recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelfejl på PDP-4270XA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelfejl på PDP-4270XA

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelfejl på PDP-4270XA
    Sendt: 19-April-2007 kl. 22:27
Hej alle!

Jeg har for nyligt opdaget en sub-pixelfejl på mit ca. halvanden måned gamle Pioneer PDP-4270XA.

Er der nogen som er bekendt med Pioneers/TC's (skærmen er købt i Tape Connection) holdning til denne fejl? Med andre ord, er der mulighed for en ombytning, eller er det noget jeg må leve med?

/floe
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 22:43

Hej floe - uden at være ekspert på området, og slet ikke på Pioneer, er der vist noget om, at man må "tåle" et lille antal pixel-fejl. Den eneste der har egentlig pixelgaranti er Samsung.

Jeg synes at du skal tage kontakt til TC og forelægge problemet der. Er du heldig, så får du svar

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 22:56
Glem fejlen og nyd din skærm i stedet for. Sådan en pixel fejl kan alligevel ikke ses fra normal sofa afstand.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 22:56
Tape Connection bytter ikke på grund af pixelfejl. Hvis de har gjort det før, så gør de det i hvert fald ikke længere.
Til top
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2007 kl. 23:25
@Hother: præcis, det er også derfor jeg er i tvivl ;)

@SJ: Det gør jeg skam også :) Men lidt pernitten er man vel. Fejlen er på ingen måde til at se i det daglige brug.
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2006
Point: 637
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 09:00

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Hej alle!

Jeg har for nyligt opdaget en sub-pixelfejl på mit ca. halvanden måned gamle Pioneer PDP-4270XA.

Er der nogen som er bekendt med Pioneers/TC's (skærmen er købt i Tape Connection) holdning til denne fejl? Med andre ord, er der mulighed for en ombytning, eller er det noget jeg må leve med?

/floe

Hej

Jeg købte et pio 427XA i vinter og det havde 4 pixel fejl - 1 i siden og 3 i midten. Det var købt hos TC og jeg fik det uden nogen form for besvær byttet til et nyt som ikke havde nogle fejl (på nær lidt gardiner...en sag som jo også køre nu her på siden ). Men som sagt jeg fik mit byttet så det burde du også bare kunne gøre.....jeg kunne ikke lade være med at fokucere på det når jeg så tv......jeg har en lille stue så hvis jeg sad længere væk ville jeg måske ikke have kunnet se det.

God weekend

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 10:38
Som sagt bytter de ikke længere på grund af pixelfejl. Jeg har nemlig også hørt om folk der fik (Pioneer) plasma byttet på grund af pixelfejl, men de gør det altså ikke per februar/marts 2007.
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2006
Point: 637
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2007 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af Jarly Jarly skrev:

Oprindeligt skrevet af floe floe skrev:

Hej alle!

/floe

Hej

Jeg købte et pio 427XA i vinter og det havde 4 pixel fejl - 1 i siden og 3 i midten. Det var købt hos TC og jeg fik det uden nogen form for besvær byttet til et nyt som ikke havde nogle fejl (på nær lidt gardiner...en sag som jo også køre nu her på siden ). Men som sagt jeg fik mit byttet så det burde du også bare kunne gøre.....jeg kunne ikke lade være med at fokucere på det når jeg så tv......jeg har en lille stue så hvis jeg sad længere væk ville jeg måske ikke have kunnet se det.

God weekend

så skal jeg jo bare være glad for at jeg fik det gjort før de lukkede....

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu