|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
butcher78 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 4 |
![]() Sendt: 18-April-2007 kl. 14:50 |
Hej alle. Har købt ovenstående Samsung PS-42Q7H i mandags, men er røget ind i et problem. Den skruer selv op og ned for lyset hele tiden.. Har haft ringet til samsung, hvor de godt kendte til problematikken. Jeg skulle bare gå ind i menu -skærm og så derefter slå dynamisk fra... MEN.. Den regulerer stadigvæk lysintensiteten selvom jeg har vlgt film istedet for dynamisk...?? Har også prøvet at slå SMD fra... Det hjælper heller ikke.. Kundeservice ved Samsung siger at den burde slå automatisk lysregulering fra når jeg vælger film frem for dynamisk. Hvis ikke er det en fejl i skærmen..... Har læst denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20493& KW=ps%2D42q7h Hvor det fremgår at problemet kan løses ved at gøre noget andet. Det fremgår bare ikke hvordan de løste problemet... Håber der er nogen der kan hjælpe mig... Har købt det over nettet og håber ikke jeg skal til at returnere det... Har 10 dage tilbage af min returneringsret... Glæder mig til at høre fra dig.... Vh. Den lidt frustrerede Samsung ejer
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Øhh, ved ikke om det hjælper, men hvis menu systemet er som LCD bør du kunne gå ind i den enkelte profil (film/bruger/dynamisk osv.) og slå dynamisk kontrast fra...!! Altså helt ind til indstillingerne af de enkelte profiler..!
Mvh P |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
Jeg kan se ud fra specifikationerne at det er en funktion som hedder Filter Bright som du skal slå fra. Ud fra udsagnene fra Samsung support så kan du sikkert kun gøre dette når du står i film mode. I dynamisk mode slås Filter Bright sikkert til automatisk. Mit løsningsforslag: slå over på film mode og find noget som hedder Filter Bright (eller Dynamisk kontrast) i menuen og slå det fra. Redigeret af Ullum - 18-April-2007 kl. 15:21 |
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Jeg kender flere der har (haft) det problem med Samsung R71/R72 serien. UFATTELIGT at de sælger produktet med den "feature" som standard, man kan jo ikke holde ud at se på det. Det værste er, at man skal ind i service menuen for at slå det fra. Der hedder det noget med "automatic dimming". Dvs. det er kun nørderne der kan finde den her løsning, der får glæde af et ordentligt billede, mens hr. og fru Jensen kan sidde og undre sig over hvor mærkelig deres skærm er. Det lyder som om det er samme problem på denne model, men jeg ved ikke om man også her skal ind i en service menu for at slå det fra.
Redigeret af Simon R. - 18-April-2007 kl. 15:31 |
|
![]() |
|
butcher78 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Har prøvet ovenstående forslag mht. at slå dynamisk kontrast fra samt skifte til Film istedet for dynamisk.. Den justerer stadigvæk selv lysintensiteten.. Har gennemgået menuen fra a-z og har ikke fundet noget sted hvor filter bright eller automatic dimming er beskrevet.. De fremgår simpelhen ikke i menuen... Må nok bare se i øjnene at TVét skal retur... ØV ØV Må så lige overveje om jeg skal bestille det samme igen med chance for endu engang at skulle returnere det tilbage med samme fejl...
Vh. Den frustrerede... |
|
![]() |
|
![]() |
Info om PS-42Q7H efter to dages afprøvning: Billedet giver meget genskær fra vindue og dør... Det er meget lysfølsomt... Sidder og ser FC Nordjylland - FCK... Når bolden bliver sparket over en halv banehalvdel, er det som om billedet hakker lidt i det. Går jeres Fladskærm det samme?? |
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Nej ! Det er yderligere en funktion du skal slå fra - kan ikke huske hvilken . Havde SamsungQ7 i 13 dage under VM - returnerede - og byttede til Panasonic. |
|
![]() |
|
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
Det lyder underligt at det ikke kan slås fra Det med hakken i bevægelser ved fodbold kan skyldes Smooth motion systemet prøv at slå det fra. På den anden side så skulle PX70 være et bedre tv og er tilmed også billigere - så hvis du beslutter at levere dit Samsung retur så kan du få et bedre tv til billigere penge - det er vel ikke så ringe endda |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Det er ikke helt samme problem, automatic dimming findes kun på LCD'erne, eftersom dén funktion styrer backlight'en på LCD-panelet. Årsagen til at dette er slået til som standard, selv om det ser aldeles frygteligt ud, er såmænd meget simpel: Det er den eneste måde skærmen kan opnå en on/off kontrast i nærheden af dét specifikationerne siger. Når du slår det fra, er kontrasten ca. en tiendedel af det specificerede, til gengæld er billedet brugbart. Og ja, Hr og Fru Jensen der bare sætter tv'et i stikkontakten og tror alt er i orden, får generelt langt ringere billeder end dem der kan finde ud af at bruge sit tv - eller betaler sig fra et få det sat ordentligt op. Det groteske er at dét først og fremmest skyldes at tv'ene er sat op til at imponere Hr og Fru Jensen! Redigeret af AV Precision - 19-April-2007 kl. 08:46 |
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Av Precision, ahh ups - troede sg* det var et LCD vi talte om her.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Opdatering... Så har jeg afleveret skærmen og købt storebror Samsung PS-42P7H som er opdateret med stik ellers den samme skærm... Den har kraftedeme samme problem med lysintensiteten... Skruer selv op og ned for lyset hele tiden.. Er ved at blive sindsyg... Det kan bare ikke slås fra.. Hvis der ikke er nogen herinde der kan "trylle" mht. til instillinger, så må jeg afsted igen... Så bytter jeg skærmen til Panasonic PV70.... |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej butcher78 - jeg har selv indtil for nylig haft Samsung Plasma (PS42S5H), som jeg jeg var mere end meget tilfreds med. Det nævnte tv havde samme facilitet som du nævner - bare helt uden problemer. Nu kender jeg ikke den skærm som sådan, udover at jeg har et par bekendte som har 7-serien. Jeg har nu ikke hørt om dit problem fra dem heller. Omvendt - hvis du ikke kan slå den nævnte facilitet fra, så gå ned og byt det til et Pana PV - super tv på alle leder og kanter. Det handler jo om, at du er tilfreds med dit tv. Held og lykke med byttet |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |