|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() Sendt: 22-April-2007 kl. 20:59 |
|
Søger lidt hjælp til DVBviewer, som jeg er kommet til at købe. Umiddelbart virker alting fint sammen med FloppyDTV kortet. Jeg har en hulens masse kanaler, og hvad jeg umiddelbart kan se, så har jeg stort set dem alle. Det eneste problem er, at jeg mangler C+ kanalerne lige bortset fra C+ HD kanalen, den har. Hvordan pokker finder jeg C+ kanalerne? Det er TDC kabeltv jeg bruger.
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Jamen, jeg aner ikke hvad problemet er. Det er derfor jeg spørger. I følge Ole´s hjemmeside, så er den liste han har opgivet kun gældende for hans område. Omvendt har jeg heller ikke gennemskuet endnu, hvordan man manuelt skriver en kanal ind. Men det undre mig at dvbviewer ikke kan finde disse 6 kanaler, når alt andet jeg har prøvet har fundet dem.
|
||
![]() |
||
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
|
Scanningen foretages ud fra en *.ini tabel, som ligger under transponders.. Der er en række filer for kabel med forskellige symbolrater... Det ser ud til at den med symbolrate 6875 ikke har denne frekvens.. Prøv at tilrette den... Der er også et særligt program, transedit under membersarea, som kan bruges til at justere disse init-filer. Redigeret af avh - 22-April-2007 kl. 23:18 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
![]() |
||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|
Der er lidt mere info her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19819& KW=delphi |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg rettede i ini filen og fik C+ kanalerne med. Tak for hjælpen. Findes der egentlig en liste over frekvenser på TDC´s hjemmeside? Det ville være smart at nøjes med at scanne efter de kanaler man kan se/høre. (Eller som man gider at se/høre), i stedet for at man står med en liste på ca. 358 kanaler, hvoraf man måske kun er interesseret i 10% af dem.
|
||
![]() |
||
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
|
I DVBViewer Kanal -> Kanallisten, Højreklik og vælg Grupper efter -> Sat+ frekvens Så får du et overblik over hvilke kanaler, der ligger på hvilke frekvenser. Det er så bare at rette .ini filen til efter hvad man ønsker. Se link i min forrige post.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Sad netop og læste den igen. Jeg tror det som er problemet, det er en fuld kanal scanning, for hvor fra og til skal den gå? Jeg går ikke ud fra den skal gå fra 1mhz til 999mhz (altså godt 1000 linier) ? Jeg håbede lidt på, at jeg kunne finde en liste på tdc, så man kunne nøjes med at scanne i de frekvenser som man har kanaler til.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ohh, forresten, nu vi alligevel er i dvbviewer.. hvordan pokker sætter man audio lyden for de kanaler som har flere sprog (f.eks cartoon). Alle de (2) 2 cartoon kanaler som jeg har fundet indtil nu, de sender begge med engelsk sprog. Der må være en dansk mulighed i og med at selectoren jo sender det danske sprog igennem.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Scanning: Gå ind i transponder mappen og åben (notesblok) nogle af de filer, der starter med "Cable" i filnavnet. Den med den korrekte QAM64 (3) og symbolrate (6875) skal så bruges, som den er for en fuld kanalscanning. Det fremgår også, hvilke frekvenser, der er relevante at scanne på. Slet evt. alle andre filer i denne mappe. Når først man kender, hvilke frekvenser, der er noget på, kan man lave en kortere udgave af denne fil ved at slette nogle linier. Audio: Audio spor kan vælges vha. OSD blå eller F8, så vidt jeg husker. Der kommer en menu.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Den som allerede lå der, den gav da netop ikke en fuld scanning i og med 143Mhz manglede
Hmm det skal jeg vist lige rode noget mere med. For pludselig har jeg f.eks ikke længere cartoon med flere sprog. Nu er de alle (2) kanaler kun på engelsk. Jeg ved ikke lige hvad hulen jeg har fået lavet. Før der var der svensk/dansk på venstre kanal og engelsk på højre kanal. Det eneste jeg sådan set har ændret, det er nye kanal scanninger (hvor jeg slettede de gamle først).
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |