|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
juste ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() Sendt: 24-April-2007 kl. 09:57 |
hej recorderefolk
jeg har lige fået mig et LG 42PM1MA og har en Samsung HD860 til den, forbundet med HDMI 720p naturligvis. men så så jeg lige der er nogle testDVD'er her på siden man kan hente, og så vil jeg høre om det er en go ide at hente dem og kører dem på det nye setup. jeg kan nemlig ikke rigtig finde ud af om de skal bruges forbygende, eller hvis der opstår et problem. på forhånd tak |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej juste - og velkommen som medlem. Altså der er jo flere forskellige downloads. Én hvor du kan afslører pixelfejl på din fladskærm - god idé at køre den. Så er der den der kan bruges som indkøring af fladskærmen for at forebygge burn-in. Den bruger jeg ikke selv, men tager hensyn i indstillingerne i indkøringsperioden |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
juste ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2007 Status: Offline Point: 19 |
![]() |
tak for velkomsten :)
ja den med pixelfejl den vil jeg også køre. men er ik så klar over om de andre er en go ide. det med indkøringsperioden? er det i starten man har skærmen at den er lidt sårbar der eller hva? hehe og vil det være en go ide at evt. skue ned for lysstyrken? eller noget i den stil? og hvor længe? tak for hjælpen end til videre ![]() |
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Hej igen juste - tja... jeg tror at det er lidt individuelt hvad folk mener om emnet indkøringsperioden. Men generelt kan man vel sige, at man skruer lidt ned for farve, kontrast og lys. Det pudsige er, at man ofte faktisk får et bedre billede ved at skrue ned. F.eks. har jeg kørt en kalibrerings DVD på mit nye Panasonic. Resultatet af denne kalibrering medførte, at de nævnte parametre lå en hel del lavere end tv´ets standard indstillinger, og dermed overholdte de genrelle opfattelser af indkørings indstillinger. Og ikke mindst et flot billede med naturlige farver. Men smag og behag er jo forskelligt De nævnte lavere indstillinger bør køres i minimum 200 timer sige dem der har forstand på det. Redigeret af Hother - 24-April-2007 kl. 13:56 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
hej hej
![]() ja så det det jo lige hvor meget man skal skue ned. kan man se det på en hjemmeside eller sådan noget? hvis jeg kører sådan en Break in dvd. skal indstillinger også skues ned så? |
|
![]() |
|
![]() |
Altså hvor spilde en masse timer på at køre en break-in dvd, når du kan opnå det samme ved at se tv. Prøv at læse lidt i vedlagte link. Jeg mener emnet blev drøftet ind i mellem: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=22175& KW=spawn |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |