recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV, Er der alternativer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV, Er der alternativer?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Emne: FloppyDTV, Er der alternativer?
    Sendt: 13-April-2007 kl. 08:47
Hej, jeg søger efter lidt viden omkring alternativer til floppyDTV..

Er der ikke en løsning der går firekte i PCI porten? istedet for at gå vie FireWire?
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 08:54

Men firewire er vel ok, et kort kan være billigt.

Rettet: Ked af det men jeg har af en eller anden grund opfattet PCI som USB?

Redigeret af Ken_T - 13-April-2007 kl. 11:36
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 09:05
Men man kan jo bruge en selector løsning, dvs. en selector der er tilsluttet via s-video og et TV-kort med hardwareencoder, feks et hauppauge pwr 150. Det virker godt, omend lidt mere besværligt på nogle områder.

Og det er kun SD TV, ikke HD hvis man kan tage det. Til gengæld har løsningen ikke besvær med undertekster. Det er og bliver et stort plus.

Er det godt? Ja, det er. Fine skarpe optagelser. Men som sagt lidt mere besværlig i første omgang. Men det virker med MCE og andre programmer med visse forbehold. (manuel indstilling af optagelse)

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2003
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 09:16

Såfremt du vil anvende det i MCE, så ville jeg holde mig til FireDTV/FloppyDTV.

Du kan godt få DVB-C kort til PCI porten. Technotrend Budget C-1500 f.eks., men for at se kodede kanaler, skal du også have Technotrend Budget PCI CI udvidelsen. TechnoTrend har også nogle MCE tools, ved ikke hvor godt det virker.

Set hos http://www.dvbshop.net/index.php/cat/c16_Budget-PCI.html

Redigeret af boborg - 13-April-2007 kl. 09:17
/ Bob
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 09:26
nå søgte lidt på nette og fandt en ok side her

Det er altså en del andre alternativer end FloppyDTV.

En hurtig søgning på Edbpriser.dk og jeg fandt dette kort med indbygget CI (Common interface).. og så koster det kun 704 kr.
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 09:49
Er der så nogle kloge hoveder, der kan fortælle om det kort jeg fandt ovenover er begrænset af at være et MPEG-2 kort..

Kan ikke rigtigt finde ud af hvad FloppyDTV understøtter, mpeg-2, 4 eller hvad?

Redigeret af Spunk - 13-April-2007 kl. 10:13
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:01

Om det input der skal afkodes er Mpeg2 eller Mpeg4 bestemmes ikke af hardwaren..

Det er op til den anvendte HTPC-software og tilhørende codecs.... , f.eks. skal der anvendes H.264 codecs til at afkode mpeg4.

Hvis ovennævnte kort er af Mantis 2033 typen, check lige support af drivers  (hvilken type til rådighed, f.eks. BDA).

Check også det HTPC-program, du vil anvende og dets support, f.eks. Mediportal, DVBviewer...

Kig i deres forum, f.eks. er der i DVBviewer en længere tråd om dette Twinhan kort....

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2007 kl. 11:20
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 07:40
okay.. men med CAM modul ligger prisen på omkring 1100,- det må også siges at være væsentligt billigere end FloppyDTV løsningen..

problemet er så bare at det nok ikke virker med MCE 2005, -så man skal nok over og køre Mediaportal for at bruge det kort jeg har linket.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2007 kl. 11:18

Det kommer du nok helt automatisk alligevel, hvis du har i sinde at se tv med undertekster. Dog kan Mediaportal endnu ikke det. Men Mytheater og DVBviewer kan. Sidstnævnt kan også optage undertekster.

Til top
jobbe104 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-April-2006
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 13:34
Det ser ud til at Mediaportal er ved at have an løsning på det med DVB underteksterne:

http://kortlink.dk/3t5p

Dog skal man selv ind og fifle lidt med nogle xml filer og registrere et par DLL'ere. Derudover skal man køre med den nyeste version af deres TVServer, som vist bliver tilgængelig på SVN efterhånden som udviklingen skrider frem.

Såvidt jeg har forstået, er der dog nogle kanaler der sender undertekster vha. teksttv, men det ved jeg ikke om mediaportal understøtter?
Til top
Velsrojs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-April-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2007 kl. 20:36
Kan du lokkes til at skrive lidt mere om denne løsning? (tilslutninger etc)
Jeg overvejer den lige nu, da der er kampagne tilbud på Selector ;)
Kan man ha Selector tilsluttet TV og HTPC på samme tid? (Så man ikke behøver ta have HTPC tændt når man skal se de digitale kanaler)

Og hvad skyldes de forbehold du nævner, såsom manuel optagelse?
Gælder dette også hvis man bruger MediaPortal som frontend?

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Men man kan jo bruge en selector løsning, dvs. en selector der er tilsluttet via s-video og et TV-kort med hardwareencoder, feks et hauppauge pwr 150. Det virker godt, omend lidt mere besværligt på nogle områder.

Og det er kun SD TV, ikke HD hvis man kan tage det. Til gengæld har løsningen ikke besvær med undertekster. Det er og bliver et stort plus.

Er det godt? Ja, det er. Fine skarpe optagelser. Men som sagt lidt mere besværlig i første omgang. Men det virker med MCE og andre programmer med visse forbehold. (manuel indstilling af optagelse)

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu