|
DVD problem |
Besvar |
Forfatter | |
Nukke
Junior bruger Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Emne: DVD problem Sendt: 28-November-2004 kl. 14:05 |
Jeg har fornyeligt købt en brændbar DVD af mærket FUJIFILM DVD+R med 4x speed. Den virkede uden problemer Så var det jo at jeg skulle bruge nogle flere og bestilte derfor 25 stk. fra Tyskland. De hedder det samme men er med 8x speed. Disse skiver kan jeg så ikke få til at virke.... Jeg bruger dem primært til at brænde film på og jeg brænder med 2,4x hastighed. Hvad er grunden til at de nye skiver ikke virker, kan forskellen i skrivehastighed gøre foreskellen. Er der nogen der eller har gode erfaringer med bestemte mærker? Håber der er nogen der kan hjælpe mig... Mvh Nukke |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 30-November-2004 kl. 00:50 |
Hvis du har en ældre DVD brænder (eller recorder), hvilket din brug af 2.4x brændehastighed tyder på, så skal du nok opgradere firmware på din brænder (eller recorder) for at få de nye hurtige medier til at virke. På min Fujifilm DVD+R 8x boks står der følgende: * CAUTION - New Standard 8x Speed DVD+R Indeni er det så uddybet: To use this media with such drives or recorders at their maximum speed of 2.4X or 4X, you must upgrade your firmware that supports the new 8X media. Please make sure to ask your machine's manufacturer, or check the following website: www.DVDRWservices.com De medier du har købt er rigtig gode i nyere brændere, f.eks. i min Plextor PX-712A (12x) og min NEC ND-3500AG (16x) men du skal altså nok opgradere din firmware, hvis det er muligt. Ellers kan det jo være at du kan bytte dine hurtige medier for nogen langsomme medier fra en af dine venner eller bekendte?! |
|
sune
Bruger Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 30-November-2004 kl. 09:28 |
Hvad er media koden på disse nye fuji skiver??
Bare så jeg ikke kommer til at købe nogen til min antikke dvd brænder :-) /Sune |
|
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 30-November-2004 kl. 13:52 |
Fujifilm DVD+R 8x skiverne har media koden "YUDEN000 T02", og er altså produceret af Taiyo Yuden - en af de mest velrenommerede producenter af brændbare medier. Disse skiver skriver uden problemer med 12x i en Plextor PX-712A brænder og med 16x i en NEC ND-3500AG brænder. Redigeret af DrageMester |
|
KlausM
Ny bruger Oprettet: 16-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 16 |
Sendt: 01-December-2004 kl. 08:44 |
I følge det jeg har læst, så er dette problem ikke begrænset til Fujifilm. Det gælder alle mærker. Til gengæld er det ikke lykkedes mig at finde ud af hvilke disk speed-grades LG RH 4810 kan brænde korrekt. Er der nogen der ved det? |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |