Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
JanBruno
Ny bruger
Oprettet: 25-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
|
Emne: Dobbelt tuner x 2 Sendt: 25-April-2007 kl. 19:50 |
Hej
Jeg har et vista media center, som fungerer upåklageligt. Den har 2 tunere, som kan køre både analog og digital. Men når jeg indstiller media centeret, vælger jeg en eller to tunere - jeg kan ikke sige "A skal køre digitalt og B analogt".
En bekendt påstår hårdnakket at kan kan tune individuelt, og køre både analog og digitalt samtidigt. Vi har forskellig hardware (hans er vist en acer, min er medion)
Jeg har i div forums kunnet læse mig frem til at det ikke kan lade sig gøre - men det har været i gamle 2005 mce posts... Har han bare "bedre" tunere end mig?
Vh/Jan
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 20:16 |
du kan ikke kører med digital og analog tuner samtidig, han må tage fejl..
når du siger du har 2 tunere, mener du så du har 2 analog og 2 digitale, eller 1 af hver? en analog tuner kan ikke være digital samtidig, men du kan få 2 tunerkort hvor der på hver af dem er en analog og en digital..
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 20:17 |
Mediacenter understøtter ikke officielt flere forskellige signaler samtidig men der findes nogen hacks hvor folk angiveligt skulle have fået det til at virke med analog og dvb-x samtidig.
kig evt på www.thegreenbutton.com
|
 |
JanBruno
Ny bruger
|
Sendt: 25-April-2007 kl. 20:25 |
Hej Pizzabager og BeLLe
I er eddermugme hurtige på tasterne - thumbs up! :)
Pizzabager: Jeg har to fysiske tunerkort, som hver kan køre enten analog eller digital. Dvs svaret må være 2 tunerkort med en analog og en digital på hver.
Nu mens vi er igang: Der er desværre ikke FM radiotuner i mit media center, men jeg antager man kan få en usb fætter eller noget at proppe bag i (kabinettet er en "vhs" agtig kompakt størrelse så jeg tør ikke skille noget ad for at sætte pci kort i... der er sikkert heller ikke plads).
Er der nogen der har erfaringer med USB FM tunere? Noget der kan anbefales?
|
 |
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 01:28 |
er der ikke FM tuner i dine tunerkort?, hvis der er analog tuner er der som regel også Fmradio tuner i, mener jeg da..
Som belle skrev kan det godt være nogen har fundet på et hack, jeg ledte dog efter det inde på thegreenbutton.com og kunne desværre ikke finde noget om det, men det kan da sikkert nok være nogen har fundet en metoede, men det er ikke noget der ligger i officielt software nogen steder, det er jeg ganske sikker på..
|
 |
NikolajC
Guld medlem
Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
|
Sendt: 26-April-2007 kl. 14:47 |
Ang. FM så er kvaliten på DR's internetradio bedre end OTA. (IMHO).
Brug "Web media" til at sætte det op.
|
 |
JanBruno
Ny bruger
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 09:40 |
Wow, kendte ikke Web Media. Genialt. Tak Nikolaj!
|
 |
BalooDK
Junior bruger
Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 47
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 16:39 |
|
Samsung 55ES8005, LG HR925D HDD recorder m/ 3D Blu-Ray, Apple TV 2, Squeezebox Duet, Mac Mini, Onkyo TX-NR 818, Monitor Audio Silver RX6, RXFX, RX Center, Audio Pro Allroom Sub
|
 |