|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Benitez ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 27-April-2007 kl. 23:56 |
Kan se at Tape Connection og andre som SHG m.fl. parallelimportere deres tv og derfor er klart billigere end butikkerne. Jeg tænker så hvad forskel gør det reelt for mig som køber? Har tanker om at jeg i rep. tilfælde selv skal sende tv'et til udlandet eller sende det til Tape Connection eller SHG? Ved opstået pixelfejl ikke er dækket ind? Om de 5000 kr. jeg kan spare ved køb af f.eks. Samsung M86 kan tegne en forsikring i DK der dækker mig ind?
Hvad er andres erfaringer og holdninger til parallelimport? er lidt på herrens mark om jeg skal købe på nettet eller om de sidste 5 kg er godt givet ud, hvad synes du? |
|
Benitez
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Juridisk er du dækket på fuldstændig samme måde ved parallel-import som ved et hvert andet køb. Du har købt et produkt af en forhandler og det er ham der skal afhjælpe eventuelle mangler. Endvidere er det altid forhandleren der skal betale for en eventuel fragt (normalt vil forhandleren selv skulle hente skærmen), så du skal intet foretager dig, udover at reklamere over eventuelle fejl. Du må forvente lidt længere reparationstid, men normalt ikke mere end en uge mere endnu normalt, altså maksimum 3-4 uger fra reklamationsdatoen. Så du kan rolig købe et parallel-importeret produkt. Redigeret af Sandal - 28-April-2007 kl. 00:06 |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Benitez ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 123 |
![]() |
tak for det hurtige svar, har du gode erfaringer med netbutikker, nogle du kan anbefale frem for andre? Jeg har fået indtryk af blandt andet Tape Connection får pæne ord med på vejen på disse sider...
|
|
Benitez
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
www.godpris.dk fint sted at handle ikke paralle import, varer direkte fra Panasonic, JVC, SONY, m.fl. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
Muligvis, men man skal lige tage et grundigt pristjek først! Fx koster Samsungs BR- afspiller 11000,- Redigeret af Pede8000 - 28-April-2007 kl. 08:37 |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
![]() |
|
Chewiedk ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
Hvor har du fra at det er forhandleren der skal betale for fragt.. det er det kun hvis man har tegnet en udvidet garanti. Hvis det er normal garanti så skal man selv sørge for transport.
|
|
![]() |
|
HarBrug for 32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
jeg har tidligere handlet med shg.dk, kamera og ekstern harddisk og jeg har ikke en finger at sætte på deres "lille butik".
iøvrigt sendte de lige en mail til mig angående af de 2 års reklamitionsret på min harddisk var ved at løbe ud, hvis der var nogle problemerne med den... ![]() omvendt er tapeconnection ikke til at komme i kontakt med hverken pr. telefon eller mail. i hvert fald ikke da jeg prøvede over en uge for et par måneder siden. Men godt for det, for så får jeg et px42 i stedet for et pv60 ![]() Redigeret af HarBrug for 32 - 28-April-2007 kl. 16:24 |
|
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se... |
|
![]() |
|
![]() |
Kan da se at priserne på www.godpris.dk er heftige og skærmene er gamle. Der er eksempelvis et samsung M71 til 12.500 kr. og står som nyhed
Der er åbenbart uenighed om, hvorvidt jeg slev skal betale for transport ved rep. eller om firmaet eksempelvis Tape Connection gør? andre der ved noget? For skal jeg til at sende et tv til frankrig eller Frankfurt er det ikke optimale købebetingelser. Sandal skrev jo at det var forhandlers ansvar at sende og måske endda også afhente det, og lyder jo til du ved hvad du snakker om, er det noget du ved eller noget du tror? |
|
Benitez
|
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Det er korrekt hvis det ikke er uhåndterlige vare, såsom store fjernsyn mm. Større vare så som større TV osv skal dog afhentes af forhandlere, eller dennes samarbejdspartner. Det er også noget jeg ved at Tape Connection sørger for. Mit 42" blev hentet 2 dage efter jeg meldte dte defekt, og fik det retur efter ca 3 uger fra fejlmelding. Hentet og bragt til døren, som de er forpligtiget til. |
|
![]() |
|
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
Parallelimport kan ikke anbefales.
![]() |
|
![]() |
|
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
Ja og nogen siger at TC er billige LE40M71B 14,999 kr, det er det samme som min lokale 2Tal tager og der er det ikke parallelimport |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Uanset dine juridiske rettigheder; Grundloven, købeloven, EU lovgivningen, menneskeretten, ligestillingsloven, janteloven og alle de andre love, afhænger det i bund og grund om forhandleren du køber hos følger loven, yder god service, og har mulighed for at hjælpe dig skulle det gå galt
![]() |
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |