recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T med hak
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T med hak

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Maj-2006
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T med hak
    Sendt: 29-April-2007 kl. 23:27
Hej.

Det sædvanlige problem.
Jeg har gennem lang tid været ganske tilfreds med mit hjemmebyggede mediecenter.

For nylig smed jeg så et Pinnacle DVB-T USB TV "kort" i.
Det kører såmænd også ganske fantastisk - super billede.

MEN - ca. hvert 5 sekund misser jeg et par frames - og det er utroligt irriterende.

Eneste begrænsende faktik i computeren kunne være processoren, som er en 3,06 Ghz Celeron .. men det burde vel i virkeligheden være mere end nok - den laver heller ikke en dyt.

Mon det blot er USB tv-tingesten der er for ringe (jeg har opgraderet til nyeste drivere og "nedgraderet" til ældre)  ?

Kom med indspark inden min kone smider mit dejlige mediecenter i fyret.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 01:00

Codec?

Prøv nVidia PureVideo

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Codec?

Prøv nVidia PureVideo

Yessir - det bruger jeg nu. Har også prøvet PowerDVD .. samme problem med begge - billedet er dog suverænt pænest med PureVideo - men med samme tabte frames.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 07:08

Hak kan forekomme, hvis der ikke modtaget ordentlig signal...

Det kan også være et støjfyldt signal. Prøv evt. med forskellige antenneplaceringer o.l.

Er PC-en "clean" for umødigt software efterladenskaber?

Prøv evt. forskellige HTPC-programmer med kortet...

Ellers må der anskaffes et andet TV-kort, det kan jo lade sig gøre at modtage DVB-T, også med en meget mindre PC.

Har oplevet hak med f.eks. modtagelse med stueantenne, hvor signalet var utilstrækkeligt... Har prøvet forskellige DVB-T kort, men det der altid virker ok hos mig, er Technotrend T1500, som forøvrigt er et af de få kort, der kan forsynes med CAM-modul, når det engang kommer...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Hak kan forekomme, hvis der ikke modtaget ordentlig signal...

Det kan også være et støjfyldt signal. Prøv evt. med forskellige antenneplaceringer o.l.

Er PC-en "clean" for umødigt software efterladenskaber?

Prøv evt. forskellige HTPC-programmer med kortet...

Ellers må der anskaffes et andet TV-kort, det kan jo lade sig gøre at modtage DVB-T, også med en meget mindre PC.

Har oplevet hak med f.eks. modtagelse med stueantenne, hvor signalet var utilstrækkeligt... Har prøvet forskellige DVB-T kort, men det der altid virker ok hos mig, er Technotrend T1500, som forøvrigt er et af de få kort, der kan forsynes med CAM-modul, når det engang kommer...

Jeg havde slet ikke overvejet at det ku' være signalet - da det er 100% krystalklart - men du kan da sagtens ha' ret i. For det kører via stueantenne. Jeg prøver lige at smide den på tag-antennen i aften.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 09:08
Nu ved jeg ikke hvilket HTPC-program du anvender, men tit er det muligt både at se signalets styrke og kvalitet...
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Nu ved jeg ikke hvilket HTPC-program du anvender, men tit er det muligt både at se signalets styrke og kvalitet...

MCE 2005 ..

Jeg har lige ledt lidt efter et sted hvor jeg kan se signalstyrke - indtil videre uden held.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 11:38
Der er intet sted i MCE hvor man kan se signalstyrke eller kvalitet. Har du ikke en billig DVB-T reciever? De kan næsten alle vise det. Har selv en (elendig) Lumatron fra brugsen der vist nok koster 299 nu til dags. Den viser det
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 12:34
Jeg har en elendig Digiality CX302 - men der er tuneren brændt af :)

Jeg ser lige når jeg kommer hjem, om der ikke følger noget skod-software med til tv-kortet.
Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2007 kl. 21:55
nå.

smed den i "tagantennen" med langt grimt antennekabel gennem mange rum ophængt i tørrestativ og palmer. Samme resultat.

Havde mulighed for at låne et Hauppauge Nova DVB-T kort - her er resultatet noget mere tilfredsstillende .. jeg har ikke "faste" gaps i billedet.

Det hænder at der smutter en klump frames hist og pist - men det er noget med hvert 5-6 minut nu - og totalt tilfældigt - og det har nu nok noget at gøre med at jeg bor langt ude på bøhlandet i et 22 meter dybt hul.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 00:03

Du skal nu ikke være så ked af det. Det kan ikke bruges til en skid alligevel, medmindre du er sprogexpert. MCE (og Vista) understøtter ikke undertekster på DVB-T, så du kan kun se DR2 med undertekster da kun de sender teksterne indlejret i  udsendleserne.

Har du forøvrigt chekket dækningskortet på www.digi-tv.dk

Til top
mhedex Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2007 kl. 08:37
Næ - har set at MCE er legendarisk dårlig til tekster på DVB-T - og tilsyneladende også EPG.

Har lige chekket dækningskortet - jeg er hvid
Så det er egentlig ret godt klaret at jeg kan se noget med stueantenne :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu