Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Kane
Bruger
Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
|
Emne: Hvorfor gamle film på hd / blueray? Sendt: 27-April-2007 kl. 07:35 |
Hvordan kan det være at gamle film, hvor der er ikke gjort super meget ud af billedkvalitet, bliver genudgivet på HD / blueray?
Hvorfor kommer der ikke film som Ringenes m.m. på disse formater, altså film hvor der virkelig er gjort meget ud af det skal være flot?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23900
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 08:04 |
Jamen hej igen Kane. Som jeg ser udgivelserne på HD og Blu Ray, så har man primært udgivet nogle gamle klasikkere på HD og Blu-Ray. Og billede kvaliteten på disse gamle film er ofte blevet forbedret ved overførslen til HD. Hvordan bl.a. disse og nye film bedømmes kan du læse mere om på vedlagte link:
http://www.highdefdigest.com/
I øvrigt udkommer Ringenes Herre faktisk på Blu Ray senere i år.![](smileys/smiley2.gif)
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 08:11 |
..... og HD DVD, John!
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 08:18 |
Hej Pede - det var jo en skøn nyhed, for jeg har nemlig læst et sted, at disse kun kom på Blu Ray![](smileys/smiley17.gif)
Så ved jeg hvad der nu MERE står på anskaffelseslisten for HD DVD![](smileys/smiley36.gif)
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 08:43 |
Hother skrev:
Hej Pede - det var jo en skøn nyhed, for jeg har nemlig læst et sted, at disse kun kom på Blu Ray![](smileys/smiley17.gif)
Så ved jeg hvad der nu MERE står på anskaffelseslisten for HD DVD![](smileys/smiley36.gif)
|
De kommer i første omgang i extended version på Blu-Ray, og standard version på HD-DVD.
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 09:20 |
Hej Otto- fint nok, for det lyder stadig godt for én med en HD afspiller
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 09:50 |
Mht. at udgive storfilm på de nye formater, så ligger der noget strategi i det for film-selskaberne. En film som Ringenes Herre kan trække _rigtigt_ mange kunder, så den vil være et stort boost for formatet. Men hvornår dette boost skal sættes ind, er i høj grad en balance - gøres det for tidligt, er der for lidt kendskab til formatet. Omvendt, så skal der være nogle titler der kan sparke formatet i gang i starten også. Hvis man fyrer Ringenes Herre af "for tidligt", så bliver markedsføringen af den simpelthen ikke effektiv nok, og når formatet får bredere kendskab i befolkningen, har Ringenes Herre ikke helt nyhedens interesse længere. Derfor er timingen af den slags genudgivelser ekstremt væsentlig.
Iøvrigt, så er der som nævnt nogle af de gamle film hvor der er gjort RIGTIGT meget ud af billedkvaliteten - køb f.eks. Blazing Saddles (Sheriffen skyder på det hele), det er en _fantastisk_ restaurering, som virkelig demonstrerer hvad HD kan byde på, selv på gamle film.
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 09:55 |
Helt enig Otto. Som jeg har læst mig frem til forskellige steder, kommer der ret meget boost på nyudgivelser både for HD og Blu Ray fra efteråret og frem.
|
|
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Point: 12336
|
Sendt: 27-April-2007 kl. 10:53 |
Kane skrev:
Hvordan kan det være at gamle film, hvor der er ikke gjort super meget ud af billedkvalitet, bliver genudgivet på HD / blueray?
|
Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener. Er det HD-udgivelserne du refererer til, eller er det de oprindelige film? Som nævnt kan en gammel film sagtens se rigtig pæn ud på HD, og man har i lang tid lavet visuelt pæne film til biografen, også dengang det var uden vilde computereffekter.
|
Guests
Gæst
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 13:43 |
Kane skrev:
Hvorfor kommer der ikke film som Ringenes m.m. på disse formater, altså film hvor der virkelig er gjort meget ud af det skal være flot?
|
Penge! Hvorfor ikke hive lidt eksra ud af dem film som ikke slå igennem i biograferne eller på dvd. Så det er derfor vi ikke ser stor filmene så meget endnu på BD eller HDDVD. De kommer dog, hav lidt tålmodighed ![](smileys/smiley2.gif)
Det tager også lidt tid er omkode/redigere filmen fra kilde til hd eller ligende som også skal medregnes, igen har de valg de film som havde dårlig indtjening til at komme først på BD og HDDVD.
Og selvfølgelig som nævt at det kræver tid og penge at lave gode hd film, så nogen gl. film er ikke så gode som andre. Har ses flere eksp. på gode og dårlig versioner.
Redigeret af Mr. Anderson - 28-April-2007 kl. 13:46
|
Jimmi Jappe
Super bruger
Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 283
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 14:21 |
Så mangler vi bare alle star wars film på blu-ray,dem skal jeg bare flå ned af hylden hvis de kommer.
|
Panasonic TX-P50VT20EA Panasonic DMP-BDT310 Denon DVD 3910 Denon AVR-3808CI PS3 320gb hdd iMac 24'' iPhone 3GS 16gb iPad 2 32gb WiFi + 3g
|
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Point: 2589
|
Sendt: 28-April-2007 kl. 14:29 |
I tråd med ovenstående vil jeg mene at een af de støste oplevelser jeg har haft med HD-DVD er Casablanca, som her med anbefales alle der syns om klassikere.. Det er lige så englene synger.. (skal lige siges at jeg er helt vild med den film, så mit indlæg er måske LIDT farvet!!)![](smileys/smiley2.gif)
Redigeret af Pede8000 - 28-April-2007 kl. 14:42
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|