recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor gamle film på hd / blueray?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvorfor gamle film på hd / blueray?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kane Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvorfor gamle film på hd / blueray?
    Sendt: 27-April-2007 kl. 07:35
Hvordan kan det være at gamle film, hvor der er ikke gjort super meget ud af billedkvalitet, bliver genudgivet på HD / blueray?

Hvorfor kommer der ikke film som Ringenes m.m. på disse formater, altså film hvor der virkelig er gjort meget ud af det skal være flot?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Status: Online
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 08:04

Jamen hej igen Kane. Som jeg ser udgivelserne på HD og Blu Ray, så har man primært udgivet nogle gamle klasikkere på HD og Blu-Ray. Og billede kvaliteten på disse gamle film er ofte blevet forbedret ved overførslen til HD. Hvordan bl.a. disse og nye film bedømmes kan du læse mere om på vedlagte link:

http://www.highdefdigest.com/

I øvrigt udkommer Ringenes Herre faktisk på Blu Ray senere i år.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 08:11
..... og HD DVD, John!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 08:18

Hej Pede - det var jo en skøn nyhed, for jeg har nemlig læst et sted, at disse kun kom på Blu Ray

Så ved jeg hvad der nu MERE står på anskaffelseslisten for HD DVD

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Pede - det var jo en skøn nyhed, for jeg har nemlig læst et sted, at disse kun kom på Blu Ray

Så ved jeg hvad der nu MERE står på anskaffelseslisten for HD DVD

De kommer i første omgang i extended version på Blu-Ray, og standard version på HD-DVD.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 09:20
Hej Otto- fint nok, for det lyder stadig godt for én med en HD afspiller
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 09:50

Mht. at udgive storfilm på de nye formater, så ligger der noget strategi i det for film-selskaberne. En film som Ringenes Herre kan trække _rigtigt_ mange kunder, så den vil være et stort boost for formatet. Men hvornår dette boost skal sættes ind, er i høj grad en balance - gøres det for tidligt, er der for lidt kendskab til formatet. Omvendt, så skal der være nogle titler der kan sparke formatet i gang i starten også. Hvis man fyrer Ringenes Herre af "for tidligt", så bliver markedsføringen af den simpelthen ikke effektiv nok, og når formatet får bredere kendskab i befolkningen, har Ringenes Herre ikke helt nyhedens interesse længere. Derfor er timingen af den slags genudgivelser ekstremt væsentlig.

Iøvrigt, så er der som nævnt nogle af de gamle film hvor der er gjort RIGTIGT meget ud af billedkvaliteten - køb f.eks. Blazing Saddles (Sheriffen skyder på det hele), det er en _fantastisk_ restaurering, som virkelig demonstrerer hvad HD kan byde på, selv på gamle film.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 09:55
Helt enig Otto. Som jeg har læst mig frem til forskellige steder, kommer der ret meget boost på nyudgivelser både for HD og Blu Ray fra efteråret og frem.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2007 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Hvordan kan det være at gamle film, hvor der er ikke gjort super meget ud af billedkvalitet, bliver genudgivet på HD / blueray?

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener. Er det HD-udgivelserne du refererer til, eller er det de oprindelige film? Som nævnt kan en gammel film sagtens se rigtig pæn ud på HD, og man har i lang tid lavet visuelt pæne film til biografen, også dengang det var uden vilde computereffekter.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 13:43

Oprindeligt skrevet af Kane Kane skrev:

Hvorfor kommer der ikke film som Ringenes m.m. på disse formater, altså film hvor der virkelig er gjort meget ud af det skal være flot?

Penge! Hvorfor ikke hive lidt eksra ud af dem film som ikke slå igennem i biograferne eller på dvd. Så det er derfor vi ikke ser stor filmene så meget endnu på BD eller HDDVD. De kommer dog, hav lidt tålmodighed

Det tager også lidt tid er omkode/redigere filmen fra kilde til hd eller ligende som også skal medregnes, igen har de valg de film som havde dårlig indtjening til at komme først på BD og HDDVD.

Og selvfølgelig som nævt at det kræver tid og penge at lave gode hd film, så nogen gl. film er ikke så gode som andre. Har ses flere eksp. på gode og dårlig versioner.  

Redigeret af Mr. Anderson - 28-April-2007 kl. 13:46
Til top
Jimmi Jappe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 14:21
Så mangler vi bare alle star wars film på blu-ray,dem skal jeg bare flå ned af hylden hvis de kommer.
Panasonic TX-P50VT20EA
Panasonic DMP-BDT310   
Denon DVD 3910
Denon AVR-3808CI
PS3 320gb hdd
iMac 24''
iPhone 3GS 16gb
iPad 2 32gb WiFi + 3g

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2007 kl. 14:29

I tråd med ovenstående vil jeg mene at een af de støste oplevelser jeg har haft med HD-DVD er Casablanca, som her med anbefales alle der syns om klassikere.. Det er lige så englene synger.. (skal lige siges at jeg er helt vild med den film, så mit indlæg er måske LIDT farvet!!)

Redigeret af Pede8000 - 28-April-2007 kl. 14:42
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu