recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmkanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFilmkanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Filmkanaler
    Sendt: 02-Maj-2007 kl. 09:49
Er der nogle som vil byde ind på erfaringer og kvalitet vedr. filmkanalerne fra Canal+ og TV1000?
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 17:52
Jeg vil lige uddybe mit indlæg.
- Det er både for at sætte de to filmkanaler op mod hinanden (jeg ved godt, de to udbyder har flere kanaler ), men også for at jeg overvejer lidt om hvad jeg evt. bør få af filmkanalpakke.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:55

hej

det er jo næsten de samme film de viser, tv1000 har flere svenske film og nordiske , rettighederne til at vise film på kanalerne er jo samme tid for alle film , så nogle film vises kun på cana digital og andre kun på tv1000, men som sagt er de meget ens, har haft begge dele i mange år, helt fra canal digitals start da den hed filmnet. Så   det er svært at råde nogle kan lide canal digital, andre tv1000, også på grund af de følgekanaler, der kan fåes fra de forskellige selskaber (altså viasat og canal digital).

hilsen agger

Til top
kokkeole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 852
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 22:18

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Er der nogle som vil byde ind på erfaringer og kvalitet vedr. filmkanalerne fra Canal+ og TV1000?

Har haft Canal+ i 1 år som tilbud. Prismæssigt synes jeg ikke at der er nogen gevinst. De samme film vises på forskellige tidspunkter.

Men filmene vises for det meste i flot kvalitet og DD5.1 på visse film, så hvis du har sourround er det meget fedt. 

Sportskanalerne ser jeg ikke.

Som sagt, til prisen og de film som vi herhjemme nåede at se, er det ikke det værd, synes jeg.

Hilsen Ole

Kokkeole
If it's not broken, don't fix it.
Marants NR1604
Panasonic DMP-BDT310
B&W DS 2 Dipole
B&W CM 1
Subwoofer BW PV1
Samsung UE-46D8005/SMT-H3126
Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 08:32
Sammen med de bud der indtil nu er kommet, vil jeg tjekke lidt i udbudet af film på kanalerne, mens jeg i prøveperioden har mulighed for at se på nogle af de mange kanaler som der kan fås via Selector.

Prismæssigt ser det ud til jeg får mere for pengene med en filmpakke fra TV1000
- 6 kanaler mod 3 fra Canal+

Jeg kan undre mig over, hvorfor der endnu ikke er nogen, som har fået den idé at lave en ren dansk film kanal.    
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 14:49

hej

ja de viser film på forskellige tider, de viser faktisk filmen ca 10-13 gange inden den ryger ud, folk arbejder jo på forskellige tidspunkter, så de fleste film har start tidspunkt på alle timer af døgnet, i de 10 til 13 gange de kommer, det har jeg fra canal digital selv, skrev til dem at de genudsendte for tit og fik den svar som jeg har skrevet om. tv1000 kører på samme måde.

hilsen agger

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:24
En reducering af de gange filmkanalerne viser de forskellige film, er nok at foretrække (de fleste har jo nok en harddiskoptager)

Men genudsendelser til trods, er filmkanaler vel
en fordel, hvis det er af interesse.

Og det med ønsket om en ren dansk filmkanal, er der ikke nogle der vil bakke op om sådan en idé?
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:32

Oprindeligt skrevet af T-teknik T-teknik skrev:

Og det med ønsket om en ren dansk filmkanal, er der ikke nogle der vil bakke op om sådan en idé?

Mener du en kanal som kun sender danske film - eller en dansk ejet kanal som kun sender film ??

TV1000 nordic sender hovedsageligt nordiske film (heriblandt mange danske) - jeg har svært ved at se hvad vi skal med en kanal som kun sender danske film. Så mange film bliver der heller ikke lavet i DK og de som laves bliver sendt mange gange på de alm. kanaler.

Dansk ejet kanal som kun sender film = TV2Film.

Til top
--
--

Bruger er stoppet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Ullum Ullum skrev:

[QUOTE=T-teknik]Og det med ønsket om en ren dansk filmkanal, er der ikke nogle der vil bakke op om sådan en idé?

Mener du en kanal som kun sender danske film - eller en dansk ejet kanal som kun sender film ??

TV1000 nordic sender hovedsageligt nordiske film (heriblandt mange danske) - jeg har svært ved at se hvad vi skal med en kanal som kun sender danske film. Så mange film bliver der heller ikke lavet i DK og de som laves bliver sendt mange gange på de alm. kanaler.

Jeg mener en kanal som kun sender danske film.

Det er jo ikke for ingen ting at Danmark har så stolte traditioner i film.
Et stort sortiment lige fra 1906 til i dag.
De danske film vi ikke nødvendigvis får på DVD kan være en fordel på en filmkanal.
Det handler også om et stykke kulturhistorie som evt. kan gå forbi nye generationer.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu