|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Anastacio ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 03-Maj-2007 kl. 14:20 |
Hej alle. Jeg er ny her på siden, og har lige oprettet en bruger da jeg skal bruge omgående hjælp, men også får brug for tips og hjælp senere ud i fremtiden. Jeg skal til at erhverve mig et HDTV og har været rundt omkring og kigge på de forskellige. Jeg vil bruge 10.000 - 14.000,-. En sidste løsning ville være at smide 20.000,- store efter et TV. Jeg ved dog ikke, hvad jeg skal vælge. I dag inden kl. 18 udløber et tilbud på 14.000,- på SHARP LC-37XD1E LCD. Så har jeg også haft kig på et Samsung LE 40 M 86 til 14.500,- og et Sony der har stort set samme specifikationer, og står lige så godt, men til 20.000,-. Til gengæld vil jeg også ned i pris, men så ryger man ned i de små 32" med 768. Det skal nævnes, at jeg skal bruge HDTVet til normal kiggeri (DR1, TV2), BluRay, Xbox360, PlayStation3, DVD og fodbold. Hvad skal jeg vælge? Og er det så vigtigt om man vælger 720 eller 1080? Hurtige svar ville være fantastisk, da SHARP tilbudet udløber om de små tre timer. Redigeret af Anastacio - 03-Maj-2007 kl. 14:24 |
|
![]() |
|
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
Jeg sys du skal kigge på Panasonic PX70, der er fælleskøb her på siden, og masser af posts omkring it. Ellers laver Pioneer os nogle super skærme i en lidt højere prisklasse. Nu snakker eg selvfølgelig om plasma, og kan se at dem du har kig på er LCD... Jeg blev overbevist om at plasma er bedst da jeg fik plasma. jeg havde selv overvejet XD1E, men mit valg faldt på Panasonic PX70, og det er jeg enormt glad for!!! Edit: du skal ikke tænke for meget over det der tilbud på XD1E det kan fås billigere :) http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316152 Redigeret af hyldig87 - 03-Maj-2007 kl. 14:45 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12456 |
![]() |
Jeg vil også anbefale et kig på PX70; der kan man også få 50" for under 15k. Der kan INTET LCD TV være med, hverken på performance eller pris.
|
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() |
Tja det er jo en smagssag, du har fat i 3 gode app. personligt ville jeg hælde til samsungen som jeg tror er en spids bedre end sharp. Datamæssigt er Samsungen ihvertfald overlegen Fordelen ved at vente lidt og få de nye Sony som kommer i Juni er at de har både DVB-T og DVB-C dekoder indbygget, så slipper man for ulemperne med ekstra app. |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Anastacio ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Jeg har faktisk fået PX70eren anbefalet andetsteds, men jeg er bare ikke så meget for Plasma teknologien generelt. Det skal siges, at jeg heller ikke betaler så meget for et produkt over Internettet. Jeg har heller ikke rigtig brug for et 50"; så godt et i expert, men vil foretrække et 40/42". Det må næsten stå mellem de tre TV's jeg listede i den første post, med Panasonic'en som lidt af en outsider, der stadig har en chance. Så Samsungs 40M87 model i Fona i går, men til 20.000,-. |
|
![]() |
|
![]() |
Nu bruger jeg lige min egen tråd her igen, da jeg ikke ved, hvilke tråde jeg skal spørge disse spørgsmål i. 01) Hvad er bedst at spille Xbox360/PlayStation3 spil på? Panasonic PX70 eller M86 (med 1080p) ? 02) Nu har jeg lige set PX700, hvilken er bedst? PX70 eller 700? 03) Hvordan går stikkene ind på Panasonics modeller? Går de vandret som på Samsungs, så det er de skal have tre centimeter fra væggen? |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Når man bruger sit tv til spil skal man efter min opfattelse satse på et hurtigt LCD, for at undgå problemer med indbrænding, det får man jo ret let ved plasma ved spil, ikke? Sådan noget kan man jo ikke sidde og tænke på midt i et spil.
Men jeg siger ikke at Plasma ikke er flot eller måske bedre i andre henseender (lidt), blot er et valg afhængig af hvad man bruger sit TV til. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12456 |
![]() |
Nej, man får det ikke lettere ved spil end ved en fodboldkamp hvor stillingen hele tiden står oppe i hjørnet. |
|
![]() |
|
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Jeg spillede gran turismo 4 timer her den anden dag non stop på mit 42px70. På hvid OG sort baggrund bagefter var der ingen burn-in eller retention overhovedet. Har heller ikke oplevet det endnu og den har kørt tv2 op til 5 timer af gangen.
Anastacio en px70 er et kanont køb. Den har et meget bedre billede end mit gamle crt og et meget mere livligt billede end de fjernsyn du lister der. Desuden skal du bare indstille kontrasten korrekt samt slå div. filtre fra så er du mere eller mindre 100% sikret mod burn-in. (Burn-in er permanent fastbrænding, retention er midltertidig fx. 2 min så det væk.) |
|
![]() |
|
![]() |
Dvs. jeg godt kan spille spil, uden at være bekymret for burn-in. Problemet kommer så ved indstillingerne, da jeg aldrig har været i besiddelse af et HDTV. Hvordan finder jeg ud af, hvor den skal indstilles?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
01) Det kommer an på om du vil have det TV med den mest korrekte gengivelse af farver/kontrast/gråtoner uden slør eller det TV der har det skarpeste billede ved input af 1080p materiale. PX70 giver det mest korrekte og pæneste billede og har ingen problemer med slør ved hurtige bevægelser, M86 vil i kraft af sin 1080p opløsning have et skarpere billede når du inputter 1080p materiale, men kun når du inputter ægte 1080p materiale, ved input af alle andre opløsninger vil PX70 være ligeså skarp. 02) De er i princippet ens når det gælder billedkvalitet, det er grundliggende samme TV med samme teknik, bot er PX700 en storebror til PX70 hvor der tilbydes bedre lyd, ekstra indgang på fronten, indgang til SD kort og anti-glare (behandling af skærmen som skal give lidt mindre reflekser) 03) Ja
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Du kan evt. kigge i tråden om px70 der står det. Ellers kan jeg skrive min når jeg kommer hjem ? Kan dem ikke i hovedet men de er snuppet fra spawn og de virker suberb. Og ja du kan godt spille uden at være bekymret medmindre du lader en pauseskærm stå i 3-4 timer ... Det har det ikke godt af. Spil er ikke meget værre end fodbold eller andet ;) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |