recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De onde toldere ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDe onde toldere ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: De onde toldere ?
    Sendt: 05-Maj-2007 kl. 20:50
OK, sagen er jeg skal have et nyt tv og vil da lige være sikker på jeg ikke ender med håret i postkassen (og pengepungen i  tolden).
Har fundet dette tv, men det er i tyskland, da priserne der er mere realistiske end her, og vil lige høre om nogen ved om jeg mister alt jeg sparer, så snart tolderne ser mit tv.

På forhånd tak :)
Til top
CoolMLJ Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 294
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 20:56

Tyskland er et EU land, og der skal du ikke betale ekstra told eller noget, så vidt jeg har læst mig til.

her selv bestilt en del igennem tyskland, aldrig nogle problemer

Lykkelig ejer af:

Forstærker : Denon X3400
Front: B&W CM8
Back: B&W M1
Center: B&W CMC
SUP: B&W 610XP

LG OLED B7 65"
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 20:59

Hej dstruct

Nej, der er ingen told+moms imellem landene i EU's indre marked. Den pris du ender med at betale hos forhandleren er den endelige.

Mht til at spare, så kan der være andre ting man bør være opmærksom på. Det kunne være at undgå kontooverførsler ved betaling, og checke hvordan det er med service efter købet (hvor, hvordan og hvorlænge).

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2007 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af CoolMLJ CoolMLJ skrev:

Tyskland er et EU land, og der skal du ikke betale ekstra told eller noget, så vidt jeg har læst mig til.

Ja, det kan åbentbart ikke siges ofte nok, der skal naturligvis ikke betales afgifter M.V. når der handles inden for EU.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Neonode Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2006
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2007 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af dstruct dstruct skrev:

OK, sagen er jeg skal have et nyt tv og vil da lige være sikker på jeg ikke ender med håret i postkassen (og pengepungen i  tolden).
Har fundet dette tv, men det er i tyskland, da priserne der er mere realistiske end her, og vil lige høre om nogen ved om jeg mister alt jeg sparer, så snart tolderne ser mit tv.

På forhånd tak :)

Den bix sender næsten ingen TV til Danmark og den du linker til er ingen undtagelse ;)

Til top
Prepsi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-September-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 09:01

[/QUOTE]

Ja, det kan åbentbart ikke siges ofte nok, der skal naturligvis ikke betales afgifter M.V. når der handles inden for EU.

[/QUOTE]

For nu lige at få det helt på plads - der skal stadig betales afgifter på det, der hedder "ikke harmoniserede punktafgifter", som f.eks. øl, spiritus og tobak. Jeg nævner det, fordi også uindspillede cd- og dvd-skiver hører ind under dette, og derfor kan man i princippet "risikere", at der bliver opkrævet afgift ved import af disse. Jeg har dog ikke hørt om, at det er sket endnu, men....

Der er en grænse, hvis man køber for mindre end 80,- kr, skal der ikke betales afgift.

Reglerne er også sådan, at hvis men køber afgiftspligtige varer hjem, og der ikke er opkrævet afgift når man modtager varen, har man selv pligt til at henvende sig til nærmeste skattecenter for at betale afgiften...

Hilsen Prepsi

Til top
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af Neonode Neonode skrev:

Den bix sender næsten ingen TV til Danmark og den du linker til er ingen undtagelse ;)

OK, trist, vidste jeg faktisk ikke,  kan vel så få den sendt til en adresse/posthus i rostock og så selv hente det på den anden side.

Til resten, tak for hjælpen, følger ikke så meget med i eu.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu