recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tør jeg købe et 427 XD?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTør jeg købe et 427 XD?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Tør jeg købe et 427 XD?
    Sendt: 07-Maj-2007 kl. 09:32

Hej,

jeg står for at skulle købe en 42' fladskærm, og er ret vild med Pioneers 427XD, men på baggrund af tråden med skygger på skærmen, vil det så være uklogt at købe skærmen?

Jeg kan ikke rigtig gennemskue, om problemet er på alle skærme, eller om det kun er på 2006-modellerne.

Vil der være forskel på at købe det i f.eks. Fona (ikke fordi jeg kunne finde på det!) frem for TC - eller er det hip som hap?

Er der nogen der ved, hvornår 428 kommer, og hvad der er nyt ved den?

Er der fornuftige alternativer til 427?

På forhånd tak.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 09:35

Selv på TC skærme er der skygger, ifølge deres produkt chef.

Det største problem er faktisk at vi ikke helt ved om skyggerne opstår på et senere tidspunkt eller om man kan se dem med det samme.

Jeg opdagede mine efter 1½mdr, der var det for sent at retunere TV'et...

Men held og lykke.

Alternativ, køb et pana eller pio 507.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 09:38

"Er der nogen der ved, hvornår 428 kommer, og hvad der er nyt ved den?"

Hej!

Ja-sensommer eller efterår-sådan plejer det at være med Pioneer.

De bedste alternativer er som lahan beskriver:Pana eller Pioneer 507x.

Har  selv sidstnævnte,og ville ikke bytte det for en million.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 09:40
Fejlen er ikke på alle skærme og fejlen variere også fra skærm til skærm. Der er sådan set ikke noget problem i at købe et Pioneer 427, men du skal blot købe det et sted, hvor der er fortrydelsesret, så du kan returnere det, hvis det har dette skygger problem.

Der har være meldt om fejl på både 2006 og 2007 modeller, så der er ikke rigtig hold i den teori.

De nye skærme fra Pioneer kommer engang i sensommeren eller først på efteråret, men præcis hvornår er der ingen der ved.

Panasonics nye skærme er et fornuftigt alternativ til Pioneer, men man mister dog muligheden for at vise high definition materiale korrekt, da det kun er Pioneer, der kan vise 1080p24.
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 09:42

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Fejlen er ikke på alle skærme og fejlen variere også fra skærm til skærm. Der er sådan set ikke noget problem i at købe et Pioneer 427, men du skal blot købe det et sted, hvor der er fortrydelsesret, så du kan returnere det, hvis det har dette skygger problem.

ja men her er netop problemet. Findes fejlen på TV'et fra dag 1, eller kommer den først efter et stykke tid.

Jeg ved det ikke......

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Ja men her er netop problemet. Findes fejlen på TV'et fra dag 1, eller kommer den først efter et stykke tid.

Jeg ved det ikke......

Korrekt, det havde jeg ikke lige tænkt over. Vi ved faktisk ikke, hvornår fejlen præcis er opstået.

Så vil jeg overhovedet ikke anbefale, at købe et Pioneer 427, for man ved ikke om man har købt en super fed skærm, eller noget ubrugeligt!

Redigeret af Sandal - 07-Maj-2007 kl. 10:48
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:08

Ja men her er netop problemet. Findes fejlen på TV'et fra dag 1, eller kommer den først efter et stykke tid.

Jeg ved det ikke......

Korrekt, det havde jeg ikke lige tænkt over. Vi ved faktisk ikke, hvornår fejlen præcis er opstået.

Så vil jeg overhovedet ikke anbefale, at købe et Pioneer 427, for man ved ikke om man har købt en super fed skærm, eller noget ubrugeligt!

Det er jo præcist derfor at jeg som nævnt i en anden tråd har foreslået at i skal finde ud af præcist (næsten på x & y akse stadiet) skal placere antallet af skygger ii højde bredde samt udbredelse for ligger de samme sted er det sansynligt at de var der ved tvets modtagelse, ligger de mere tilfældigt må man formode at det har været en tilfældig proces hvornår tvet har haft udbredelsen af skyggerne, og derved kan man bruge det som en del af argumentationen... for ligger de ens så har Pioneer måske lavet en konstruktionsfejl under produktionen, er de derimod tilfældige kunne de tyde på en proces som måske har udviklet sig ved feks længere brug og varme.. og er det noget som er klæbet på.. et filter eller noget som har løsnet sig er der måske brugt en lim som ikke har kunne klare varmen og derved har løsnet sig.. og det er faktisk meget sansynligt det er tilfældet.. så jeg syntes klart hvis det var mig der stod med problemet at jeg ville prøve at kortlægge placereringen af gardinerne rimeligt præcist i deres placering osv. så i skulle måske aftale en bestemt måde at måle det på sådan i alle gør det på den samme måde også samle det i et skema.. så ved i om de er helt ens eller om de er tilfældige 

Mvh

René
Til top
M.Olesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2006
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:09

Et 50' bliver nok lige i overkanten - vi sidder nærmest med næsten foran skærmen

Lad mig soørge andreledes: Ville I turde købe et 427 på nuværende tidspunkt, hvis i ikke havde et?

Jeg har ikke rigtig styr på Panasonics modeller - hvilket referer i til? Hvad vil jeg 'miste' ved at vælge det?

Hvis jeg nu sætter ambitionsniveauet ned til mindre end 42' - hvad er der så at lækre muligheder? Så taler vi vel LCD eller.....?

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Jeg ved det ikke......

Det er jo præcist derfor at jeg som nævnt i en anden tråd har foreslået at i skal finde ud af præcist (næsten på x & y akse stadiet) skal placere antallet af skygger ii højde bredde samt udbredelse for ligger de samme sted er det sansynligt at de var der ved tvets modtagelse, ligger de mere tilfældigt må man formode at det har været en tilfældig proces hvornår tvet har haft udbredelsen af skyggerne, og derved kan man bruge det som en del af argumentationen... for ligger de ens så har Pioneer måske lavet en konstruktionsfejl under produktionen, er de derimod tilfældige kunne de tyde på en proces som måske har udviklet sig ved feks længere brug og varme.. og er det noget som er klæbet på.. et filter eller noget som har løsnet sig er der måske brugt en lim som ikke har kunne klare varmen og derved har løsnet sig.. og det er faktisk meget sansynligt det er tilfældet.. så jeg syntes klart hvis det var mig der stod med problemet at jeg ville prøve at kortlægge placereringen af gardinerne rimeligt præcist i deres placering osv. så i skulle måske aftale en bestemt måde at måle det på sådan i alle gør det på den samme måde også samle det i et skema.. så ved i om de er helt ens eller om de er tilfældige 

Ja jeg opretter snart et skema med mine mål. Tak for det gode råd...

Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:10

Og igen - spørgsmålet er om problemet ligger i parallelimporten kontra modellerne købt i Danmark. Jeg har ingen problemer med mit - det står knivskarpt uden skygger (og jeg har virkeligt ledt efter dem !)

Kender 2 andre som også har 427XD - købt "normalt" som mit. Også begge uden skygger / problemer !

Hvis jeg skulle udsætte noget på min skærm og dermed skulle bytte den, så ville det være til fordel for en 507XD (pga. størrelsen)  (Som Irev taler om !) Ellers vil jeg ikke bytte den !!

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
MikeOne Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-November-2005
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af M.Olesen M.Olesen skrev:

Et 50' bliver nok lige i overkanten - vi sidder nærmest med næsten foran skærmen

Lad mig soørge andreledes: Ville I turde købe et 427 på nuværende tidspunkt, hvis i ikke havde et?

Jeg har ikke rigtig styr på Panasonics modeller - hvilket referer i til? Hvad vil jeg 'miste' ved at vælge det?

Hvis jeg nu sætter ambitionsniveauet ned til mindre end 42' - hvad er der så at lækre muligheder? Så taler vi vel LCD eller.....?

Ja anytime - og specielt nu hvor prisen er så langt nede i forhold til da den kom på markedet i oktober sidste år !

OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
Til top
TheBig.... Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2006
Point: 204
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2007 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af M.Olesen M.Olesen skrev:

Jeg har købt et Panasonic 42PX70, jeg er fuldt ud tilfreds med denne super skærm, kunne ikke drømme om at købe Pioneer, er simpelhen ikke mer prisen værd, du får mere for dine penge ved at købe et Panasonic 42PX70.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu