recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vista en nødvendighed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVista en nødvendighed?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Emne: Vista en nødvendighed?
    Sendt: 02-Maj-2007 kl. 17:39
Indimellem overvejer jeg lidt om det er en idé at få Vista installeret på min PC. Men af det jeg har set, synes jeg ikke at der er behov for at skifte XP ud.

Men samtidig læser jeg på nettet at fra januar 2008 er det ikke længere muligt at købe XP mere til sin computer. Hvis det er ved at være slut med XP, så kan jeg sikkert som andre blive nødt til at skifte det styreprogram ud.
- Kan det tænkes at nogle vil få problemer med at omstille PC´er?

Jeg har ikke den største viden om PC, derfor lægger jeg op til debat - og om bl.a. for og imod Vista.

Redigeret af T-teknik - 02-Maj-2007 kl. 17:55
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 19:02

 

 Der kan være det problem, at ikke alle dine nuværende programmer kan køre på Vista. Så behold en PC med XP, og køb en anden med Vista. Det vil jeg gøre når der er behov for en ny PC.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 19:31

hej

har kørt med vista, det eneste der er ok med vista, er at den har en god spam mail fjerner, ellers er den total kaput,den virker kun ok med helt ny hardware og nye programmer hvis du vil bruge vil bruge gamle programmer er den total dårlig.

hilsen agger

Til top
it johnni Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 19:52
vista er super godt og stabil ,men det køre bedst med 2 gb ram og en god processor mindst 1 ghz
Til top
T-teknik Se dropdown menu
--
--

Bruger er stoppet

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1989
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 08:50
Jeg kan undre mig over hvorfor Microsoft allerede nu måske er ved at nedgradere XP til fordel for Vista?

Jeg mener der var længere overgang mellem 95/98 til XP.

Hvis forbrugerne skal have en chance for at følge med udviklingen, burde der være længere tid mellem de nye styresystemer, sådan at ingen lige pludselig kan føle sig nødsaget til at købe nyt - for eksempelvis at komme på nettet.



Redigeret af T-teknik - 03-Maj-2007 kl. 08:51
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 09:35

Helt generelt er det en god ide at holde sig fra helt nye styresystemer, da disse erfaringsmæssigt, har problemer med sikkerheden. Der er simpelthen for mange sikkerhedshuller.

Endvidere skal man vurdere ens eget behov. Windows Vista tilbyder helt sikkert nogle nye smarte funktioner, men har du et egentlig behov for disse funktioner? Mange af de nye funktioner (programmer), som er udviklet til Windows Vista, kan hentes til Windows XP, så hvis man kan leve uden den nye smarte grafik (som enhver fornuftig bruger alligevel disabler), så er der ingen fornuftig grund til at opgradere til Windows Vista.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Der kan være det problem, at ikke alle dine nuværende programmer kan køre på Vista. Så behold en PC med XP, og køb en anden med Vista. Det vil jeg gøre når der er behov for en ny PC.

Det er oftest ikke programmerne der er problemet, men derimod drivere til forskellige perifide enheder, (lydkort, skærmkort osv). Eller programmer der har specifikke drivere til disse enheder.

De almindelige programmer bør virke som normalt.

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 12:57

Jeg skal købe en ny bærbar snart - og den vil jeg have med XP og ikke Vista! Jeg er godt tilfreds med XP og kan bruge det i mange år endnu, hvis det skal være.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 13:14

DX10 er rimelig væsentligt.

Alt fremtidig multimedie herunder spil, vil være skrevet til DX10.

Og her har XP ingen support.

Så ja, Vista bliver et must hvis man skal ret meget andet end word og surfe. (sat lidt på spidsen).

Derudover er selve GUIen i Vista også XP alt for overlegen. Er enig i at det meste er geil. Men når man først vender sig lidt til det, er det som at sætte sig ved en skrivemaskine, at gå tilbage til XP.

Vista har dog, ganske som XP havde i starten, lidt startevanskeligheder med driversupport osv. Men som med XP vil jeg tro at det løses løbende over sommeren, og er helt væk i forbindelse med ServicePack 1 som kommer til November.

Sidst men ikke mindst, så er XP slet ikke gearet til en seriøs Computer.
Som udgangspunkt kan den ikke operere med mere end 2GB RAM til samme stykke software. Noget som jeg har kæmpet lidt med. Her er ingen problemer i Vista. Vista køre også væsentlig bedre med 4 kerne end XP gør.

Men ens behov må afgøre det. Men Vista er indiskutabelt fremtiden.

Men det er helt galt at købe 2 maskiner. Så er det da temelig meget smartere at lave en dualboot, og køre begge dele på samme maskine.

Så er det bare at vælge ved opstart, hvilket operativsystem der skal starte.



Redigeret af ZackGem - 03-Maj-2007 kl. 13:17
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 14:39

hej

virker vista og xp med dual boot, er det en speciel dual boot, eller den der er i windows har læst at mange har problemer med dual boot, hvad skal instaleres først for at begge systemer virker. det var super at få igang, så kan xp bruges til det den er bedst til og så vista til  det den er bedst til,det med dirextx 10 er jo klart bedre men så skal du jo også skifte ud i din hardware for at kunne udnytte det, og så er vista jo ok den kører jop perfekt til alt nyt hardware,gamle programmer og nye programmer virker ikke ens feks powerdvd skal du bruge version6.5 for at kunne køre hd film med feks min grafikkort asus extreme 800 med 256mb ram men 6.5 kan ikke køre på vista og powerdvd 7.0 og fremad ad kan ikke køre hd film på en grafikkort af lidt ældre version,sådan er det med mange programmer, så der er noget dr spiller ind i alle ting når man snakker om computer, hver gang man vil noget nyt må man gå på kompromis med noget andet, hvis man ikke køber nyt udstyr hele tiden.

hilsen agger

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 14:52

jeg kører dual boot på samme maskine

har lavet 2 partitioner på min boot harddisk, installer først XP på første partition, derefter Vista på anden partition, så lægger Vista selv en boot manager ind, og du vælger blot fra opstart hvilken OS du vil boote til - hypersimpelt og virker perfekt. Derudover har jeg 3 andre diske i maskinen til data af forskellig slags

Man kunne også have gjort det på 2 separate diske hvis man ikke ønsker flere partitioner på samme disk.

Det er lidt mere kringlet hvis man installerer vista først og xp bagefter - men ikke umuligt.

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2007 kl. 01:07

hej spawn

super det vil jeg prøve, hvad skal diskene formateres som primary, altså de 2 til styresystemerne, tror det var der det galt sidste gang jeg prøvede.

hilsen agger

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu