recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion MD8822
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion MD8822

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
boxpa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion MD8822
    Sendt: 04-April-2007 kl. 20:31

Hej alle, Jeg har købt en medion Md8822 i Aldi d 21/3-07. Jeg har tidligere haft en medion pc i 5 år og har været meget tilfreds.

Førstehånds indtrykket var meget godt, dog var jeg lidt skuffet over den plastic  skinnende front.  Men jeg har haft pc'en åbnet og den oser af  kvalitet.

Nu kommer så det negative; jeg har haft pc'en et par uger og er blevet ret  irriterende over harddiskens summen. den hyler som et gammel fjernsyn. Så nu vil jeg bare høre om der er andre som har samme problem, jeg har læst på edbpriser.dk, at der er flere som har samme problem med denne seagate harddisk. Det er virkeligt irriterende at høre på når man sidder og arbejder på pc'en. Den bliver i øvrigt markedsført som "EKSTREM LYDLØS" hvilket jeg ikke er enig i.

Nu er jeg bare i syv sind, skal jeg ringe til medion og få dem til at skifte harddisken og med sikkerhed få en ridset maskine igen? Eller skal jeg købe en anden harddisk, hvilket jeg ikke synes er særligt fedt med en helt ny maskine.

Hvad er Jeres oplevelser med maskinen?

Kasper

Redigeret af boxpa - 04-April-2007 kl. 20:32
Til top
glade Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2006
Sted: ølby/DK
Point: 1007
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 21:10

Alle andre HD larmer også, eneste bud er køb en anden HD og sæt i eller find dig i larmen, er ikke andet at gøre..

Vi er 3-4 stykker herinde som har samme larm, jeg finder det også belastende, men kan leve med det..

Panasonic G20E
Sasmung Q97 42 tommer
Sony 32 tommer X300 (skod tv)
Til top
boxpa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af glade glade skrev:

Alle andre HD larmer også, eneste bud er køb en anden HD og sæt i eller find dig i larmen, er ikke andet at gøre..

Vi er 3-4 stykker herinde som har samme larm, jeg finder det også belastende, men kan leve med det..

Synes  bare det vildt irriterende, min gamle pc var lydløs og jeg var glad. Men sådan er det måske med de nye  hurtige s-ata harddiske?

Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 22:10

Har også købt en 8822. Vi er heldigvis forskellige. Jeg er dybt imponeret over dens tavshed, men kan selvfølgelig høre, når diskene kører.

Jeg tror faktisk, det er fordi, den i øvrigt er så stille, at man lettere hører diskene.

TIP: Slå Microsofts dødirriterende diskindeksering fra...

Til top
mikto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2006
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 02:54
 - og superfetch (det hjalp helt utroligt meget på min md8822) - nu er den dejligt stille igen :)
Til top
Karin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juni-2004
Sted: Hørsholm
Point: 448
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2007 kl. 09:01
Hvordan slår man disse ting fra ?
En masse udstyr :-)
Til top
Andreas K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 12:24

Oprindeligt skrevet af Karin Karin skrev:

Hvordan slår man disse ting fra ?

Hvis du højreklikker på diskikonet og vælger egenskaber, kan du se om der er flueben i "Indekser dette drev for hurtigere søgning". Er der det indekseres disken når den er ledig og larmer som en gal. Undrede mig selv over at den stod og hakkede når jeg så DVD. Pisse irriterende. Håber dette løser problemet. Ville ha skiftet disken med min "gamle" men opdagede det var en ATA :-( Men skiftes skal den sgu på et tidspunkt. desværre. Ellers lækker maskine.

Mvh Anddreas

Pioneer PDP-507XA - Sagem 60 - Harmon/Kardon AVR 3550 - B&W DM640, DM600 S3 & CMC - LG RH5700 - Medion MD8822 - iPod Video 60 GB - Logitech Harmony 785
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 13:17

Hvis man slår det fra, så må man vel også undvære Live Search? Eller hvad?

Jeg er selv irriteret over lyden fra harddisken, men omvendt så tror jeg den er så tydelig fordi resten af maskinen ikke siger et kvæk.

Personligt synes jeg kabinettet oser af $$ ... måske mine referencer ligger lavt

En ting er nok helt sikker... hvis I hænger harddisken op i elastikker så skal den nok holde kæft. Den sidder boltet fast til kabinettet og enhver lyd må og skal derfor forplante sig.

Til top
Andreas K Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-Marts-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 13:32

Jo det må man vel... Har lige slået det fra og min disk larmer stadig umotiveret.
Min gamle maskine var endnu mere støjsvag, og der hørtes harddisken SLET ikke i samme grad (en maxtor) selvom den ikke var hængt i elastikker.

Synes også kabinettet er rigtig fint. Men jeg kan ikke umiddelbart finde plads til at hænge harddisken op?

Er der nogen der har haft held med at løse problemerne med diskstøj på den ene eller anden måde?

Ophæng, skifte disk? slå indeksering fra?

Pioneer PDP-507XA - Sagem 60 - Harmon/Kardon AVR 3550 - B&W DM640, DM600 S3 & CMC - LG RH5700 - Medion MD8822 - iPod Video 60 GB - Logitech Harmony 785
Til top
mikto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 13:36
Kig lidt nærmere på dette link

Superfetch er en funktion i Vista, som indlæser de oftest brugte programmer/funktioner i dine RAM, så de starter hurtigere, hvis du åbner dem. Hvorfor det så har en meget mærkbar effekt på støjen fra min HDD ved jeg ikke...
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 13:38

De eneste jeg kan høre i min er harddisken og så en yderst ganske svag summen. Hvis vi fjerner harddisklyden og gør den mere støjsvag så sidder vi med en bærbar maskine hvad angår støjsvaghed.

Live Search vil jeg ihvertfald ikke undvære det er helt sikkert.

Jeg må lige se, at få rodet med elastikker en af dagene.

Til top
mikto Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2007 kl. 13:39
@Andreas: Jeg har fået fjernet støjen ved at disable Superfetch. Min PC var færdig med at indeksere, så det var ikke det, der støjede. Så forsøgte jeg mig med at disable Superfetch, hvilket har gjort PC'en stille som en mus.... en meget meget død mus...
Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu