recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Planet Earth, første indtryk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlanet Earth, første indtryk

Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Emne: Planet Earth, første indtryk
    Sendt: 02-Maj-2007 kl. 20:43

Hej Alle!

Som lovet, har I her mit indtryk af Planet Earth, Complete Series

Tech:1080p, 16:9, DD-surround, 4 x HD-DVD (30),

550 min. Undertekst Eng.

Fortæller: Sir David Attenborough

Jeg har et Samsung R72 40" og et X-Box 360 add-on. Denon stereo, så det er på ingen måde high end..

Nå, ud af æsken var jeg nødt til at lave en up-date fra X-Box live, da skiven ellers ikke ville spille, jeg nåede lige at se BBC-HD logo før alt gik i sort! Bare lige til dem med X-BOX360, i med skiven og på live, så er I kørende på 30 sek. Der ligger en update klar!

Jeg har nået at se 2 episoder, From Pole to Pole og Mountains.

Første er FPtP:

En intro til serien hvor man starter i rummet, med nogen helt fantastiske billeder ned mod jorden. Jeg må indrømme at jeg var ved at rulle ned på gulvet, det var åndeløst smukt!!

Vi springer til Nord Polen hvor vi følger en Isbjørne mor med unger (ikke Knut), 2 uger gamle, der kommer ud af sit vinter hi! Ufattelige optagelser, man føler at man kan tælle hvert sne fnug (hvis man havde tid).

Næste sekvens handler om en flok Caribou (ligner Rensdyr) på 3 millioner stk. Ufattelige luftbilleder af disse flokke.. Igen, ufatteligt flot, man føler man svæver lige over dem!!

Vi springer til Japan, hvor foråret også er kommet, og træerne springer ud, meget meget flotte farver, og med fare for at lyde "tøset" smukt!

Vi får derefter en lektion i klima, med nogen meget fascinerende billeder af sky-formationer og mere fra rummet, det ser altså bare rigtigt godt ud i HD!!!

Den meget kendte scene med "A Great White Shark" der pludselige kommer fra dybet og snupper en af de sæler vi følger i en sekvens, er optaget med 40 billeder i sekundet, har jeg hørt, det ser skræmmende, men samtidig imponerende ud... Man ser hver en dråbe der bliver slynget op i luften af dette kæmpe rovdyr....  Fascinerende!

Vi slutter dette afsnit på Syd Polen, hvor Pingviner (er de ikke bare allevegne?) forsøger at opdrage deres unger i -70c, men foråret er også på vej til dem....

Lyn gennemgang af første afsnit på disk 1. De næste to er Mountains (igen utrolige luftoptagelser) og Fresh Water (som at have et 40" akvarium med allemulige og umulige kryb og fisk i stuen, great).. De er simpelthen også bare flotte..

WOW!!!

Absolut anbefalelsesværdig titel, hvis man er til smukke billeder, en god historie og ikke mindst drama.

Musikken er tilpas afdæmpet og får aldrig overtaget. Ellers må en der har det rette udstyr, bedømme surround lyden.

Eneste ankepunkt er enkelte steder hvor jeg synes at der lidt "hakker" ved panoreringer, men det er måske mit tv der viser sine begrænsninger.

Håber I kan bruge det!

Bedste hilsner

Redigeret af Pede8000 - 02-Maj-2007 kl. 21:06
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 21:03

Hej Pede - tak for en fremragende review - men pokkers også nu er jeg jo ligesom tvunget til at købe samlingen

Jamen natur gør sig ektremt godt på HD - det er bare guf.

God fornøjelse med de videre "iagtagelser"

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 21:14

Hejsa Hother!

Det er du simpelthen nødt til!! Hvis du bliver skuffet æder jeg min gamle hat! Det er SÅ godt! Når man har set et afsnit har man faktisk lyst til at se det igen, bare for at være sikker på at man har fået alle de fede detaljer med..!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 21:20
Jamen - da jeg bestemt ikke vil byde dig at æde din gamle hat, så kan jeg da oplyse, at jeg har bestilt den hos Amazon.uk. Desværre er der ventetid på, men jeg har så mange "kludder point" tilgode, at jeg har bestilt den dér. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen - da jeg bestemt ikke vil byde dig at æde din gamle hat, så kan jeg da oplyse, at jeg har bestilt den hos Amazon.uk. Desværre er der ventetid på, men jeg har så mange "kludder point" tilgode, at jeg har bestilt den dér. 

Det fortryder du ikke! Glæd dig, jeg har lige set afsnittet om fersk vand færdigt.. Der er nogen helt vilde billeder af krokodiller der angriber nogen Gnuer (Wilderbeast??) + nogen meget farvestrålende optagelser fra Lake Victoria..Super!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 22:00
Hej igen Pede - jeg ved du har ret, for den må være optaget og produceret noget i retning af HDScape´s naturfilm Og det er altså også guf - vent selv og se
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 22:12

Nu har jeg også set Planet Earth på 1080p 46" LCD og 1080p 135" projektor.

Må sige det hakker også ved panoraningerne på LCD'en og en lille smule på projektoren håber på 24 billeders opdatering snart til X1'eren og fladskærme som kan arbejde med 24 billeder istedet for de 25 som nuværende.

Mit første indtryk af Planet Earth er at det er lidt sløret og uskarp i forhold til nyere HD udgivelser, men stadigvæk meget pæne og utrolige billede af verdens natur, meget spændene at se hvad vores planet har at byde på.

Efter lidt nyindstilling på skærmen blev det bedre hvor det dog var noget pænere på projektoren  uden nyindstilling. Alt i alt kanon billeder og 110% værd at se, havde håbet på lidt skarpere og kraftigere billeder men under de omstændigheder de har optaget er der ingen brok

Discovery HD er nu lidt skarpere i natur billederne syntes jeg.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Mit første indtryk af Planet Earth er at det er lidt sløret og uskarp i forhold til nyere HD udgivelser, men stadigvæk meget pæne og utrolige billede af verdens natur, meget spændene at se hvad vores planet har at byde på.

Efter lidt nyindstilling på skærmen blev det bedre hvor det dog var noget pænere på projektoren  uden nyindstilling. Alt i alt kanon billeder og 110% værd at se, havde håbet på lidt skarpere og kraftigere billeder men under de omstændigheder de har optaget er der ingen brok

Håber ikke jeg fornærmer for meget ved at sige dette, men: Uden at have set Planet Earth på mit eget setup endnu (men set dele af optagelserne i andre sammenhænge), så vil jeg påstå at hvis du synes de optagelser er uskarpe i forhold til andre HD-optagelser, så er der enten noget galt med opstillingen, eller dit forhold til hvornår et billede er skarpt. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke optagelser du mener er skarpere. Og især kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du mener med at du havde håbet billederne var "kraftigere"? Stærkere farver? Optagelserne er designet til at se realistiske ud, ikke være så "imponerende" som muligt.

Discovery HD er encoded i MPEG-2. MPEG-2 har en indbygget edge enhancement, der vil få ting til at se skarpere ud, men koster detaljering. VC-1 encoding tilfører derimod ingen kunstig skarphed.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 23:45

Jeg ville lige til at sige at jeg, hvis jeg sammenligner Planet Earth med Discovery HD (stofa) ser PE mere realistisk ud. Steve Corvin fx ser altid ud som om han får lidt for meget kontrast (??)..

Jeg må sige at jeg er dybt imponeret over detalje graden i PE, her syns jeg for alvor at man kan tale om "vindueseffekt".

Mr. Anderson, prøv f.eks. at se afsnittet med Fresh Water og de fisk der lever i Victoria Søen, syns du ikke at farverne er spil-levende??!!

Redigeret af Pede8000 - 02-Maj-2007 kl. 23:52

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2007 kl. 23:52

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej igen Pede - jeg ved du har ret, for den må være optaget og produceret noget i retning af HDScape´s naturfilm Og det er altså også guf - vent selv og se

Er der ikke ca 10 års ventetid på HDScape´s titler... syns de har været i restordre siden nytår??!!

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 07:49

Hej Pede - jamen du delvist ret. Deres HD Sampler er som bekendt udkommet (men med ventetid mange steder). Antartica Dreaming (AD) må også være udkommet, da jeg jo har den. Men der er ventetider alle steder. Hvis  man kigger på HDScapes hjemmeside, så er AD også, lige som de øvrige udgivelser, sat på ventetid.

Det gode råd er at skrive til dem, så har du en chance for at få sendt AD. De øvrige titler er simpelthen ikke released endnu.

HDScapes forklaring på ventetider på allerede udkomne produktioner er en enorm efterspørgsel. Og det tror jeg såmænd er rigtigt nok. Jeg har på fornemmelsen at HDScape er et relativt lille firma, for jeg kan få svar på en e-mail både sent og tidligt og i w-e. Som jeg har oplevet HDScape har de en super service.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2007 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Håber ikke jeg fornærmer for meget ved at sige dette, men: Uden at have set Planet Earth på mit eget setup endnu (men set dele af optagelserne i andre sammenhænge), så vil jeg påstå at hvis du synes de optagelser er uskarpe i forhold til andre HD-optagelser, så er der enten noget galt med opstillingen, eller dit forhold til hvornår et billede er skarpt. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke optagelser du mener er skarpere. Og især kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du mener med at du havde håbet billederne var "kraftigere"? Stærkere farver? Optagelserne er designet til at se realistiske ud, ikke være så "imponerende" som muligt.

Discovery HD er encoded i MPEG-2. MPEG-2 har en indbygget edge enhancement, der vil få ting til at se skarpere ud, men koster detaljering. VC-1 encoding tilfører derimod ingen kunstig skarphed.

Ja det kan du nu have ret i, det er jo også en del kromprimeret på tv udsenelserne, syntes dog det virkere skarpere i jungel billederne hvis man ser bort fra kromprimeringen. Dette kunne godt skydels edge enhancement.

Jeg har studeret det lidt mere her i dag og efter min mening mangler der lidt skarphed i dybten, men farve mæssigt er det meget realistik. Ser det på en Loewe 37" Spheros og 46" Compose Full HD skærme. Begge skærmen er kalibreret. Har også set på en JVC HD1 projektor kalibreret.

Nyere film udgivelser som King Kong, Superman Returns og MI3 virker skarpere men er udmærket klar over processon med film iforhold til dokumentar. Så igen kanon udgivelse og flotte billede men med mangel på skarphed i dybten syntes jeg.

Til top

Besvar Besvar Side  123 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu