recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVI -> RGB-Scart?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVI -> RGB-Scart?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
somebum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2005
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DVI -> RGB-Scart?
    Sendt: 09-Maj-2007 kl. 21:53

Hej,

Jeg har brugt alle mine penge på et media Center. Jeg bliver derfor nødt til at forbinde det, på bedst mulig måde til min CRT skærm.

Media Centeret har DVI udgang og skærmens bedste input er RGB-Scart. Hvordan forbinder jeg disse to stik?

Jeg ved godt at DVI er digital og RGB-Scart er analog men jeg kan jo omforme DVI til VGA ret simpelt, så jeg får et analog signal.

Håber jeg kan få nogle gode bud.

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 22:12
Du omformer ikke DVI til VGA - et DVI-stik indeholder både digital og analog signal (eller kan i hvert fald gøre det, ligesom et SCART stik kan (men behøver ikke) indeholde både RGB, Composite og S-Video).

VGA kører dog med andre scan-frekvenser end RGB, så du kan ikke bare kryds-forbinde disse.

Der er desværre ikke nogen måde at konvertere fra DVI/VGA til RGB uden elektronik, og dermed - forholdsmæssig - store omkostninger. Find en anden udgang på medie-centeret (S-Video, f.eks.)
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 22:12

At bruge et media center på et CRT er som sådan muligt, MEN problemet er, at der ikke er en tilstrækkelig opløsning på en CRT skærm til at du kan få fuldt udbytte af det. Der kan afspilles film i fin kvalitet, men du kan ikke bruge det til f.eks E-mail og Webbrowsing Tekstbehandling m.v. samt andet der kræver en høj opløsning. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
somebum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Marts-2005
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2007 kl. 22:37

Tak for det!

Det var jo ikke, hvad jeg håbede på at høre men så kan jeg da bedre forstå at jeg ikke har kunne finde noget brugbart.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu