recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Junglen af TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJunglen af TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Emne: Junglen af TV
    Sendt: 10-Maj-2007 kl. 09:53
WOW .. så kort kan det beskrives, og jeg har ikke engang modtaget eller bestilt et tv og jeg er allerede forpustet. At vælge et nyt tv har været sværere for mig end da jeg skulle væge hvor jeg ville bo, mit "main" problem er at jeg ikke ved særlig meget om teknikkerne i TV-verdenen, så jeg skal bruge noget hjælp.

Kan jo lige kort skitse et par krav ned jeg har til mit nye tv.

40-46"
skal kunne tage ntsc farver da jeg har 300 R1 DVD'er (der står kun PAL, SECAM, på rigtig mange TV)
Full HD, altså 1080p
skal naturligvis både have scart, HDMI og DVB-t

Skal primært bruge den til DVD film og til at se film fra min kiss dp-558, dvs. .avi filer hentet fra nettet, Køber naturligvis også selector når jeg engang  kan vælge hvilket tv. Det er pretty much alt jeg bruger det til, self en tekken kamp med vennerne i ny og næ på PS2, men film delen er all-important.

Det her er hvad jeg selv har fundet frem til, (skal lige siges jeg har læst et utal af "guides" osv. fra flatpanels og minhembio, et utal af topics her på siden, og især "lad mig se din skærm in action" topic'et), men tør ikke fyre 15-20000 af uden at have spurgt nogle der ved hvad de snakker om (nej, ikke bent nede fra merlin ^^) især efter jeg har set nogle af de plasma skærme i action, er dybt imponeret.

Sharp LC 42XD1E

Philips 42PF9641D

Panasonic TH 42PX70

Ville self. udnytte den fantastiske fælleskøb aftale i har fået i hus her på siden, hvis det bliver pana.

P.S kan det betale sig at vente til 1. juni hvor der angiveligt skulle komme et par nye modeller fra nogle af producenterne (prisnedsætning på alle de andre modeller) ?
(wow, what a rambling :))
Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 10:07
Altså px70 er ikke FULL-HD. Men den er fandme lækker ;) har selv en og kan anbefale den fuldt ud. Du burde desuden læse den blog der er herinde af otto omhandlende full hd. Teoretisk set skal du hvis du sidder ca. 3 meter fra skærmen over 80" for at kunne se forskel på 720p og 1080p.
Til top
dikki Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-April-2007
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 10:09
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 10:25

Hej!

Til det forbrug du beskriver skal du have plasma.......ingen tvivl om det.

Og selvom du skriver 40-46"........så vil jeg alligevel foreslå dig Panapx70 i 50" udgaven på Fælleskøbet(inden 15-05)....det er SINDSYGT billigt for en 50" i den kvalitet.

Du vil ALDRIG fortryde at du valgte den store(taler af erfaring)

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Gert13 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 15:24

Lyt t Irev, og køb 50" . Bigger is always better

Til top
dstruct Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-September-2005
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 16:03
Så er der blevet brugt penge :)

TV, DVD, selector, surround, bærbar, ny sofa, tv-bænk og dvd skabe.

Endte med 50", irev er klog, og jeg er en lytter .. +lad mig se din skærm in action har gjort et stort indtryk på mig.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2007 kl. 16:34

Oprindeligt skrevet af dstruct dstruct skrev:

40-46"
skal kunne tage ntsc farver da jeg har 300 R1 DVD'er (der står kun PAL, SECAM, på rigtig mange TV)
Full HD, altså 1080p
skal naturligvis både have scart, HDMI og DVB-t

Langt de fleste moderne TV (hvis ikke dem alle?) kan modtage NTSC eller i hvert fald PAL-60 over videoindgangen. Derudover kan du altid vælge opskalering af NTSC til 720p@60Hz eller 1080i@60Hz i en dertil indrettet DVD afspiller, og det skal være understøttet når TVet er HD Ready. Men som sagt "NTSC" via RGB SCART eller component (analogt), samt 480i og/eller 480p (digitalt) bør være understøttet på alle TV.

På DVD er der ikke den store forskel på "PAL" og "NTSC". Begge er MPEG-2, og forskellen er alene opløsning (720x576 vs 720x480) og framerate (25fps vs 29.97fps). Det er først når signalet bliver analogt at der kommer reelle forskelle mellem NTSC og PAL.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu