|
|
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Forfatter | ||
Korkia ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-April-2007 Status: Offline Point: 49 |
![]() Sendt: 09-Maj-2007 kl. 08:56 |
|
Jyllands Posten har denne artikel inde på deres forbruger site.
http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article65368.ece Her nævner de blandt andet, at folk skal undgå skræme som kun kan vise 720p/768p. Jeg tror ikke journalisten har været ude og kigge på fladskærme. |
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Hmmm jeg faldt specielt over følgende sætning: "Men der findes store fladskærme på markedet, specielt plasmaskærme, som ikke fysisk er i stand til at vise 1080 linjer. Dem bør man undgå" Dvs. at de direkte fraråder folk at købe de pt. bedste skærme på markedet (Pioneer og Panasonic) udelukkende på grund af opløsningen
|
||
![]() |
||
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
De skriver at man særligt skal undgå plasma! Man kan godt forstår hr. og fru Danmark er utilfredse med deres køb hvis en stor avis siger: HDready lcd så er man sikret et godt fjernsyn til normal tv !
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Den morsomme er billedteksten: "Tidligere var HD Ready-mærket en garanti for, at man fik et fremtidssikret fjernsyn, men udviklingen er gået så hurtigt, at man risikerer at købe en forældet model, der ikke kan vise billedet i den højeste kvalitet." Alzå, det kan godt være jeg misforstår begrebet "fremtidssikret", men hvis man ikke er "fremtidssikret" med et HD Ready TV i dag, hvorfor var man så "fremtidssikret" med et HD ready tv i går?` Eller hvad med at man først siger at det er meget vigtigt at tv'et har 1080 linier, hvorefter man så skriver: "Køb ikke fladskærms-tv alene ud fra de tekniske specifikationer." Redigeret af AV Precision - 09-Maj-2007 kl. 11:11 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12451 |
![]() |
|
Jeg skrev altså lige en e-post til ham. Noget direkte i tonen. Nu håber jeg ikke han bliver sur
![]() |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Ahhh... Naiera... der skulle vel være en chance
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
|
C´mon... du plejer da at være så diplomatisk... |
||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Der er relativt mange graverende misforståelser i den artikel. Citater fra artiklen er i blåt nedenfor. Der er nemlig to måder, et fjernsyn kan vise 1080 billedlinjer på. En dårlig måde, der kaldes i eller interlaced, og en god måde, der kaldes p eller progressiv. Alle fladskærme (bortset fra ALIS plasma) gengiver billedet progressivt. De kan selvfølgelig modtage både interlaced og progressive signaler. Hvis valget står mellem 1080i@50Hz og 1080p@24Hz, kan men heller ikke ubetinget sige at interlaced er dårligere end progressivt. For en given båndbredde er der et trade-off mellem opløsning og framerate, og det som er bedst til film er ikke nødvendigvis bedst til sport. Man kan selvfølgelig sige at interlaced er et onde i sig selv, men det er så mere en kritik af HDTV standarden (at der overhovedet skal være 1080i) end af specifikke TV. Fjernsynet skal derfor vente på filmbillede nummer to før alle de 1080 linjer er modtaget og kan flettes sammen til et komplet billede. Samme interlaced fletteteknik bruges i det nuværende PAL-fjernssynssystem. Teknikken kan give et flimrende fjernsynsbillede (medmindre fjernsynet indeholder særlig teknik, f.eks. 100-hertz-teknik eller progressiv scan, som forbedrer billedet efter modtagelsen af signalet og fjerner flimmeret. Men det er en anden historie). Her er der vist lidt for mange bolde i luften... Ja, PAL er interlaced og det er en af grundene til flimmer på CRT, men derudover er der vist ikke den store sammenhæng til problemerne med interlaced billedinput på fladskærme. Alle fladskærme skal transformere et interlaced signal til et progressivt ("progressive scan"). [Om Blu-Ray og HD-DVD] Samme misforståelse: panelet skal opdateres progressivt, men hvis en fladskærm modtager 1080i@50Hz fra filmmateriale, er det naturligvis ikke ligegyldigt hvordan der de-interlaces. Fladskærmen skulle gerne genkende materialet som 'film' og lave weave i stedet for bob, som vil give et tab af opløsning. Hele artiklen handler om opløsning, og der er ikke et ord om opdateringsfrekvens (at 1080p i praksis vil sige 1080p/24 kommer journalisten slet ikke ind på). 50Hz er ikke specielt velegnet til Blu-Ray og HD-DVD med 24fps. Hvis man forlanger 1920x1080 og mulighed for en opdateringsfrekvens som tillader multiplum af 24 (48Hz, 72Hz eller 120Hz), er der ikke ret mange TV som man kan vælge mellem. Slet ikke i under 50K kategorien (her er der vel nærmest ingen?). Det vil sige at man som forbruger skal indgå nogle kompromisser, og i den forbindelse er den meget ensige fokus på opløsning en meget uheldig form for forbrugervejledning. Redigeret af JesperLund - 09-Maj-2007 kl. 12:40 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12451 |
![]() |
|
Nu er det ikke mig vi skal bruge plads på i den her tråd, men for lige at præcisere, så er det ikke fordi jeg har fyldt mailen op med bandeord og tilsvininger, at jeg 'frygter' han bliver sur, for det har jeg selvfølgelig ikke gjort, men mere fordi jeg 'angriber' en artikel, som han sikkert selv mener, han har været rigtig omhyggelig med, og måske også brugt en del tid på. Dérfor er der risiko for, at han bliver knotten; for ingen gider da blive fortalt, at deres anbefalinger er dårlige og at deres artikler er fyldt med faktuelle fejl. Redigeret af Naiera - 09-Maj-2007 kl. 12:46 |
||
![]() |
||
CasperC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
Hvor er det godt at der er sådan et sted som dette, for os semi-nørder, der gerne vil ha' et fedt tv, men ikke kan finde hoved og hale i hvad der er godt og skidt. JesperLund nævner noget med, at opdateringsfrekvensen også er vigtig. Det er også noget, jeg ikke ved så meget om, men som jeg selv mener må være vigtigt. Når man ser på specifikationerne på forskellige tv, så angiver de en responshastighed, er det det samme som opdateringsfrekvens? Jeg synes kun man hører dårligt om plasma-skærme, og synes også selv at lcd-skærme umiddelbart viser et bedre billede, hvis man stikker hovedet indenfor i Fona. Men det passer måske ikke? Jeg står umiddelbart overfor at skulle købe et nyt fjernsyn, og har fået kogt eftersøgningen ned til følgende to: Samsung M87 (40"): De har jo ifølge den allerede famøse artikel, hver sine fordele og ulemper. Men når jeg læser jeres kommentarer, så kommer jeg lidt i vildrede. Hvad er jeres umiddelbare kommentar?!? Jeg vil jo mene at Samsung'en vil levere det bedste billede, da det understøtter 1080p, og har en kontrast-dybde på 15000:1 (mod 7000:1 hos Philips). Men da Philips-apparatet har en noget lavere responstid, må det vel også betyde noget. Hilfe, bitte... /CasperC Redigeret af CasperC - 09-Maj-2007 kl. 13:15 |
||
/CasperC
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg synes det lyder underligt (at du synes LCD giver pænere billeder; at du kun hører dårligt om plasma er bare det sædvanlige bavl fra Fona-sælgere og uvidende kollegaer), men det er meget muligt at Fona (med vilje eller ej) har saboteret indstillingerne på plasma TV'ene. Plasma TV leverer faktuelt set den mest korrekte (og dermed bedste) billedkvalitet, trods de 'lave' opløsninger. Desuden er der også pænt meget mere for pengene, set i forhold til 'Fuld HD' udvalget blandt LCD TV'ene. Prøv for det første at finde en mere seriøs forhandler end Fona. Tape Connection eller lignende. Dé ved en del mere om, hvordan man indstiller et TV ordentligt. Prøv at lade være med at hænge dig i kontrastopgivelser, for det kan du alligevel ikke bruge til noget som helst. Den eneste specifikation man rigtig kan bruge til noget, er antallet af tilslutningsmuligheder. 2x RGB-Scart, 2x HDMI, VGA og component bør være minimum. Når du så har fået set nogle flere plasma og LCD TV, og stadig synes at sidstnævnte leverer de pæneste billeder, så skal jeg jo selvfølgelig ikke sige, at du skal købe plasma. Redigeret af Naiera - 09-Maj-2007 kl. 18:02 |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
"Jeg synes kun man hører dårligt om plasma-skærme, og synes også selv at lcd-skærme umiddelbart viser et bedre billede, hvis man stikker hovedet indenfor i Fona. Men det passer måske ikke?" Hej! Hvor er det du "hører" dette henne? Brug øjnene(bla. herinde)-og luk ørerne.....specielt hvis du har for vane at bevæge dig rundt i Fona og lign. skodbutikker.......derinde bliver du IKKE klogere lrev |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |