|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() Sendt: 10-Maj-2007 kl. 21:06 |
|
Har nu fået koblet mit 50PX70 sammen med min Philips DVP9000S DVD afspiller, via HDMI. Billedet er perfekt, men der er ikke nogen lyd? Har været alle menuer igennem, og HDMI audio er slået til i både TV og DVD. Er der forskel på HDMI standarder? Philips DVD'en er ca. 1,5 år gammel, kan det være dens HDMI der ikke er kompatibelt med Pana'ens? Derudover er det virkelig skod at der lige ved siden af begge HDMI stik på Pana'en sidder en skrue og stikker ud. Det betyder at mit HDMI stik ikke kan komme helt i bund, da skruen sidder i vejen. Tror dog ikke det er grunden til den manglende lyd. Nogen der har et bud? |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Pallec hvilket lydformat har du valgt ud fra DVD´en?
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
det kan måske også skyldes at Philipsen er med ældre hdmi/dvi standard som kun understøtter billede, tjek evt manualen på dvdafspilleren du kan se her hvilken hdmi der understøtter hvad, du skal evt hente lyden over alm analog lydkabel (rød & hvid ledning) edit kig evt her, for tror du skal køre lyden ud seperat hvis billedet passer under hockup television via hdmi (se link) Redigeret af rhsin - 10-Maj-2007 kl. 21:35 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
![]() |
|
Digital Audio: ON HDMI Audio: ON |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Hej Pallec jo det lyder jo fint nok - men PCM, AC3 - bitstream?
|
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
I og med at det er HDMI, skulle det vel betyde at der både er Video og Audio. Hvis der kun var Video, var det vel DVI (som så vidt jeg ved også er en anden type stik?)? Blog'en du henviser til, siger desværre ikke noget om evt. grundlæggende Audio kompatibilitet. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Er det ikke kun for den separate Digital Audio udgang (som forbindes til surround forstærkeren)? Den er sat til: DIGITAL OUT. |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
|
Såvidt jeg har forstået det er hdmi 1.0 uden lyd, og understøtter din dvd kun det så er jeg ikke sikker på at den understøtter det.. men er da ikke sikker... har du iøvrigt prøvet at skifte til hdmi port 2 på tvet?, den kører nemlig kun digitalt så der er færre indstillingsmuligheder der kan gå galt |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Søgte lidt på Google og fandt: http://www.hdmi.org/consumer/faq.asp#hdmi_specification Hvor der bl.a. står: Q. Are all of the new HDMI versions backward compatible with previous versions? Her står også at Audio har været med lige fra 1.0. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har fundet grunden... Det viser sig at lydindstillingen for DIGITAL AUDIO OUT (altså coax forbindelsen til surroundforstærkeren) også bruges til HDMI audio. Da min DIGITAL AUDIO OUT er sat til 'Digital' (så jeg får glæde af DD og DTS via surround forstærkeren) får jeg jo så også det digitalt kodede DD/DTS signal sendt til Pana'en via HDMI. Pana'en har ikke nogen DD/DTS dekoder = Ingen lyd... Hvordan er det på andre DVD afspillere med HDMI? Dupleres digital audio out også til HDMI audio, eller er der separat indstilling for de 2 udgange? Redigeret af Pallec - 10-Maj-2007 kl. 22:04 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvis du kun skal bruge de indbyggede højtalere i tvet tror jeg altså ikke du kan høre forskel hvis du kører over i hdmi 1, også hiver lyden over analogt via den alm. røde/hvide lydstik ... det virker da lidt som den nemmeste løsning her og nu... har du en ekstern surround forstærker kan du evt vælge at tage lyden ud direkte til den fra dvden via lysleder kabel, det er sådan jeg kører det på mit anlæg, så har du jo den fulde surround lyd via den. Redigeret af rhsin - 11-Maj-2007 kl. 08:47 |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, kører selvf. lyden via surrond anlægget, når der skal ses film. Men, når min datter f.eks. gerne vil se en film, så var det nemmere blot at få lyden over TV'et (hun er ligeglad med 5.1 kanals superlyd....). Jeg kan selvfølgelig trække de separate lydkabler, men hader alt for mange kabler... |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |