recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC, DVB-c & MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC, DVB-c & MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC, DVB-c & MCE
    Sendt: 11-Maj-2007 kl. 08:12
Hejsa.

Lige pt. har jeg et setup med flg:

TV: Samsung LE32R51B
HTPC: Intel Core 2 Duo Mobile 2GHz
2GB RAM
Hauppauge PVR500
HFX Mini

Da jeg regner med at anskaffe mig et større TV inden længe, vil jeg gerne have signalet ind digitalt på min HTPC.

Jeg har læst mig frem til det kræver et DVB-C tuner kort, samt et CI kort (+CAM fra TDC).

Mit spørgsmål går på: Hvad skal jeg købe for at få samme "ydelse" som Hauppauge's PVR500 leverer? (Tænker på mpeg dekoder indbygget osv).

Jeg ønsker en dobbelt tuner, som skal understøttes af MCE. Derudover et CI kort som kan klare TDC's CAM. Størrelsen på dette CI kort skal ikke være alt for stort, da det er begrænset med pladsen i mit HFX Mini.

Prisen er i første omgang underordnet.

Mig bekendt, er det hvad der skal til, for at få præcis samme setup, bare med digital - korrekt?

På forhånd tak
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 08:51

Forskellen mellem analog og digital modtagelse er at ved digital modtagelse kan man betragte det som data, der kommer via et netkort. Dvs. det er allerede digitalt og der er ikke behov for noget hardware encoding, som ved analoge tv-kort...

MCE har ikke umiddelbart support af DVB-C kort....

Der er et par link som omhandler emnet:

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3

www.perch.dk

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 10:55
Du skriver ikke hvem der leverer dit antennesignal? Siden du nævner DVB-C er det måske TDC.

Et dobbelt tunerkort til er måske ikke let at lave, der er faktisk slet ikke sådanne kort til DVB-C for øjeblikket.

Og da jeg forstår at du har begrænset plads i din HTPC skulle du måske skrue ned for de forventninger du har til det du tænker dig.

Og et PVR 500 virker godt sammen med MCE, men du vil støde ind i problemer med floppyDTV til dvb-C. Så hvis du prioriterer at det skal køre godt og smertefrit og du ellers syntes at det du har ser godt ud, så skal du nok tænke grundigt over det hele. Men jeg kan godt forstå du vil have det digitalt.

Tror du ikke en selector kunne være en ide sammen med dit PVR 500 på s-video indgangen. Men det er jo ikke HD ind. Men kvaliteten er høj med en selector. Det er da rimeligt billigt (tilbud) og der er undertekster på alt. Det er undertekst problemet man især slås med når man snakker digitale kort og MCE.

Ken_T
Til top
Langmack Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2006
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 23:55
Ok, tak for svarene :) Det bliver ikke aktuelt så. Vil ikke opgive dual tuner funktionaliteten.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 21:21

Behøver du heller ikke.. Og slet ikke når du siger at prisen er underordnet.

Du skal ganske simpelthen bare købe 2 x FloppyDTV (eller FireDTV), samt 2 x CAM modul. Og så lige bestille 2 x kort fra TDC.
Floppy/FireDTV virker i MCE.

Vupti, så har du dual tuner.

Du sagde selv prisen var underordnet

Redigeret af Kandersen - 13-Maj-2007 kl. 21:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu