recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimal kabelopsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimal kabelopsætning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Soeren_antonsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: Optimal kabelopsætning
    Sendt: 13-Maj-2007 kl. 21:38

Hejsa Allesammen

Jeg har et enkelt spg. Vil lege høre om den her kabelopsætning er helt i skoven. Jeg erverver mig i den kommende uge Panasonic px70 42" 0g eh57. Jeg har i forvejen et Samsung HT-XQ 100 surround receiver.

Det er min plan at tilslutte hdd recorderen til tv'et med både hdmi og scart (nyindkøbte clicktronic), "better safe then sorry" ikke. Derudover er det min plan at benytte optisk kabel mellem recorder og receiver for digital overførsel af lyden. Mht antennesignalet er det mit plan bare at høre antennestikket direkte i tv'et, vil dette gør mig i stand optage på recorderen eller skal signalet føres igennem recorderen? Er rimelig newb på tilslutningsområdet.

Lige lidt opfølgende:

- Vil det ovenstående gøre mig i stand til at høre lyden fra det analoge signal på tv'et over surroundreceiveren? Eller skal der phonokabel mellem tv og receiver?

- Vil dette gøre det muligt at bruge opskaleringsmulighederne i recorderen på optagede ting.

Har en skummel mistanke om at jeg enten skal køre antennesignal gennem recorderen, eller splitte antennesignalet op. Men kan ikke overbevise mig selv om hvorfor

Undskylder det lange indlæg, og mit ringe niveau  På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Søren Antonsen
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 21:44
Mht antennesignal, så skal det igennem recorder (for at tuneren i recorderen overhovedet får noget signal), og loopes videre til tv'et (der er jo en RF out på recorder, så ingen grund til at bruge en splitter).

Det kan rent fraktisk godt lade sig gøre uden at recorderen modtager et antennesignal, men så optager recorderen fra tv'ets tuner, og så kan du ikke se andet i mellemtiden.

Mht lyd fra tv over surroundreceiver, så kræver det en forbindelse fra en lydudgang på tv'et til en indgang på receiveren.
Løsningen er med stor sandsynlighed et phonokabel (enkelte tv har vist minijack ud).

Hvis det er et tv med digital tuner (er ikke så meget inde i de nye modeller), så kan det endda være, at der er en digital udgang, som kan føres til receiver.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu