recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 første erfaringer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 første erfaringer.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Emne: PX70 første erfaringer.
    Sendt: 14-Maj-2007 kl. 10:37

Har nu haft mit PX70 i en uges tid.

Der er skrevet nok om alle de gode sider af dette TV, så har kommer de mindre gode erfaringer jeg har haft:

• Har lavet test af de forskellige tilslutningsmuligheder af min DVD afspiller. Synes faktisk at Component giver et lidt bedre billede end HDMI(?). Omkring kanter og tekst er der lidt mere pixelering ved HDMI. Kan dog godt være pga DVD-afspilleren (Philips DVP9000S).
  • Ved siden af de 2 HDMI stik, stikker hovedet fra en skrue ud og gør at mit HDMI stik ikke kan komme helt i bund...
  • Den håndterer ikke letter komprimeret video specielt godt. Ved farvegradueringer (glidende overgange) er der tydelige farvede 'bånd'. F.eks. hvis man ser et billede med tåge, eller lyskegler i mørke rum.
  • Opskalering er ikke supergodt. Væsentligt bedre hvis jeg lader min Philips DVD opskalere til 720p.
  • Ikke god til at håndtere forskellige billedformater fra de forskellige TV kanaler (analog TDC kabel) i 'Automatisk' formatmode. På f.eks. Discovery og TV3+, mangler ofte det nederste af teksten.
  • Meget langsom til at skifte kanal, da den står læææænge og venter på om man taster endnu et nummer ind.

Det var de første (negative) erfaringer jeg har gjort mig.

Kommentarer/løsninger på ovenstående modtages gerne

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 12:18
Hej Palle,

Jeg har også et par ankepunkter - de væsentligste mangler jeg lige kan komme i tanker om (der kommer nok flere til senere)
  • Problem at man ikke kan skifte lyd-spor på DVB-T (AC3/Dolby Digital kontra PCM)
  • Ingen mulighed for at flytte TV/HDMI/Scart billedet op eller ned på skærmen manuelt (i tilfældet med 2.35/2.40:1 materiale hvor underteksterne står for langt nede på skærmen)
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

• Ikke god til at håndtere forskellige billedformater fra de forskellige TV kanaler (analog TDC kabel) i 'Automatisk' formatmode. På f.eks. Discovery og TV3+, mangler ofte det nederste af teksten.
  • Meget langsom til at skifte kanal, da den står læææænge og venter på om man taster endnu et nummer ind.

Kommentarer/løsninger på ovenstående modtages gerne

Jeg synes at 4:3 indstillingen fungerer bedre end 'Automatisk'. Faktisk vises wide og letterbox stadig korrekt på DR1, TV2 m.fl. med 4:3 indstillingen, mens 4:3 bevares uden forvrængninger. TV3, 3+ m.fl. sender dog ikke format-styring i signalet og må derfor manuelt zoomes (sender ofte film i letterbox).

Langsom til at skifte kanal - har du prøvet 'Enter' tasten efter at have trykket et tal (kunne dog også godt savne en indstilling til hvor lang tid der ventes, før der skiftes)

/Lars

Til top
sbache Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg synes at 4:3 indstillingen fungerer bedre end 'Automatisk'. Faktisk vises wide og letterbox stadig korrekt på DR1, TV2 m.fl. med 4:3 indstillingen, mens 4:3 bevares uden forvrængninger. TV3, 3+ m.fl. sender dog ikke format-styring i signalet og må derfor manuelt zoomes (sender ofte film i letterbox).

Enig, jeg bruger næsten også kun 4:3 da det virker fint i de kanaler der sender format-styring.

Langsom til at skifte kanal - har du prøvet 'Enter' tasten efter at have trykket et tal (kunne dog også godt savne en indstilling til hvor lang tid der ventes, før der skiftes)

Man kan også taste 01 for kanal 1 etc. Desuden bruger jeg langt oftere "pil op-ned" tasten til at "surfe" med. Hvis du trykker hurtigt vil den skippe at forsøge at vise kanalen og det betyder at man hurtigt kan komme fra f.eks. kanal 9 til kanal 1.
Til top
mhelt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-April-2005
Point: 220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 12:46

Jeg kan også tilføje en smule til listen for px700 :-)

• Fjernbetjening er meget retningsbestemt (måske endda mere på px700 end px70 - har haft begge i huset)
  • Info tasten på fjernbetjening ligger langt fra piletaster (dumt!)
  • Ingen EPG
  • Ved kraftige kontrastskift i billedet opleves en meget kortvarig "efterglød" i grønt
  • Sortniveau kunne være en smule bedre (måske indkøring hjælper her - jeg oplever det forbedres stille og roligt, ingen forskel fra px70)
  • DVB-tuner lidt "blød" i det (hjalp dog meget at fjerne MPG støjreduktion) - til gengæld superfølsom
  • Af og til oplever jeg problemer med gradienter - skyldes dog muligvis kildematerialet

Det skal bemærkes at jeg er superhappy med fjernsynet. Det er et sublimt kompromis til prisen.

Mvh Martin

Redigeret af mhelt - 14-Maj-2007 kl. 12:48
Til top
MzChosen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Maj-2007
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 13:12
vil det sige at man ikke kan rykke billedet op og ned? For med det Sony Bravia TV jeg havde tidligere, var underteksterne lidt for langt nede på skærmen. Men så kunne man gå under indstillinger og løfte billedet lidt, så det passede sammen. Kan man ikke det på px70? det er da en nødvendig feature,
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 13:40

Oprindeligt skrevet af MzChosen MzChosen skrev:

vil det sige at man ikke kan rykke billedet op og ned? For med det Sony Bravia TV jeg havde tidligere, var underteksterne lidt for langt nede på skærmen. Men så kunne man gå under indstillinger og løfte billedet lidt, så det passede sammen. Kan man ikke det på px70? det er da en nødvendig feature,

Ja, det kunne man også på mit gamle Philips.... men ikke på Pana'en

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 13:50
SKIDT! så håber jeg Fan*** at billederne passer.. ellers er det jo ubrugeligt. hvordan kan man lade være med at indplacere sådan en feature. det er jo næsten lige så vigtigt som på en PC monitor.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 14:01

Hej Palle,

/Lars

4:3.. Vil det sige i kører med bjælker i siderne?

Hvor sidder 'Enter' tasten? Er det 'OK'?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 14:05

Oprindeligt skrevet af MzChosen MzChosen skrev:

SKIDT! så håber jeg Fan*** at billederne passer.. ellers er det jo ubrugeligt. hvordan kan man lade være med at indplacere sådan en feature. det er jo næsten lige så vigtigt som på en PC monitor.

De passer ikke altid, når format er stillet til ' Automatisk'. Af de kanaler jeg ser, er Discovery, 3+, Animal Planet og National Geo. de værste.

Det bedste kompromis ser ud til at være indstillingen 'Tilpasset 16:9', som gør at man altid kan se teksterne, og ikke forvrænger billedet alt for meget...

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 14:11
så det du siger er at der ikke er noget at være bange for? chancen er ret lille for man ikke kan se underteksterne?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 14:38

Du vil altid kunne se underteksterne, hvis du vælger at vise det i det korrekte format på skærmen, altså i det format leverandøren sender i. Korrekt format betyder nogen gange at man ikke kan bruge den automatiske indstilling fordi leverandørerne ikke sender korrekt format information med, så man er nødt til manuelt at vælge en indstilling der passer.

Men der er altså ikke nogen risiko for at der er udsendelser hvor du ikke vil kunne se underteksterne, for du vil altid manuelt kunne vælge en indstilling der passer.

Risikoen er at ved valg af den automatiske indstilling kan der være udsendelser der driller lidt, især hvis man er utålmodig og forventer alting skal stille sig korrekt øjeblikkeligt man skifter kanal. Når Panaen står på automatisk så flytter den faktisk selv billedet op så man kan se underteksterne, nogen gange skal man bare lige være lidt tålmodig og give den tid til at opdage der er undertekster udenfor billedet.

Men problemet skyldes altså ikke at man ikke manuelt kan flytte billedet op eller ned (selvom jeg giver ret i det er en rar mulighed), men derimod at der ikke kun sendes et format fra leverandørerne men flere forskellige, og de sendes ikke altid korrekt, samt at brugerne ofte ønsker et fuldskærmbillede der passer til deres 16:9 skærm uanset om det der leveres er sådan eller ej.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af sbache sbache skrev:

Man kan også taste 01 for kanal 1 etc. Desuden bruger jeg langt oftere "pil op-ned" tasten til at "surfe" med. Hvis du trykker hurtigt vil den skippe at forsøge at vise kanalen og det betyder at man hurtigt kan komme fra f.eks. kanal 9 til kanal 1.

Ja, '01' - smart (bruger dog også selv op-ned, da det går ganske hurtigt - eller alternativt 'Guide' tasten hvis jeg skal finde nogle af de kanaler jeg ikke ser så tit).

Oprindeligt skrevet af mhelt mhelt skrev:

• Fjernbetjening er meget retningsbestemt (måske endda mere på px700 end px70 - har haft begge i huset)

Det troede jeg også til at starte med - men har senere konstateret, at det må skyldes dårlig kontakt i tasterne. Ofte kan jeg nemlig styre TV'et, helt uden at tænke over om fj.betjeningen peger i loftet eller modsatte væg af TV'et - og til andre tider virker det stadig ikke selvom der peges direkte på TV'et (jeg synes at have konstateret at trykker man hårdt på tasterne går det bedre - næsten hver gang ).

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

4:3.. Vil det sige i kører med bjælker i siderne?

Hvor sidder 'Enter' tasten? Er det 'OK'?

Ja (bjælker på 4:3 materiale - ingen ovale hoveder til mig, tak!) - og Ja, jeg mener 'OK' tasten

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Du vil altid kunne se underteksterne, hvis du vælger at vise det i det korrekte format på skærmen, altså i det format leverandøren sender i.

Ja, det er klart - men det er lidt trist at se en 16:9 (eller formentlig 2.35:1) udsendelse som letterbox, hvor der er sorte kanter rundt om hele billedet.  Irriterende at TV3 ikke kan finde ud af at placere teksterne korrekt på sådan materiale.
Retfærdigvis skal det siges, at jeg ikke prøvede 'Automatisk' indstillingen (men derimod alle de manuelle indstillinger). Tvivler dog på at det havde gjort en forskel (selvom TV'et skulle have genkendelse for hvor billedet er placeret, står der jo stadig TV3 logo i toppen af 4:3 billedet)!?

/Lars
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu