|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() Sendt: 14-Maj-2007 kl. 20:20 |
Hej Alle!
Jeg står overfor at skulle købe en lcd-fladskærm. Derfor søger jeg vejledning i dette forum. Jeg er fuldt ud klar til at se blue-ray format og ønsker selvfølgelig en skærm der kan levere dette format bedst mulig hvad angår billede og lyd! Mine krav til købet er: Max pris på 18.000 kr. Min. 37 tommer men foretrækker dog 42 tommer. Er der nogen som har nogle kvalificerede foreslag til hvilke skærme der er kunne være gode ud fra ovenfornævnte?
Håber nogen kan hjælpe kan lede mig gennem labyrinten af de mange skærme og vise mig hvor guldet står :) |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Skal det være LCD? Begrundelse? |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Til den pris du vil bruge kan du købe et Panasonic 42PX70, og hvis du skynder dig så kan du nå det igangværende fælleskøb, og spare penge. det er en super skærm til en super pris. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Gert13 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
![]() |
Den her kan du få i 50" med dit budget. Det vil du ikke fortryde. Men du skal skynde dig, for tilbudet gælder kun til i morgen. http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1189&zoneid=38 Det er et plasma tv, hvis du vil have LCD vil jeg sige Sony KDL40W2000 eller Sharp XD1E. De nye Samsung 8x serie skulle også være gode, men dem har jeg ikke set live endnu. |
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Hvis det skal være nu, købet skal foretages, så vil jeg også (ligesom Radiomanden) anbefale et Panasonic 42PX70 (evt. via fælleskøb), men hvis du kan vente til efter sommerferien, vil jeg klart anbefale den nye generation fra Pioneer, der nok kommer til at ligge omkring de budget, når de kommer engang til august. Der kan læses mere om Pioneer her, men du skal selvfølgelig ud at se skærmen når den kommer på markedet: http://www.pioneer.eu/eur/campaign/products/projectkuro.html |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Highway ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2007 Sted: Dominican Republic Status: Offline Point: 299 |
![]() |
Mange tak for de hurtige svar. Jeg har længe været plasma fan men er gået i den anden grøft simpelthen pga af refleksionen. Jeg har kigget på de 2 bud angående sharp og sony. Umiddelbart kan jeg konkludere at Sharp er den bedste af de 2. Ud fra at den bl.a. har pixel responstid på 6 ms mod sonys 8 ms + display format på 1080p mod sonys 720p (dog hører jeg at man med det blotte øje ikke kan se foreskel andet skærmen blir meget større..). Angående klarhed ligge de begge omkring 500 cd/m2 - er det ok? Videre har sharp skærmen et dynamisk kontrastforhold på 6000:1 - er det ikke ret godt? Sony modellen har så et comb filter der er 3D digital, det ved jeg ikke hvad er desværre?? Som et andet punkt synes jeg faktisk sharp modellen er pænere men de to sammelignet er det ikke afgørende. Ellers har jeg det sådan da jeg ikke er den helt store ekspert, at sony af omdømme har et bedre kvalitetsstempel end sharp. Er det korrekt antaget?
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
"Jeg har kigget på de 2 bud angående sharp og sony. Umiddelbart kan jeg konkludere at Sharp er den bedste af de 2. Ud fra at den bl.a. har pixel responstid på 6 ms mod sonys 8 ms + display format på 1080p mod sonys 720p ".....skrev Highway Hej! Du kan ikke "konkludere" en skid ud fra specs alene.......husk det. Af de 2 ville JEG personligt klart foretrække x2000......så meget for tekn. spec Måske du har fravalgt plasma p.g.a reflektioner,men du skal bare være klar over at du med et af disse lcd vil du få en klart ringere billedkvalitet....til en noget højere pris(sammenlignet med Pana.px70) Valget er dit.... lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja som sagt ikke den store ekspert... Men godt med nogle klare udmeldinger! Jeg vil gå videre med at se plasma. Der hælder jeg mest til Pioneer PDP 427 XD. Skulle de ikke være en ok skærm? |
|
![]() |
|
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Du kan kigge på panasonic px700 den er behandlet med anti reflektion og så er det en plasma :) Det jo lige dét du søger.
|
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
Hej! Hold lidt igen med denne model........der er en del som har erfaret fejl på 427 modellen. 507 derimod(som jeg selv har)....er uden disse fejl. m.h.t reflektioner,så kig på Pana.px700 som bliver foreslået af en anden.....den er refleks-behandlet Et "top" tv lrev |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |