recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX700 - Dårligt billede ved fodbold
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX700 - Dårligt billede ved fodbold

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: PX700 - Dårligt billede ved fodbold
    Sendt: 14-Maj-2007 kl. 15:03
Jeg sad i weekenden og så fodbold på forskellige programmer. På DVB-T (DR og TV2) var billedet ganske udmærket, men da jeg så Real Madrids og Sevilla's kampe på Kanal 5 via parabol, så var billedet ikke særlig godt, når kameraet bevægede sig hen over banen. Nærbillederne var OK, men når man fulgte spillere i bevægelse op ad banen set oppe fra, så var der lige som store grønne firkanter på græsset, der hvor der var bevægelse. Er det indstillingerne på fjernsynet den er gal med (har ikke oplevet andre problemer), eller er det kvaliteten, som det er optaget med, der er gal ???
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 15:09

Det er kvaliteten af det udsendte signal der ikke er godt nok - det er et generelt problem med forbold fra Spanien.

Din skærm er fremragende til at vise fodbold - men kræver naturligvis at det bliver fodret med noget ordentligt materiale.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 15:12

Hvis ikke du allerede har - så start med at sørge for at alle digitale filtre er slået fra, de forværrer kun problemerne ved hurtige bevægelser.

Derudover så var/er billedkvaliteten på kanal 5's fodbold ganske enkelt elendigt.

Jeg er glad for jeg ikke selv interesserer mig for fodbold så jeg slipper for at værre irriteret over den elendige kvalitet det sendes i

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ullum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Juli-2006
Point: 1004
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hvis ikke du allerede har - så start med at sørge for at alle digitale filtre er slået fra, de forværrer kun problemerne ved hurtige bevægelser.

Derudover så var/er billedkvaliteten på kanal 5's fodbold ganske enkelt elendigt.

Jeg er glad for jeg ikke selv interesserer mig for fodbold så jeg slipper for at værre irriteret over den elendige kvalitet det sendes i

Det er ikke helt rigtigt at kanal 5´s fodbold generelt er ringe - de kampe som de viser fra Premiere League lørdag eftermiddag er gode nok. Til gengæld er det korrekt at de spanske kampe generelt er dårlige.  

Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 16:15

Jeg glad for at høre, at det er signalet.

Jeg har slået de digitale filtre fra efter råd fra dette forum. Det fjernede fx. efterslæb ved diverse anden sport.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 16:57

#Ullum

ok - jeg ser ikke nok fodbold til at vide når det er det ene eller det andet

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2006
Point: 666
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 17:36
ingen tvivl om at kanal 5's fodboldtransmissioner fra Spanien er i temmelig dårlig kvalitet. Men jeg har nu aldrig oplevet det som Moose beretter om.

Men jeg har jo også kun et lcd-tv...

.

Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
sabre2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:50

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

ingen tvivl om at kanal 5's fodboldtransmissioner fra Spanien er i temmelig dårlig kvalitet. Men jeg har nu aldrig oplevet det som Moose beretter om.

.

Ja, og her er efterslæb jo fast inventar, uanset kvaliteten af transmissionen, så intet usædvanlig registreres

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:58

Sabre2!

Useriøst!

Oplever det tit på mit LCD, pixelering, specielt på kanal 5´s fodbold!! Har en buddy der er, den ellers lykkelige ejer, af et Pana PV60, og han har OGSÅ problemet!!! Prøv lige at hjælpe folk istedet for at være så selvfed

Redigeret af Pede8000 - 15-Maj-2007 kl. 09:58
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

.

Hej!

Så kampen Søndag fra Spanien.........bemærkede kun en smule "uskarp" græsplæne ved panoreringer.......men slet ikke det som bliver beskrevet her.

Iøvrigt oplevede jeg meget flotte farver.

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:06
Underligt, jeg skulle have optimale signaler fra Stofa, gennem min Hd-Receiver, men jeg oplever det faktisk hver gang der er bold fra Spanien. Prem, Leauge er der ingen problemer med... Det står faktisk rigtigt godt!!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:07
Jeg har også problemet på mit px70 men synes også kvaliteten er dårlig ved fodboldkampe fra SAS-ligaen, men la liga er klart værre. hvad er det for nogle indstillinger man skal have slået fra?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu