recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - billedkvalitet px70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketbilledkvalitet px70

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
friediger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Emne: billedkvalitet px70
    Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:18

Jeg sad og så dvd i går på mit nye px70, som jeg ellers er rigtig glad for. Men når der var scener med røg eller tåge var det ligesom at se en dårlig divx film på en computer altså sådan hvor det nærmest virker som om røgen/tågen er malet i meget lav opløsning.

Skyldes dette fænomen plasmaen, afspilleren (dmr-eh57), kvaliteten af dvd, eller mine indstillinger? Det skal lige siges at filmen var children of men.

Håber der er nogen der har en forklaring.

Til top
magiske Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2007
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:34

Hep,

Lyder meget som om dvd'en er i dårlig kvalitet ?

Men Children of Men er jo helt ny, så de burde have lavet en ordenlig mastering... Prøv med en anden dvd med meget mørke scener..

Jeg har slet ikke det problem med mit px70, tværdigmod er det de flottest sort jeg har set længe.

/M

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:46
det var en leje dvd fra blockbuster, overvejede om det måske kunne være den måde filmen var skudt på, men synes det virker lidt mærkeligt
Til top
Matzon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2006
Point: 345
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 08:57
lyder som banding, og kan være et resultat af at displayet ikke kan vise nok farver
Det må du leve med indtil at displayet understøtter hdmi 1.3a's Deep color OG at du har noget materiale der er lagret med Deep color.

This improvement in color performance is significant only in specifications.  Current HDTV broadcasts (and the current HDMI standard) uses 8-bit color depth.  The new HDMI 1.3a standard with Deep Color capability expands the number of colors viewable on an HDTV from millions to billions, while eliminating color banding and subtle gradations between colors through the use of 10-bit, 12-bit, and 16-bit color depths.  It is vitally important to understand that every movie ever transferred to DVD or any other digital format has been done using 8-bit color depth.  While the new Deep Color format could provide an improvement in picture quality, there currently is no content (no movies, TV shows or archived material) available that can be easily trans-coded into the new system. With the existing issues of Digital Rights Management (DRM) and High-bandwidth Digital Content Protection (HDCP) just beginning to be worked out it is highly unlikely that Hollywood and the entertainment industry will rush to provide software that is a clone of the original movie quality.  The first place Deep Color is likely to be used is in advanced gaming systems, but even that milestone seems beyond the immediate future.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 09:06
Nå det lyder da lidt disillusionerende, de har teknikken men vil ikke bruge den.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12449
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 10:58
Children Of Men er meget 'gritty' i udseendet; det er ikke meningen den skal være poleret pæn, ligesom andre nutidige film. På HD DVD er den dog rigtig pæn, og på min PX60 var der ikke nogle videre problemer med dårlige farveovergange og deslige
Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:14
Der er disse "bandings" på alle fladskærme.

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af friediger friediger skrev:

Jeg sad og så dvd i går på mit nye px70, som jeg ellers er rigtig glad for. Men når der var scener med røg eller tåge var det ligesom at se en dårlig divx film på en computer altså sådan hvor det nærmest virker som om røgen/tågen er malet i meget lav opløsning.

Skyldes dette fænomen plasmaen, afspilleren (dmr-eh57), kvaliteten af dvd, eller mine indstillinger? Det skal lige siges at filmen var children of men.

Håber der er nogen der har en forklaring.

Yep, har lige set præcis samme film på min 50PX70.

Specielt slutningen ude på vandet med tågen, ser rigtig slem ud  Ødelagde faktisk glæden ved at se filmen......

Jeg prøvede så at smide filmen i min datters DVD og se scenen på hendes 20" crt. Her er fænomenet også, dog i mindre grad og selvf. ikke lige så synligt pga størrelsen på TV'et.

Men, der er ingen tvivl om at 'banding' er en svaghed på PX70 - eller Plasma generelt(?).

Prøvede efterfølgende at sætte 'Pirates of The Caribbian 1' på. Den har også nogle scener med tåge i starten af filmen. Her var der ingen problemer med 'banding' overhovedet...

Så, noget skyldes helt sikkert kilden (filmen) og noget skyldes PX70/Plasmateknologien.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12449
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 11:23
Som nævnt er der 'banding' på alle fladskærms-TV, og sikkert også langt de fleste TV. Der er bare nogle ting som fjernsyn ikke kan vise ordentligt. Det kræver sikkert en pænt dyr projektor før man kan slippe for de fleste ting vi ser, og så vil der alligevel stadig være noget 'forkert' tilbage at klage over.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu