recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TH-42PX70 minianmeldelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTH-42PX70 minianmeldelse

 Besvar Besvar Side  123 20>
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Emne: TH-42PX70 minianmeldelse
    Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:05

Har nu leget med mit nye TH-42PX70 en hel aften så nu er det vel tid til nogle indledende kommentarer

Designet er fænomenalt - det er virkelig en nydelse at kigge på denne skærm, selv når den er slukket. Det sorte kabinet med sin fine slanke pianolak ramme der omkranser selve skærmen, og det lille "sving" der er i bunden af kabinettet er lige i øjet. Rammen er perfekt dimensioneret i forhold til skærmen, ikke for bred og ikke for slank, og det samme er størrelsen af bunden, så skærmen altid giver indtryk af perfekte dimensioner i forhold 16:9 formatet. Her er ingen påhængte højttalere i siden der får den til at se for bred ud, eller en dominerende højttalerkasse i bunden der får den til at se tung ud.

Anvendelsen af pianolak på rammen kombineret med det sorte kabinet hvor nuancen er flot afstemt med pianolakken giver det der dyre look uden en voldsomt overdrevet bling bling effekt. Panasonic har her overgået sig selv, og mange andre, og leverer her et design i absolut topklasse. Det gøres efter min mening ikke bedre idag - af nogen.

Den medfølgende rombefod passer ligeledes flot i designet, så skærmen gør sig godt uanset om den hænges op på væggen eller man benytter foden.

Fjernbetjeningen er såvidt jeg ved den samme som benyttes på tidligere PV60 modeller, men selvfølgelig nu i sort så den passer i designet. Fjernbetjeningen er i kraftig plast men føles tung og solid og ligger godt i hånden med sine afrundede kanter. Betjeningen er nem, med et godt lay-out hvor de mest benyttede funktioner ligger lige for, samt store bløde knapper der altid er behagelige at trykke på. Respons og retningsbestemmelse er rigtig god. Skærmen reagerer prompte på kommandoer, kanalskift er hurtige (under ½ sekund) og al betjening føles i det hele taget rigtig godt.

Lyden fra de indbyggede højttalere er overraskende god - en fin klar diskant, en mellemtone der gengiver stemmer tydeligt, og en bund med en nogenlunde fylde uden at lyde anstrengt. Til en god actionfilm bør man naturligvis altid bruge sit gode surround anlæg, men til hverdags brug eller for de der ikke lige har fået anskaffet sig surround anlægget endnu - er lyden i Panasonicen klart godkendt. Den virker aldrig dåset eller generende.

Billedet er et kapitel for sig selv. Jeg sidder 3 meter fra skærmen og på denne afstand er størrelsen helt perfekt i forhold til denne 42" skærm. Skærmen er stor nok til på denne afstand at give en god "biograffornemmelse" uden at være så stor at billedkvaliteten lider (på denne skærm). Da skærmen er helt ny har jeg endnu ikke kalibreret den - venter med kalibrering til indkøringsperioden er overstået - men selv out of the box leverer skærmen et super billede, dog tilrådes et par små justeringer.

Skærmen har 3 "indstillinger" for billede, dynamisk, normal og cinema. Dynamisk og normal er out of the box justeret til alt for voldsom kontrast, så start med at skrue disse ned til ihvertfald 50% og sæt farvetemperatur til "varm". Cinema indstillingen har som default alting på 50%, også her anbefales farvetemperatur "varm".

Billedindstillinger kan iøvrigt sættes individuelt for alle typer indgange, ligesom alle indgange kan navngives enten med en af flere faste valgmuligheder, eller med en tekst man selv angiver.

Den analoge tuner er ganske god, billedet fremstår rimeligt støjfrit selv med mit halvdårlige kabel tv signal. Når man vælger den analoge tuner, findes et 3d Comb filter der er beregnet til at fjerne analog billedstøj, jeg kunne ikke se nogen forskel i analog billedstøj uanset om det var aktiveret eller ej, men istedet var der en tendens til at filteret skabte en smule ghosting når det var aktiveret, så min anbefaling er at slå det fra. Jeg havde ikke mulighed for at teste DVB-T tuneren, da jeg kun har kabeltv og ingen antenne jeg lige kunne smide på.

DVD og HD-kilder (testet med 720p/1080i/1080p) gengives ovebevisende flot. Jeg oplever ingen skaleringsproblemer. Farvetemperatur virker, uden jeg har mulighed for at kunne måle det, til at være meget tæt på de ønskelige 6500k og farver og gråtoner gengives yderst naturligt. Sotniveau er overbevisende og alligevel gengives alle de finere nuancer i bunden af gråtoneskalaen flot. Der er en fin dynamik og dybde i billedet med flotte gradueringer - jeg oplevede ingen tendenser til "purple snakes" eller posterization - heller ikke med "purple snakes v2 testklippet" - alt i alt et overbevisende billede med nærvær og en følelse af at man kommer helt ind i filmen.

Jeg vil vende tilbage med mere uddybelse af billedkvaliteten efterhånden som indkøringsfasen er nået og jeg får leget lidt med kalibrering, men selv nu er billedkvaliteten i absolut top.

Her er lige et par hurtige fotos - som slet ikke med fulde kan gengive kvaliteten af skærmen - men de skal lige med alligevel.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
LCDman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:13
Ser helt sikker lækker ud.
Nu med plasma
Pio427XD
Til top
pedro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:35
ser rigtig blæret ud, stå selv og overvejer om jeg skal anskaffe mig sådan et, så glæder mig til at høre mere om det
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:36

Væk nu med de klistermærker, eller venter du til returretten er overstået? Har du kikket efter lilla slanger?

Fin lille anmeldelse, det rykker jo lidt i én

mvh Christian
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:38
Fin anmeldelse. Og helt i tråd med min egen oplevelse.
Til top
JacobHL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:44
Jeg har kun 37"eren, men jeg er enig i stort set alle dine betragtninger..

Det er dælme en dejlig flimmerkasse.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 14:50

Hej spawn - lige hvad jeg havde brug for i min videre research - nu bliver jeg seriøs. Venter nok bare på, at TC for det på lager.

Tak for en fin anmeldelse spawn

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 15:34

#Cnn3

jep - fjerner klistermærkerne efter returretten er udløbet.

#Hother

Selv tak

Sidder lige nu og ser Serenity fra Canal+ sammen med sønnen - masser af mørke rum scener - det er kun SD signal fra selector, men det står blændende godt.

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Foods Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af JacobHL JacobHL skrev:

Jeg har kun 37"eren, men jeg er enig i stort set alle dine betragtninger..

Det er dælme en dejlig flimmerkasse.


Hej Jacob!

Jeg går også og kraftigt påtænker at købe mig et af de her fjernsyn, nemlig i 37"!

Tænkte derfor på om du evt. kunne uploade et par billeder med noget så man kan fornemme størrelsen på skærmen (dvd-cover el.lign)?

Jeg ville være yderst taknemmelig!
 
Mvh.
Til top
sommelle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-Januar-2005
Sted: Hjemme :)
Status: Offline
Point: 1365
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 17:03

Flot anmeldelse Spawn, nu glæder jeg mig endnu mere til mit.

m.v.h.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Foods Foods skrev:

Oprindeligt skrevet af JacobHL JacobHL skrev:

Jeg har kun 37"eren, men jeg er enig i stort set alle dine betragtninger..

Det er dælme en dejlig flimmerkasse.


Hej Jacob!

Jeg går også og kraftigt påtænker at købe mig et af de her fjernsyn, nemlig i 37"!

Tænkte derfor på om du evt. kunne uploade et par billeder med noget så man kan fornemme størrelsen på skærmen (dvd-cover el.lign)?

Jeg ville være yderst taknemmelig!
 

Inde på panasonic hjemmeside kan du oploade et billede af din egen stue. Derefter kan du vælge forskellige TV, hvorefter der bliver lavet et nyt billede af netop din stue med det valgte tv.
Til top
Jens G Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 17:59

Jeg bestilte et TH-42PX70 i går, og må da sige at min tålmodighed ikke er blevet mindre af at læse minianmeldelsen her.

Jens G
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu