recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Fælleskøb ®
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-T spørgsmål
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-T spørgsmål

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SuperTurbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-T spørgsmål
    Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:04

Hej, jeg er netop her i dag blevet opmærksom på fælleskøbet af Panasonic plasma-tv'erne. Jeg har et par spørgsmål, som jeg umiddelbart ikke har kunne finde svar på i manualen. Måske har spørgsmålene været oppe og vende tidligere, men jeg har ikke haft tid til at læse alle indlæg igennem, så hvis det er tilfældet, må I bære over med mig. Tiden er knap

TV'et har indbygget DVB-T tuner, men kan TV'et sende det dekodede signal "retur" til fx en harddiskoptager eller en alm. video?

Og findes TV'et egentlig uden DVB-T tuner - er det model "PV"? 

Jeg kan se, at der kan tilkøbes og indsættes et (CA?)-modul, så man kan se betalings-tv - ved nogen hvad et sådan modul koster? Vi får snart lagt fibernet ind og det ville jo være fint, hvis man kunne undgå endnu en boks!

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:15

Du kan godt optage fra TVet, men det er lidt besværligt, i det at det kræver at Tvet er tændt, og der ikke kan skiftes til en anden udsendelse. CA modulet bruges ikke i DK, da der ikke er betalings TV for nuværende, men det kommer efter 2009.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:19
CA modulet vil (muligvis) kunne bruges til kommende betalingskanaler via det luftbårne signal (DVB-T).
Ligesom den digitale tuner "out of the box" kun vil virke med en antenne.
Ikke til kabelnet.

Er ikke sikker på hvad du mener med "det dekodede signal", men jeg vil mene, at det digitale signal du modtager på tv'et vil kunne optages fra en recorder via "record direct from tv" funktion eller hvad det kan hedde.

Det kunne dog godt lyde til at du har en del at læse op på herinde, inden du laver en eventuel forhastet beslutning.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
SuperTurbo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Maj-2007
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:32
Tak for svarene! - og du har helt ret Maggerholm, men da fælleskøbet udløber ved midnat, skal der tages en hurtig beslutning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:37

Du kan roligt købe, det fås simpelthen ikke bedre til prisen, dem der har købt er ikke blevet skuffet over det, jeg er sikker på, at det vil du heller ikke blive.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:42
Men har man kabeltv og ikke mulighed for et luftbårent antennesignal, kan der jo nemt opstå skuffelse over en DVB-T tuner, hvis man ikke lige er nok inde i sagerne.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Point: 1151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 07:26

hej jeg blander mig lige i samtalen

hvordan skal opsætningen være på tv og hvilken scart skal hdoptager være tilsluttet

Redigeret af svsommer - 18-Maj-2007 kl. 07:32
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2007 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

hej jeg blander mig lige i samtalen

hvordan skal opsætningen være på tv og hvilken scart skal hdoptager være tilsluttet

Hej.

Går ud fra, at du mener HDD-Recorderen.

Og så er det faktisk som regel vist i TV'ets Manual, men ofte er det i "Scart 2", hvis altså at TV'et og Recorderen skal kunne "tale" sammen og info skal kunne sendes begge veje.

(Er det et "Pana"-"PX70" du har, der er det ihvertfald som standard "Scart 2", men jeg mener du kan ændre det til "Scart 1" i "opsætnings-menu'en" hvis du ønsker at gøre det.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu