recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion og Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion og Vista

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion og Vista
    Sendt: 14-Marts-2007 kl. 07:34

Hey...

Jeg har en kammerat som har købt en Medion HTPC (ePC) i elgiganten med Windows XP MCE DK.

Han fik for noget tid siden hans Vista opgradering og tænkte at det måtte være lige til at opgradere da Medion jo allerede har en Vista model klar af den HTPC han har købt.

Men søger man efter drivere på Medion's website kommer der intet frem ud over XP driverne?

Nogen der har samme HTPC som ham der har opgraderet med succes?

Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 11:34

Hej Zardo.

Jeg har samme maskine med Vista nu, men uden TV. Der er ikke blevet lavet Tvkort driver til tv kortet endnu.

Jeg har både haft fat i Medion / Compare support og Lifeview, men ingen kan hjælpe.

Tv kortet er et Lifeview FlyDVB-T Hybrid MCE (LR320) og de eneste driver der er kommet ud er Lifeview FlyDVB-T Hybrid MCE PRO (LR323) og FlyDVB-T Hybrid og ingen af disse driver virker ikke. Xp driveren virker heller ikke.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 12:12

Okay, så langt er vi også kommet og har netop også prøvet de drivere du omtaler, men har haft samme resultat som dig.

Hans remote og display virker ikke helt efter hensigten, hvor har du fundet drivere til dem henne?

På forhånd tak

Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2007 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af Zardo Zardo skrev:

Okay, så langt er vi også kommet og har netop også prøvet de drivere du omtaler, men har haft samme resultat som dig.

Hans remote og display virker ikke helt efter hensigten, hvor har du fundet drivere til dem henne?

På forhånd tak

For mig er Tv delen den mest vigtige så det var det første jeg prøvede at få til at virke, og eftersom det ikke lykkes droppede jeg Vista. Desværre.

Til top
sunero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Marts-2007
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 14:50

Hejsa,
Jeg har et ePC medion med vista kørende. Jeg har dog stadig problemer med en del drivere, men det meste virker. Jeg prøvede så vidt muligt at installere XP driverne, hvilket lykkedes for de fleste komponenter.

Mht. remoten hentede jeg driveren fra en af de andre medion modeller ( Så en i et aldi blad med den samme remote) og det virker fint, selvom det er en lidt uortodoks måde at udsøge drivere på.

Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af sunero sunero skrev:

Hejsa,
Jeg har et ePC medion med vista kørende. Jeg har dog stadig problemer med en del drivere, men det meste virker. Jeg prøvede så vidt muligt at installere XP driverne, hvilket lykkedes for de fleste komponenter.

Mht. remoten hentede jeg driveren fra en af de andre medion modeller ( Så en i et aldi blad med den samme remote) og det virker fint, selvom det er en lidt uortodoks måde at udsøge drivere på.

Hej sunero.

Hvilken Epc model har du? Hvilke driver har du brugt til tvkortene?

Til top
Hippy81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 20:25
sunero:

Har du et link til hvor du hentede drivere til remote?

Jeg sidder med samme problem

På forhånd tak

/Brian
Til top
Hippy81 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-April-2005
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 20:36
Stop!

Man kan ikke se skoven for bare træer....

http://www.medion.com/dk/

Og så under drivere & opdateringer, her skriver man jo bare "driver fjernbetjening" under søge feltet "Tekst søgning"

/Brian
Til top
sunero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 11:03

Hejsa, Jeg kan ikke lige huske hvilken Medion bærbar jeg tog driveren fra, men Hippy81's metode giver da nogle valgmuligheder. Og så er det vist bare at prøve sig frem

http://www.medion.com/dk/service/frame/top.htm?drivere_og_op dateringer/drivere_og_opdateringer.htm

Til top
lasped Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2007 kl. 15:50
Virker dine tv kort?
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 07:24
Min kammerat har prøvet at sende en mail til LifeView for at høre status på en driver til Vista og han fik et noget overrasket svar.

De skrev at den model ikke får en Vista driver???

Hvordan f***** kan Medion og Elgiganten sælge dem som værende Vista Ready hvis noget af hardwaren ikke understøttes???
Til top
sunero Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 15:14
Jeg tror bare jeg brugte XP driverne. Min ePC virker fint, bortset fra displayet, som jeg alligevel ikke bruger.
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu