recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grøn skærm i Vista MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGrøn skærm i Vista MCE

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
keyser soze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Oktober-2005
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Grøn skærm i Vista MCE
    Sendt: 17-Maj-2007 kl. 11:16

Jeg har netop installeret Vista på min gamle PC, der tidligere har kørt en XP MCE installation.

Jeg har nu - måske - et besynderligt problem. Når jeg skal afspille DVD (via MyMovies) eller se live TV (dvs. MPEG2), så får jeg ikke andet end grøn skærm. Lyden kan jeg fint høre. AVI og HD-filer (via hhv. ffdshow og CoreAVC) afspiller uden problemer.
Jeg bruger nVidia PureVideo som decoder og har også prøvet PowerDVD, men med samme resultat. Jeg kan godt afspille DVD via PowerDVD f.eks. uden om Mediecentret!

PC'en er forbundet med DVI <--> HDMI til mit TV, kører med opløsning 1360x768. Har overvejet at sætte mit gamle S-video kabel til som forsøg...

Er der nogen, der har et bud på, hvad problemet kan være?

Hardwaren er muligvis årsagen, da det kører på et gammelt nForce2 bundkort (Asus A7N8X Deluxe), 1Gb RAM, Geforce 6200 grafikkort, Hauppauge PVR500 TV-kort.
Jeg ved, at nVidia ikke har lavet Vista-drivere til dette chipsæt. Jeg har både forsøgt uden at have drivere installeret til grafikkortet, men naturligvis også med seneste version - 158.18. Det samme gælder drivere til TV-kortet.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu