Hej allesammen.
Jeg har et stort problem.
Jeg skal have overspillet nogle gamle vhs bånd til dvd. Jeg har et med en ferievideo på som muligvis er ødelagt. Da jeg først satte det i afspilleren ville det fint afspille det, med den støj og ting der var på. Det er muligvis blevet ødelagt båndet i sin tid. Men da jeg så spoler båndet tilbage for at optage det over, kommer der kun flimmer. Dog kan man høre lyden. Da jeg ved andre har haft store problemer med det, spoler jeg frem for at se om det bliver bedre, men samme resultat. Lyd og flimmer. Engang imellem når man pauser eller stopper båndet kommer der lige et enkelt glimt af billedet fram.
Jeg prøver så bagefter med et andet bånd, et original bånd, og til min store rædsel sker det samme her. Altså flimmer og lyd.
Hvad kan der være gået galt? Kan det 1. bånd have ødelagt videohovederne? Jeg pillede toppen af videonn og den trækker båndet fint hen til læsehovedet. Sidder billed og lyd hoveder samlet i den der snurrer rundt? Og hvad kan jeg gøre for at få billedet tilbage.
Jeg er lidt små desperat, da jeg nu muligvis skylder min mor en vhs afspiller. Hun får nok en dvdoptager hvis det skulle komme dertil.