recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Størrelse på LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStørrelse på LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Maj-2007
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Emne: Størrelse på LCD
    Sendt: 20-Maj-2007 kl. 10:32

Skal ud og købe nyt TV, surround sound system, receiver m.m.

Min største usikkerhed går på, om TV skal være 37" eller 40". Der er 4 meter fra væg til væg hvilket gør, at jeg have ca. 3,5 meter i afstand til TV.

Er der en tommelfingerregel for, hvor stort TV skal være i forhold til siddeafstanden?

Jeg er mest bange for, at TVet bliver for stort og at man kan se pixels når man ser almindeligt TV i lav opløsning fra TDC Selector. Det er jo ikke så tit man ser 720p eller 1080p endnu desværre.

Hvor højrt fra gulvet bør jeg i øvrigt hænge højttalerne for at få den bedste lyd? (det bliver formentlig B&W XT2 som er ca. 30 cm høje)

Takker for al input - et rigtigt godt forum hvor man kan lære meget når man som jeg kun køber AV udstyr hver 10. år....:-)

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 10:41

Med den afstand er 40" ikke for stort. Placer højttalerne, så de er på højde med hovedet når du sidder i din stol/sofa.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 10:53
Tak for hurtigt svar
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 10:58

Du kan ikke se pixels på den afstand med mindre du hedder Clark Kent.

40" vil nok se stort ud i starten hvis ikke du er vant til det, men det tager kun en uge, så vil du helt sikekrt være glad for det, så på den afstand ville jeg også sige mindst 40"

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 11:15

Hej.

I vores stue, sidder dem som sidder længst fra skærmen (i sofaen), også ca. i 3½ m. afstand, men sidder der nogen i lænestolene, så er de kun "små" 2 m. fra, og vi synes at vores nye 37" passer perfekt i vores stue.

Men kommer ingen se'ere hos jer tættere på end de der ca. 3½ m. så vil en 40-42" sikkert passe perfekt.

Men, når du er oppe i den str. skulle du måske overveje et Plasma istedet for, den tror jeg du vil blive super tilfreds med, og så er den noget billigere end et tilsvarende LCD... Med tilsvarende, der mener jeg som et LCD'en som har en ligeså god billedkvalitet.

Især den nye Panasonic Plasma PX70 er blevet helt forrygende populær, ikke mindst på grund af det nyligt kørte "Fælleskøb". Men det kan stadig findes til yderst gode priser... Den fås som både 37" og 42" samt en 50", hvis det var noget.

Redigeret af Pokerface - 20-Maj-2007 kl. 11:29
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
NinjaZee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2007
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 14:56

Enig i at det ikke er for stort...

Jeg sidder også på 3,5 meters afstand og har lige fået mit Pana 42PX70 hjem, og det er bestemt ikke for stort. Faktisk synes jeg ikke det ville have skadet med et 50" :)

Til top
Miruko Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2007 kl. 22:30

Tak for input - det bliver en 40"

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu