Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
broendumz0r
Junior bruger
Oprettet: 10-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
|
Emne: Billedkvalitet TV Toshiba C3000P Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:07 |
Hej.
Jeg har lige fået mit tv ind af døren, og det fungere fint, farverne er pæne.
Men kvalitet på Analog tv er noget værre lort, på mit æld gamle CRT tv fra før årtusind skiftet er der ingen problemer med flimmer på alle kanaler.
http://peecee.dk/?id=47374
Hvad har jeg gjort forkert, og kan det passe mit signal er SÅ dårligt?
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:20 |
broendumz0r skrev:
Hej.
Jeg har lige fået mit tv ind af døren, og det fungere fint, farverne er pæne.
Men kvalitet på Analog tv er noget værre lort, på mit æld gamle CRT tv fra før årtusind skiftet er der ingen problemer med flimmer på alle kanaler.
http://peecee.dk/?id=47374
Hvad har jeg gjort forkert, og kan det passe mit signal er SÅ dårligt?
|
LCD'er kan godt være lidt kræsne, så hvis du bruger et "10 meter for 59 kroner", kan der sikkert hentes en del ved at benytte et bedre kabel.
Får Tosh'en signalet direkte fra vægdåsen (hvis du har sådan ét)? Eller skal det gennem en recorder eller dekoder, hvor der er slukket helt for strømmen?
|
 |
Langemor84
Guld medlem
Oprettet: 13-December-2005
Point: 708
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:22 |
Det ser godt nok helt forfærdeligt ud og der er helt sikkert noget galt med dit signal. Som Non-Desperado også siger: "tjek kabelkvalitet". Hvilket signal har du?
|
 |
broendumz0r
Junior bruger
Oprettet: 10-April-2007
Point: 20
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 15:42 |
Jeg har kabel tv, den kør direkte igennem, ingen dekoder eller noget. Min bror har et lcd-tv fra AZ, det viser et helt fint billede.
Jeg har et standard kabel, og tv'et er næsten direkte tilsluttet, vil tror der er 2 meter kabel højest..
|
 |
Neonode
Junior bruger
Oprettet: 28-August-2006
Point: 42
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 21:20 |
Lyder underligt, mit har et super godt billed og det er med et 6-7 meter analog kabel fra Hama til 59 kr.
Prøv evt. tvet et andet sted med og uden dit kabel!!
Redigeret af Neonode - 22-Maj-2007 kl. 21:21
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 21:32 |
broendumz0r skrev:
Jeg har kabel tv, den kør direkte igennem, ingen dekoder eller noget. Min bror har et lcd-tv fra AZ, det viser et helt fint billede.
Jeg har et standard kabel, og tv'et er næsten direkte tilsluttet, vil tror der er 2 meter kabel højest..
|
LCD er bedst med Digitale signaler, så det er en god ide at anskaffe en Digital modtager som kan bruges på din udbyders net.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 21:52 |
Hvis det ser ud som det billede du har uploadet er HELT sikkert noget galt. Det handler ikke om at skifte til digital signal. Sådan skal ingen skærm se ud - heller ikke med analog signal.
Enten er der noget galt med kablet eller stikdåsen, eller med signalet, eller med skærmen (tuneren eller antennestikket).
Hvis du med samme kabel og samme signal har et godt billede på din gamle CRT, er der noget galt med skærmen. Ellers prøv med et andet kabel for at udelukke at kablet er i stykker.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |