Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Neru
Ny bruger
Oprettet: 01-Maj-2007
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Sende TV retur til tyskland? Sendt: 22-Maj-2007 kl. 23:14 |
Har i sidste uge modtaget et Toshiba 32C3030D fra hardwareversand.de. Men kæresten og jeg har lidt fortrudt købet af et kun 32", da vi syntes det bliver lidt for småt i forhold til siddeafstand'en (små 3 meter). Vi har derfor besluttet os at få et 37" af samme model istedet hvis muligt.
Kontaktede derfor hardwareversand.de telefonisk og han fortalte at jeg bare kunne sende det retur.
Ringede derefter til post DK som ikke vil tage det da de ikke tager pakker over 20 kg (den vejer 20.6) og heller ikke giver nogen garanti på pakke forsendelser. Jeg prøvede derefter UPS som ikke ville sende for privatpersoner. Tilsidst prøvede jeg DHL, de kunne fint komme og hente det og sende det tilbage til Tyskland. DHL gutten udregnede en pris og det blev over 5000 kr!!! ?!?! jeg sagde selvfølgelig nej tak.
Jeg står nu lidt på bar bund omkring hvordan jeg for det sendt tilbage for at bruge min fortrydelses ret.
Hvad kan man gøre i denne situation? nogen der har erfaringer med at handle TV i tyskland og gøre brug af fortrydelses ret eller måske har prøvet at sende et TV derned til reperation?
|
 |
andersvester
Junior bruger
Oprettet: 05-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 29
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 23:29 |
Neru skrev:
Har i sidste uge modtaget et Toshiba 32C3030D fra hardwareversand.de. Men kæresten og jeg har lidt fortrudt købet af et kun 32", da vi syntes det bliver lidt for småt i forhold til siddeafstand'en (små 3 meter). Vi har derfor besluttet os at få et 37" af samme model istedet hvis muligt.
Kontaktede derfor hardwareversand.de telefonisk og han fortalte at jeg bare kunne sende det retur.
Ringede derefter til post DK som ikke vil tage det da de ikke tager pakker over 20 kg (den vejer 20.6) og heller ikke giver nogen garanti på pakke forsendelser. Jeg prøvede derefter UPS som ikke ville sende for privatpersoner. Tilsidst prøvede jeg DHL, de kunne fint komme og hente det og sende det tilbage til Tyskland. DHL gutten udregnede en pris og det blev over 5000 kr!!! ?!?! jeg sagde selvfølgelig nej tak.
Jeg står nu lidt på bar bund omkring hvordan jeg for det sendt tilbage for at bruge min fortrydelses ret.
Hvad kan man gøre i denne situation? nogen der har erfaringer med at handle TV i tyskland og gøre brug af fortrydelses ret eller måske har prøvet at sende et TV derned til reperation?
|
Har du prøvet at sende med GLS ? Skulle mene de sender pakker der vejer over 20 kg. og tager ikke 5000 kr. for det..
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 23:32 |
Hvordan modtog I tv'et? Hvis det fx var gennem UPS, så kunne det være, at butikken vil stå for at få det sendt retur (mod at I selvfølgelig betaler dem for det). Det skal forståes på den måde, at når min Acer notebook skal sendes til reperation, så kontakter jeg support, og de sender en pakkelabel pr mail, og så skal jeg kontakte UPS, og fortælle dem, at det drejer sig om pakke der skal sendes retur. Så kommer UPS og henter. Jeg ved ikke, hvad det vil koste for firmaet (som I jo så nok skal dække), men 5000kr koster det nok næppe. Jeg har selv fået afhentet min bærbare fem gange (knap 5kg), og min strømforsyning en gang (og har modtaget returlabel til at skulle sende både bærbar og strømforsyning ind igen  ). Ikke nogen dans på roser, at have en Acer, men en ting skal de have lidt ros for. Det har aldrig været noget problem, at få dem til at tage tingene retur til reperation, og det har ikke kostet mig en krone. Men det var et sidespring. Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
Neru
Ny bruger
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 23:49 |
hardwareversand.de har brugt DHL til at sende det hertil. DHL må derefter have overdraget TV'et til Post DK, da der da jeg kom hjem lå en seddel fra Post DK, om at jeg kunne hente det dagen efter på det lokale posthus. Da jeg kontaktede hardwareversand.de på telefon var det noget værre rod. Da han snakkede dårligt engelsk og jeg ikke snakker tysk  . (Man kan lave deres hjemmeside om til engelsk og de handler med udlandet men kan knapt selv snakke engelsk  ) så jeg tror derfor at det ville blive besværligt at få lavet en aftale med dem om at de arrangerer returneringen) andersvester ved du om GLS sender for privatpersoner og hvor meget det ca. koster at sende en pakke på godt 20 kg til Tyskland hos dem?
Redigeret af Neru - 22-Maj-2007 kl. 23:50
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 23:54 |
Ellers må det jo i soveværelset.  Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
Neru
Ny bruger
|
Sendt: 22-Maj-2007 kl. 23:58 |
hehe ja men der flytter snart en lille en ind og tror ikke han/hun ville være så begejstret for soveværelses tv kiggere  og der er desuden ikke antenne stik derinde. TV SKAL retur
|
 |
agger
Guld medlem
Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 1222
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 00:30 |
hej
hvis du har arbejde kan du så ikke sende via ups gennem dit arbejde eller en kamerats arbejde
hilsen agger
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 07:19 |
Hej!
Modtog mit Pioneer 50" fra POSTDANMARK(det vejer ca. det dobbelte),så det lyder underligt
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
Neru
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 10:12 |
Ja MODTOG  Så er den sendt som erhvervs pakke. Der er åbenbart andre regler når man sender som privatperson ihvertfald til Tyskland så må pakken ikke veje over 20 kg.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:34 |
Neru skrev:
Ja MODTOG Så er den sendt som erhvervs pakke. Der er åbenbart andre regler når man sender som privatperson ihvertfald til Tyskland så må pakken ikke veje over 20 kg. |
Hej!
Måske,men så send den fra dit arbejde 
lrev
Redigeret af lrev på jobbet - 23-Maj-2007 kl. 12:56
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:43 |
Hvis du kender nogen der har en service aftale med Postdk kan du måske få dem til at sende, så kan de godt sende over 20kg
|
 |
Neru
Ny bruger
|
Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:43 |
har jeg desværre ikke mulighed for da jeg studerer. er ret overrasket over at det kan være så besværligt at sende en kasse på godt 20 kg til tyskland.
står stadig på bar bund omkring hvordan jeg for det returneret.
|
 |