recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med den nye HDRW720
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketErfaringer med den nye HDRW720

Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Gaffa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2004
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med den nye HDRW720
    Sendt: 09-Juni-2004 kl. 20:01

Subjekt er nu kommet i handlen i DK.

Er interesseret i at høre erfaringer fra nogen der har investeret i maskinen, og som måske vil dele deres erfaringe med andre.

Pro / Contra ????

Hilsen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2004 kl. 21:38

Hej Gaffa

Jeg fik startet i et andet emne, men det er nok bedst med dette ene emne koncentreret om features og erfaringer med Philips HDRW720. Smile

• (+) Den har en Live TV buffer (ligesom JVC og Thomson) som kan stilles til 1-6 timer. Så den altid optager hvad der er på den kanal den står på. Dvs. man altid kan bladre tilbage i det aktuelle TV-program, og se hvad der skete for et øjeblik siden.

• (-) Man kan ikke have forskellig optage-kvalitet på timer-optagelser. Alt optages i samme kvalitet, den som er valgt som standard i setup.

• (+) Den advarer inden en kommende timer-optagelse. Hvis man er midt i et eller andet på egen hånd, så får man valget imellem at lade timeren tage over eller misse næste timer-event. Ganske fikst.

• (-) En ændring af optagekvalitet vil slette indholdet af Live TV bufferen og starte forfra med at fylde den op, fordi bufferen kun kan indeholde optagelser i samme kvalitet.

• (-) Det er ikke muligt at ændre kvalitet, ved kopiering til DVD. Så var filmen et kvarter for lang, i forhold til hvad der er plads til på DVD'en så er det bare bad luck. Måske kan man redigere sig ud af det (klippe de ting ud man ikke vil have med) så den kommer til at fylde mindre, men klart et minus af de større.

• (-) Fjernbetjeningen har 2 røde knapper, som sidder symetrisk - en i hver side i toppen af fjernbetjeningen. Den ene er REC, den anden er STAND-BY. Forveksler man de to i farten, så starter man enten en optagelse - eller slukker for en. Uhensigtsmæssigt layout.

• (+) Helt lydløs

• (?) Nogle klager over at den ikke har et DNR filter, eller at det ihvertfald ikke filtrerer støjen godt nok fra tuner. DNR = Digital Noise Reduction. Sålænge vi ikke har set billederne fra den er det nok svært at sige hvor meget det betyder, men jeg nævner det blot som noget vi bør være opmærksomme på.

/Lars

PS. Den danske manual er ikke kommet i elektronisk form endnu, men den danske kan hentes her: Philips HDRW720 Engelsk  (3,5 MB)

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kolby Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-April-2004
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 17:04

Hej!

Fik min fra TECHNIKdirekt i mandags. Kostede mig 4992,-(651€+20€ i porto) leveret til døren.

Jeg er dog ikke den store haj i brug af denne, men jeg stiller den gerne til rådelighed for en test, hvis jeg må være tilstede.

Der var iøvrigt også dansk manual med!

Mvh. Kolby

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 17:18

Hej Kolby

Perfekt, du må endelig dele dine erfaringer - store som små - med os efterhånden som du lærer den at kende. At du ikke er nogen haj, gør det ikke mindre interessant. Det er mindst ligeså vigtigt hvordan du selv opfatter den Smile

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Gaffa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Januar-2004
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 17:39

Hej,

Der har været en del forvirring omkring der fulgte en skærm menu på dansk med. Philips bekræftede i en mail til mig at der var dansk skærm menu, men det viser sig nu ikke at være korrekt. Otto fra Tapeconnection var meget behjælpelig med at få det rette svar. Der var oprindelig planlagt dansk skærmmenu, men pga. hastigheden med at få den på markedet så er det ikke med i den første version - MÅSKE kommer det på et senere tidspunkt i en senere release.

Vil det mon være noget der kan indlæses senere med en firmware upgrade fra Philips, eller skal jeg skyde en hvid pind efter dette ???

Hilsen

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2004 kl. 18:00

Hej Gaffa

Oprindeligt skrevet af Gaffa Gaffa skrev:

Vil det mon være noget der kan indlæses senere med en firmware upgrade fra Philips, eller skal jeg skyde en hvid pind efter dette ???

Ja, det kan man i alle Philips modeller og jeg kan ikke forestille mig det skulle være anderledes med HDRW720.

Ny firmware hentes på deres hjemmeside, brændes ud på en CD som puttes i apparatet. Vejledning medfølger.

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2004 kl. 00:15

Hej Alle

Havde lige lejlighed til at trykke lidt rundt i menuerne på en Philips HDRW720, og her er mit første indtryk af den.

Fjernbetjeningen ligner de andre Philips betjeninger, og man kan betjene sit Philips TV fra samme. Som på andet Philips udstyr er fjernbetjeningen holdt enkel og med få knapper.

Apparatet har Live TV buffer, dvs. det står altid og optager den TV kanal som den er indstillet på. Man kan dog slukke apparatet på stand-by, ligesom den automatisk kan "sove" om natten så den ikke behøver arbejde døgnet rundt.

Selve betjeningen går ganske nemt. Dog kræver Philips måde at gøre tingene på en del tilvending. Det virker som om de bare ikke vil gøre som alle andre, deres betjening må ikke ligne det vi er vant til på¨de japanske apparater.

Personligt syntes jeg det er lige en tand for meget på HDRW720, idet den aligevel er så kompleks at det let bliver lidt kludret at betjene den når det netop ikke må "se advanceret ud" på skærmen. Det kommer let til at virke omvendt, at det netop bliver advanceret og en smule omstændeligt fordi det er så anderledes. Omvendt tror jeg også blot det er et spørgsmål om tilvending.

Navigatoren, hvor man ser indspilningerne på harddisk, virker lidt simpel. Der er kun tekst-linier med titlerne, og et enkelt frosset billede som viser indexbilledet for den titel cursoren står på. Har man først prøvet f.eks. en Pioneer DVR-5100H eller en Panasonic DMR-E85 med levende thumbnails, så virker dette lidt billigt. Men igen, det kan være et bevidst valg fra Philips som et forsøg på at ramme noget som alle uanset alder og teknisk niveau kan være med på.

Apparatet virker en anelse trægt når det betjenes. Jeg oplevede flere gange, at jeg ikke troede den havde fanget mit tastetryk f.eks. når cursoren skulle flyttes inde i timer-programmeringen - men den var blot lang tid om at reagere. Måske kun 1-2 sekunder, nok til at det virkede lidt trægt.

Som en fiks detalje, så er det uhyggeligt nemt at betjene apparatet på fronten. Få meget intuitive klik, og en afspilning af en tidligere optagelse fra harddisken var sat igang.

Displayet på fronten har en tidslinie, og som på andre harddisk optagere så er der et blåt lys som indikerer når selve harddisk optageren er valgt, og et rødt lys som viser at den optager. Pga. Live TV bufferen, så optager den næsten hele tiden, men det virkede rimeligt afdæmpet (ikke noget lysshow).

Afspilning, hurtig spoling frem og tilbage. Ikke noget at nævne der, det virkede fint og som forventet. Selve displayet som viser hvor i optagelsen man afspiller lige nu syntes jeg var lidt svær at tolke. Der var en tidslinie, lidt tekst og en minut:sekund tæller, og det burde jo give sig selv, men aligevel syntes jeg at det var lidt svært at aflæse.

Konklusion: Philips har ført enkeltheden fra deres DVD optagere over i denne harddisk-optager med DVD-brænder. Nogle gange virker enkeltheden modsat, og gør det mere besværligt end nødvendigt er, men det er sikkert kun et spørgsmål om tilvending. Det er ikke et apparat man lige bliver ekspert i på 10 minutter, og det er nok også for meget forlangt.

Live TV bufferen kan blive det store plus ved denne model, men er man til tekniske finesser, smarte detaljer og mange muligheder så bør man dog nok kigge på de japanske modeller istedet. Philips prøver med denne model at opfylde et andet behov, som et apparat hele familien kan få glæde af, og hvor det er svært at komme galt afsted.

/Lars

Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2004 kl. 15:57

Hvordan med kvaliteten af tuneren, er det blevet bekræftet at den er ringere eller er DNR-filteret på niveau med de øvrige mærker?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2004 kl. 16:04

Hej Allan

Oprindeligt skrevet af allanl allanl skrev:

Hvordan med kvaliteten af tuneren, er det blevet bekræftet at den er ringere eller er DNR-filteret på niveau med de øvrige mærker?

Det er svært at sige. Det kunne jeg ikke vurdere der hvor jeg så på den.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
ricas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Januar-2004
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 12:11

Hej Alle,

Jeg har nu haft Philips HDRW720 i godt en uge, og jeg er MEGET tilfreds.

Tuner og encoder er af en rigtig god kvalitet (subjektivt bedømt, på et Metz fjernsyn)

Live buffer fungere fint, det er meget nemt at gemme optagelser fra buffer til HDD

Redigering er nemt og hurtigt

Overflytning til DVD kører smertefrit - ingen re-encode

Jeg vil naturligvis gerne besvare eventuelle spørgsmål fra jer derude, og jeg kan varmt anbefale denne recorder.

Mvh

Til top
Svubbert Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 12:52

Hej Ricas.

Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal købe en Philips HDR720W eller JVCs topmodel som jo kan købes ekstra billigt via tilmelding på denne side.

Efter gennemlæsning af manualen, var jeg ikke i stand til at se, om der ved timerprogrammering af HDR720W var mulighed for at sætte komprimeringen (M1-M8) eller om den altid brugte indstillingerne fra preferred settings til harddisk. Måske du kan hjælpe mig her og svare på dette.

mvh.

:) HrD
Til top
thomic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Maj-2004
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2004 kl. 13:28

Oprindeligt skrevet af Svubbert Svubbert skrev:

Efter gennemlæsning af manualen, var jeg ikke i stand til at se, om der ved timerprogrammering af HDR720W var mulighed for at sætte komprimeringen (M1-M8) eller om den altid brugte indstillingerne fra preferred settings til harddisk.

Det er jeg rimelig sikker på man ikke kan! Jeg har godt nok kun haft min i et par dage, men det er også en mangel jeg har lagt mærke til! Så vidt jeg kan se, kan man kun ændre optagekvaliteten under settings! 

Til top

Besvar Besvar Side  123 13>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu