|
|
Besvar ![]() |
Side 123 13> |
Forfatter | |
Gaffa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2004 Status: Offline Point: 123 |
![]() Sendt: 09-Juni-2004 kl. 20:01 |
Subjekt er nu kommet i handlen i DK. Er interesseret i at høre erfaringer fra nogen der har investeret i maskinen, og som måske vil dele deres erfaringe med andre. Pro / Contra ???? Hilsen |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Gaffa Jeg fik startet i et andet emne, men det er nok bedst med dette ene emne koncentreret om features og erfaringer med Philips HDRW720.
/Lars PS. Den danske manual er ikke kommet i elektronisk form endnu, men den danske kan hentes her: Philips HDRW720 Engelsk (3,5 MB) Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Kolby ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-April-2004 Status: Offline Point: 4 |
![]() |
Hej! Fik min fra TECHNIKdirekt i mandags. Kostede mig 4992,-(651€+20€ i porto) leveret til døren. Jeg er dog ikke den store haj i brug af denne, men jeg stiller den gerne til rådelighed for en test, hvis jeg må være tilstede. Der var iøvrigt også dansk manual med! Mvh. Kolby |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Kolby Perfekt, du må endelig dele dine erfaringer - store som små - med os efterhånden som du lærer den at kende. At du ikke er nogen haj, gør det ikke mindre interessant. Det er mindst ligeså vigtigt hvordan du selv opfatter den /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
Gaffa ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Januar-2004 Status: Offline Point: 123 |
![]() |
Hej, Der har været en del forvirring omkring der fulgte en skærm menu på dansk med. Philips bekræftede i en mail til mig at der var dansk skærm menu, men det viser sig nu ikke at være korrekt. Otto fra Tapeconnection var meget behjælpelig med at få det rette svar. Der var oprindelig planlagt dansk skærmmenu, men pga. hastigheden med at få den på markedet så er det ikke med i den første version - MÅSKE kommer det på et senere tidspunkt i en senere release. Vil det mon være noget der kan indlæses senere med en firmware upgrade fra Philips, eller skal jeg skyde en hvid pind efter dette ???
Hilsen
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Gaffa
Ja, det kan man i alle Philips modeller og jeg kan ikke forestille mig det skulle være anderledes med HDRW720. Ny firmware hentes på deres hjemmeside, brændes ud på en CD som puttes i apparatet. Vejledning medfølger. /Lars Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
![]() |
Hej Alle Havde lige lejlighed til at trykke lidt rundt i menuerne på en Philips HDRW720, og her er mit første indtryk af den. Fjernbetjeningen ligner de andre Philips betjeninger, og man kan betjene sit Philips TV fra samme. Som på andet Philips udstyr er fjernbetjeningen holdt enkel og med få knapper. Apparatet har Live TV buffer, dvs. det står altid og optager den TV kanal som den er indstillet på. Man kan dog slukke apparatet på stand-by, ligesom den automatisk kan "sove" om natten så den ikke behøver arbejde døgnet rundt. Selve betjeningen går ganske nemt. Dog kræver Philips måde at gøre tingene på en del tilvending. Det virker som om de bare ikke vil gøre som alle andre, deres betjening må ikke ligne det vi er vant til på¨de japanske apparater. Personligt syntes jeg det er lige en tand for meget på HDRW720, idet den aligevel er så kompleks at det let bliver lidt kludret at betjene den når det netop ikke må "se advanceret ud" på skærmen. Det kommer let til at virke omvendt, at det netop bliver advanceret og en smule omstændeligt fordi det er så anderledes. Omvendt tror jeg også blot det er et spørgsmål om tilvending. Navigatoren, hvor man ser indspilningerne på harddisk, virker lidt simpel. Der er kun tekst-linier med titlerne, og et enkelt frosset billede som viser indexbilledet for den titel cursoren står på. Har man først prøvet f.eks. en Pioneer DVR-5100H eller en Panasonic DMR-E85 med levende thumbnails, så virker dette lidt billigt. Men igen, det kan være et bevidst valg fra Philips som et forsøg på at ramme noget som alle uanset alder og teknisk niveau kan være med på. Apparatet virker en anelse trægt når det betjenes. Jeg oplevede flere gange, at jeg ikke troede den havde fanget mit tastetryk f.eks. når cursoren skulle flyttes inde i timer-programmeringen - men den var blot lang tid om at reagere. Måske kun 1-2 sekunder, nok til at det virkede lidt trægt. Som en fiks detalje, så er det uhyggeligt nemt at betjene apparatet på fronten. Få meget intuitive klik, og en afspilning af en tidligere optagelse fra harddisken var sat igang. Displayet på fronten har en tidslinie, og som på andre harddisk optagere så er der et blåt lys som indikerer når selve harddisk optageren er valgt, og et rødt lys som viser at den optager. Pga. Live TV bufferen, så optager den næsten hele tiden, men det virkede rimeligt afdæmpet (ikke noget lysshow). Afspilning, hurtig spoling frem og tilbage. Ikke noget at nævne der, det virkede fint og som forventet. Selve displayet som viser hvor i optagelsen man afspiller lige nu syntes jeg var lidt svær at tolke. Der var en tidslinie, lidt tekst og en minut:sekund tæller, og det burde jo give sig selv, men aligevel syntes jeg at det var lidt svært at aflæse. Konklusion: Philips har ført enkeltheden fra deres DVD optagere over i denne harddisk-optager med DVD-brænder. Nogle gange virker enkeltheden modsat, og gør det mere besværligt end nødvendigt er, men det er sikkert kun et spørgsmål om tilvending. Det er ikke et apparat man lige bliver ekspert i på 10 minutter, og det er nok også for meget forlangt. Live TV bufferen kan blive det store plus ved denne model, men er man til tekniske finesser, smarte detaljer og mange muligheder så bør man dog nok kigge på de japanske modeller istedet. Philips prøver med denne model at opfylde et andet behov, som et apparat hele familien kan få glæde af, og hvor det er svært at komme galt afsted. /Lars Redigeret af Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
allanl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Hvordan med kvaliteten af tuneren, er det blevet bekræftet at den er ringere eller er DNR-filteret på niveau med de øvrige mærker? |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Allan
Det er svært at sige. Det kunne jeg ikke vurdere der hvor jeg så på den. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
ricas ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Januar-2004 Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Hej Alle, Jeg har nu haft Philips HDRW720 i godt en uge, og jeg er MEGET tilfreds. Tuner og encoder er af en rigtig god kvalitet (subjektivt bedømt, på et Metz fjernsyn) Live buffer fungere fint, det er meget nemt at gemme optagelser fra buffer til HDD Redigering er nemt og hurtigt Overflytning til DVD kører smertefrit - ingen re-encode Jeg vil naturligvis gerne besvare eventuelle spørgsmål fra jer derude, og jeg kan varmt anbefale denne recorder. Mvh
|
|
![]() |
|
Svubbert ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Hej Ricas. Jeg overvejer i øjeblikket om jeg skal købe en Philips HDR720W eller JVCs topmodel som jo kan købes ekstra billigt via tilmelding på denne side. Efter gennemlæsning af manualen, var jeg ikke i stand til at se, om der ved timerprogrammering af HDR720W var mulighed for at sætte komprimeringen (M1-M8) eller om den altid brugte indstillingerne fra preferred settings til harddisk. Måske du kan hjælpe mig her og svare på dette. mvh. |
|
:) HrD
|
|
![]() |
|
thomic ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Det er jeg rimelig sikker på man ikke kan! Jeg har godt nok kun haft min i et par dage, men det er også en mangel jeg har lagt mærke til! Så vidt jeg kan se, kan man kun ændre optagekvaliteten under settings! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |