recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvi-d til hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvi-d til hdmi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
parasound Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 432
Direkte link til dette indlæg Emne: dvi-d til hdmi
    Sendt: 25-Maj-2007 kl. 03:09

jeg har købt et atec 37" til 5100kr.-(billigt ikk) som skulle være med hdmi men da jeg fik skærme og fik pakket det ud så jeg at det kun havde dvi-d stik ikke noget hdmi min satbox fra sagem har  hdmi og jeg har så købt et stk (dvi-d /hdmi) og sat dem sammen(atec 37" og min sagem) men få kun billede men ikke nogen lyd (ved godt at dvi-d kun er billede og hdmi både er billede og lyd) så er mit spørgsmål så hvordan kan jeg få både lyd og billede hvis jeg skal tilslutte 2 stk dimser (atec 37" og sagem)sammen kan jeg købe en adapter hvor der i den ene ende er et dvi stik og den anden ende hdmi stik eller hvordan klare jeg det.

køre nu med component mellem dem men vil gerne  havde med hdmi/dvi-d 

Til top
MM1979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Maj-2007
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 17:43

Hey

Jeg er ik sikket på jeg forstår dit spørgsmål helt, men som du selv skriver så overfører DVI kun billede. Så hvis du bruger en DVI/HDMI adapter som f.eks en af disse http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/hdmi-og-dvi-adapter e/hdmi-og-dvi-adaptere.asp så vil du jo stadig kun få billedet.

I bund og grund, så er du nødt til at køre lyden seperat hvis du kører billedet genmem DVI eller component som du gør nu, for component overfører også kun billedet.

Hvis der er en spdif digital lydudgang og indgang i de to apparater, så vil jeg anbefale dig at overføre lyden derigennem.

Ellers kan et phonokabel også bruges til lyden.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 17:50

Der må være en indgang til lyd i forbindelse med DVI-D indgangen, ligesom der er til Component.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 20:14

Hej Radiomanden(Niels)

Den eneste lyd ind jeg har er sammen med component  ellers har jeg kun lyd out på mit lcd skærm så som optisk out coax ud og audio ud

Da jeg har en Sagem 80 (canaldigital) og set meget HD kanaler fra Canaldigital  vil jeg jo gerne bruge min dvi-d/hdmi forbindelse mellem lcd skærme og min Sagem 80 men få kun billede som man jo kun få via dvi-d

og på min sagem 80 har jeg også en coax ud på den  så hvis det skal sluttes sammen min lcd skærm og sagem via coax er det ud begge 2 og det gå jo ikke vel  eller har man et stik hvor man kan slutte 2 coax sammen så man få lyd igennem  hvis begge stik er ud/out

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 20:21

Du kan naturligvis ikke bruge en udgang, er der ingen andre muligheder, so må du bruge Component, eller køre lyden over en Reciver når du anvender DVI.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2007 kl. 20:36

Jeg køre component nu da jeg ikke har andre muligheder men igen hvor godt er component i forhold til hdmi dvi-d  kan component også køre 1920x1080i og hvis muligt 1920x1080p er det muligt med component

eller kan man ikke købe en switch eller box eller omskifter så man kan forbinde dvi-d og hdmi også med lyd man kan jo få mange ting idag

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 15:05

Hej igen

Jeg har været inden på nettet og se mig lidt omkring og fundet denne omskifter er der nogen som ved om den virker( Techlink tl-av50) til at sætte 2 stk coaxial out sammmen så man få lyd igennem

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu