recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilkøring af plasma tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilkøring af plasma tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skaska Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilkøring af plasma tv
    Sendt: 30-Maj-2007 kl. 12:00
Er det en god ide at "tilkører" sit tv ved at lade det kører uden ant. stik i dvs. bare med støj? Og hvis det er er det så bedst (går det hurtigere) at køre med fuld knald på kontrask,lys og farve og hvorlang tid skal det evt. køre?
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 12:23

Hej!

Du skal ikke høre med fuld knald på noget som helst.

Du skal bare downloade en tilkørings-skive(break-in) på denne side,brænde den på en disc-og køre den i eks.vis 3 nætter(på middel indstillinger)

Så skulle den være der.....det har jeg selv gjort,og har aldrig haft problemer af nogen som helst art.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 30-Maj-2007 kl. 12:24
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
skaska Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 12:32
Kan billedet med støj skruet ned til 40% på kontrast,lys og farve ikke gøre det. Der er vel ikke nogen chance for at noget kan brænde sig fast når billedet aldrig er det samme?
Til top
skaska Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 12:33
Hvor kan jeg forresten se hvor lang tid tv'et har været tændt?
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 12:56

Skaska jo det kan sagtens gøre det, men det er for, at fremskynde processen. Jeg har dog ikke selv brugt en breakin.

Du kan godt se hvor lang tid TV'et har været tændt. Hvilken model er der tale om?

Til top
skaska Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:05
Det er et panasonic 42 pv 70.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 14:09

Så virker dette muligvis:

SÅDAN FINDER DU SERVICEMENUEN PÅ PX/PV60 VIREA MODELLERNE, INKL. DE NYE MODELLER:

Vælg kanal 99 på almindelig antenne
Tryk "Menu" på remoten og vælg "lydindstillinger". Indstil "Bas" til "max" og "Diskant" til "min".
Tryk så (mens du stadig er i lydindstillingerne) på "v/-" under frontpanelt på selve skærmen og straks efter "index" på remoten. Du kommer nu ind i servicemenuen i sektionen "Service One".

Tryk på den grønne knap på remoten for at cykle igennem mulighederne i "Service One" indtil du ikke kan komme længere.
Tryk nu "Hold" på remoten.
"Service Two" skulle nu vise sig.
Tryk på den grønne knap på remoten for at cykle igennem mulighederne i "Service Two" indtil du når et punkt der hedder "Hours" - dette viser hvor mange timer dit TV ialt har kørt/været tændt.

Tryk på "Exit" på remoten for at komme ud af service menuerne.

BEMÆRK: Tjek dine billedindstillinger på alle indgange da en, flere eller alle indgange bliver nulstillet efter en tur i servicemenuen!!

BEMÆRK: Dette er til PV60 mfl. Det er muligt det ikke virker på dit nyere TV. Uanset hvad er det på eget ansvar - får du pillet ved det forkerte kan det gå grueligt galt.

Der er en risiko for, at reklamationsretten ryger, men det tror jeg personligt ikke selv på så længe man ikke justerer på noget.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu