recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere Vista MCE i huset...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere Vista MCE i huset...

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ReinholdJJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere Vista MCE i huset...
    Sendt: 30-Maj-2007 kl. 12:29
Hej,

Jeg har lige et spørgsmål til alle de kloge derude..

Hvis jeg nu gerne vil lave en "medie server" som indeholder alt, optaget video, musik, billeder osv. hvad er mulighederne så?

Det skal gerne være sårn at man kan tilgå det flere steder i huset, (stue, børneværelse & kontor, samtidig at de pc'er der står ved fladskærmerne også kan gå på internet og fungere som normale pc'ere...

Jeg har kigget lidt på vista home premium der også har media center, og så smide det på alle maskinerne, men kan man få dem til at snakke sammen så man f.eks. kan se hvad de andre har af musik, billeder optaget video og den slags...?

Jeg har skam indsigt nok i at lave pc'er netværk og den slags, så det er ikke noget problem, det er mere om der er en funktion i vista mce til at kunne dele mellem de forskellige medie centre....

Jeg snakkede med en flink mand ved ms i går og han mente at det kunne man godt, men kunne ikk forklare hvordan det virkede...

Mvh Jonas
Fortsat go' dag...

Til top
Vilddyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 17:19
Jeg forestiller mig, at du installerer Vista/MCE på den maskine som har TV-kort. Denne maskine er "server" og indeholder alt hvad du optager, samt alt musik, billeder o.lign.

Dine øvrige Windows-maskiner på dit netværk kan så tilgå din "server", hvis du sørger for at gøre de relevante mapper tilgængelige (sætter rettigheder op) for de andre maskiner.

Alternativt kunne du kigge på MythDora, som er baseret på Linux (men jeg går ud fra, at dine andre maskiner er Windows?).
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 17:27

Nu ved jeg ikke hvor mange computere du har, men en Vista licens på samtlige løber hurtigt op...

Jeg ville kigge lidt på det som Vilddyr skriver.

Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 19:08

Hej Jeg har gjort som vilddyr beskriver men kan ikke rigtig få det til at virke.

Jeg har følgende Pcer:

HTPC i stuen med Vista Premium

Stationær Pc i soveværelset med MCE

Bærbar Med XP

De er alle på trådløst netværk.

Er der nogen der kan guide mig lidt?.

Til top
Vilddyr Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 19:16
Du skal sikre at dit netværk virker. Dvs. du skal undersøge om dine maskiner kan "se" hinanden.

Du skal sikre at dine maskiner er på samme netværkssegment. Det betyder, at de skal hedde fx:
- 192.168.0.1
- 192.168.0.2
- 192.168.0.3
- 192.168.0.4

eller:
- 192.168.1.1
- 192.168.1.2
- 192.168.1.3
- 192.168.1.4

eller:
- 10.0.0.1
- 10.0.0.2
- 10.0.0.3
- 10.0.0.4

osv...

Der findes grundlæggende to metoder til at give dine maskiner et IP-nummer; ved manuelt at definere IP-nummeret (på netkortets egenskaber), eller via en DHCP-server.

Når du er sikker på, at maskiner sidder på samme segment (kontroller det ved at gå i en prompt (Gå i "kør..." og skrive "cmd") og skriv ipconfig), så kan du dele de relevante mapper på de forskellige maskiner, og du burde nu kunne få adgang til filerne.
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 549
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2007 kl. 19:42
tak vil lige prøve igen så.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2007 kl. 23:47

Det eneste problem ved MCE løsningen med flere HTPC'er, er at du ikke kan dele dine tv-tunere - Dvs hver HTPC skal stadigvæk have hver sit TV-kort og antenne ledning hvis du vil se live tv.

MediaPortal er ved at få godt styr på deres Server/Client løsning, der betyder at du kan have en computer centralt med alle dine tv-kort i, som så streamer indhold til dine klienter rundt omkring - Dette gælder både for optaget video eller musik fx, men også for live-tv.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu