recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC -> LCD via Dvi->Hdmi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC -> LCD via Dvi->Hdmi

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC -> LCD via Dvi->Hdmi
    Sendt: 02-Juni-2007 kl. 16:03

Hej

Jeg har anskaffet mig et Samsung M87, hvor jeg vil have koblet min hjemmelavet HTPC til. Det kører via DVI fra HTPC til HDMI i tvet.

Problemet ligger i, at når jeg starter HTPC op og skynder mig at slå over på HDMI på tvet, kan jeg sagtens se menu og det hele, men hvis skifter over til kabeltv og tilbage til HDMI, siger den "No Signal". Jeg kører i øjeblikket med en opløsning på 1280X720 og den er sat op mens tvet var tændt, så det er ikke fordi den ikke kan vises. D

Der skal lige siges at den er Xp media center og ikke vista.

Håber der er nogen der kan hjælpe, for det er et lidt irriterende problem.

Med venlig Hilsen

Kelle

Til top
Kelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 16:26

Kan det passe at mit grafikkort ikke er godt nok til det??

Jeg har et radeon 9250 i htpc.

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 18:49
Mit bud er at DVI porten bliver deaktiveret fordi du slår væk under opstarten af maskinen. Jeg ved fra min engen maskine at jeg skal have skærmen tændt underopstart af maskinen ellers kommer der ikke noget billede.

Det har noget at gøre med at grafikdriveren kontrollere om der sidder en skærm på stikket og hvis den ikke kan 'se' at der gør det fordi man ikke har tændt skærmen eller den står på den forkerte kanal så HDMI porten er inaktiv så bliver DVI porten deaktiveret.
Jeg ved ikke om der findes en indstilling i ATI grafikkort driveren der kan slå det fra men man kan ihvert fald ikke i Nvidia driveren.
Til top
Kelle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 10:18
Jeg har fundet det, den fandes i Catalyst Control Center. Så det er bare dejligt.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 11:30

Hej Kelle

Hvis det er en 37" eller større ? så er det jo en Full HD skærm med en opløsning på 1920x1080 - for bedste billedkvalitet med 1:1 pixelkvalitet bør du vælge denne opløsning fra dit mediacenter istedetfor 1280x720

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 16:50

Er det ikke fordi du skifter over på Kabel TV inden PC'en er startet op, så PC'en ikke kan se at der er koblet et TV til?

Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top
Kejserjorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-April-2007
Sted: Silkeborg
Point: 309
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 20:30

Jeg har et problem der minder meget om ovenstående.

Jeg har et MSI bundkort med HDMI udgang i min HTPC, og det er koblet til mit Panasonic TH42PX70 via denne. Jeg kører med Vista Ultimate og bruger Vista media center, og for det meste virker det som det skal.

MEN! engang imellem når jeg skifter væk fra HDMI kanalen, f.eks. over på min selector, og derefter skifter tilbage, så er der intet signal. Skærmen er bare helt sort, og uanset hvor meget jeg trykker på taster og rusker i musen, sker der ingenting. Og eneste udvej jeg har kunnet finde var at sætte computeren i standby og vække den igen, så kommer signalet som regel tilbage. Det sker ikke hver gang jeg skifter væk, men til gengæld er det vildt irriterende når det sker...

Nogen der ved hvad der kan være galt? 

MVH

Kejserjorn    

Til top
Binnerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 10:47
Og du skifter først når Windows er fuldt bootet?
Min film samling

Lav din egen med My Movies.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu