recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket 37" i lavere pris-ende
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket 37" i lavere pris-ende

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket 37" i lavere pris-ende
    Sendt: 01-Juni-2007 kl. 22:46
Hejsa

jeg er på udkig efter et nyt tv. Det går jo virkeligt stærkt på området, og jeg som synes at følge lidt med i hvad der kommer er efterhånden noget rundforvirret....

egenligt var mit startsøgning at finde et 32". Men kunne nu hellere tænkte mig et 37" som jeg lige har plads til, og der er jo en del forskel i størrelsen fra 32til37 synes jeg.

Af 32" modeller har jeg kigget på bla.:

Sharp LC32RA1E, som fås til 6K hos hifiklubben

og så er jeg blevet anbefalet et Toshiba 32C3000P, og det var her jeg begyndte at kigge på 37" for det kunne fås for omkring det jeg vil betale ca. 7200kr

så er jeg blevet opmærksom på et andet billigt 32" et LG fra Elgiganten, som de har i megatore til 5K... Og det synes jeg faktisk var pænt skarpt i billedet forhold til de andre modeller ved siden af. og fik afvide LG understøtter 1:1 Pixel-mapping. Elgiganten kalder modellen "32LC41"
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store -elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation- Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k00004fG1KpmG?ProductID=UC fD4QFH2ekAAAESJIojTglV&CatalogCategoryID=29DD4QFH2qQAAAE Oqw803xiY

Og det kan jeg ikke finde nogen steder??
men her blev jeg så opmærksom på LG´s skærme.. for det er jo vigtigt synes jeg at billedet er skarpt og har 1:1pixel.mapping

jeg kunne egenligt godt finde på bare at købe det 32" i elgianten, men vil først lige finde ud af om det er en udgået model eller hvordan, og hvad jeg ellers kan få da jeg jo helst vil have 37"

Så kort og godt, hvad kan i anbefale af 37" man kan få til ca. max 7500,- via webshops eller andre billige steder? gerne måske en LG model??

Mvh. Bjarke
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2007 kl. 08:15

Hej!

Det bedste 37" tv er et Pana.px70......men det koster jo lidt mere end dit maks.(med mindre at du er frisk på at købe det i Tyskland?)

Som tv til stuen kan jeg ikke lige komme i tanke om billigere 37"alternativer.....som JEG gad at eje.

lrev

Redigeret af lrev - 02-Juni-2007 kl. 08:27
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hej!

Det bedste 37" tv er et Pana.px70......men det koster jo lidt mere end dit maks.(med mindre at du er frisk på at købe det i Tyskland?)

Som tv til stuen kan jeg ikke lige komme i tanke om billigere 37"alternativer.....som JEG gad at eje.

lrev

Hej

Ja jeg er godt klar over forskellige Plasma kvaliteter... og egenligt ville jeg da nok også købe Pioneers 407 til 15k hvis det var jeg havde plads osv.. For det har jeg set til sammenligning med lcd, og der kan lcd jo ikke følge med på farver og kontrast osv.

men synes altså med de billigere plasma´er er billedet dårligt, og kan nu heller ikke lige de mærkelige opløsninger de kører med...

Nårr men jeg tog chancen og købte et LG 32LC41 som de kalder den i elgiganten.... 4999,- og der er jo 30dages returret så det prøver jeg lige med, for LG modellen så ud til at være pæn skarp i billedet i forhold til resten..

Da jeg kom hjem med det, var std. instillinger dog noget mørke i det, men det blev hurtigt rettet op..

Synes det står utroligt godt.. det eneste som der også er som på det gamle, at hvide streger osv kan flimre. men rullende tekster flimre ikke som på mit gamle...

Men mærkeligt man kan slet ikke finde noget om produktet hos LG eller rigtigt noget andet sted på nettet synes jeg.

Men der står produceret April 2007 bag på det, så det kan ikke være helt gammelt..

Mit problem er nu, at finde en driver så jeg kan få mit graffikkort til at køre 1366*768 på VGA indgangen. nogen der kan hjælpe mig her med at finde en INF fil, et fix eller noget?

Mvh. Bjarke
Til top
Bykovsky Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2006
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2007 kl. 12:18

Jeg har givet 6300,- for mit Toshiba 37C3001P i Tyskland/Digitalo.

Det er min første fladskærm og jeg er ok tilfreds med det.
Der kommer nogle knirke lyde fra det lige når det tænder, som om det skal varme op og ellers igen, når man lige har slukket det, men det er ikke noget der generer mig voldsomt.

Selector står super godt og det analog siganl er også ok.
Omkring størrelsen så er jeg glad for at jeg valgte en 37 fremfor 32.

Jeg så den sorte udgave af modellen i Elgiganten til 9999,-  

Til top
Anders Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2007 kl. 23:21

Har købt et magen til i Elgiganten til 5 kg. kanon billede opløsning til prisen hvis du skal have samme kontrast i andre mærker ovstiger prisen 10.000

Det eneste jeg har problemmer med er at jeg ikke kan få farver på det når jeg tilslutter min pc via s vhs kabel de siger jeg måske skal have et colerfix eller simpelt hen kører et vga kabel hele vejen nogen der har erfaring med det ???

ellers kanon fjersyn tror ikke du fortryder....!!

Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 00:37
Oprindeligt skrevet af Anders Hansen Anders Hansen skrev:

Har købt et magen til i Elgiganten til 5 kg. kanon billede opløsning til prisen hvis du skal have samme kontrast i andre mærker ovstiger prisen 10.000

Det eneste jeg har problemmer med er at jeg ikke kan få farver på det når jeg tilslutter min pc via s vhs kabel de siger jeg måske skal have et colerfix eller simpelt hen kører et vga kabel hele vejen nogen der har erfaring med det ???

ellers kanon fjersyn tror ikke du fortryder....!!

Hej Anders Hansen

Hvem svarer du, og hvilket tv er det du har købt?

Er det et Toshiba du har fået fat i til 5Kkr eller det  LG jeg snakkede om til 4999?

Men hvorfor tilslutter du din pc til fjernsynet via S-video stik? har du ikke mulighed for ekstra ektern skærm, og tislutning via HDMI eller vga?

Det er i hvertfald klart bedst med VGA... Jeg har jo købt LG fjernsynet og kører pt med VGA kabel.. Jeg har kun kunne få min computer til at smide 1280x720 ud. men alligevel står teksten faktiskt rimeligt skarpt.. men hvis man skal læse websider osv, som fx dette forum skal man godtnok ikke sidde mange meter væk fra det.. så skal man nok have en 100" skærm ;-)

jeg er ved at teste lidt videre på det tv´et og ved endnu ikke om jeg er 100procent tilfreds.

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 01:03

Hej Bjarke

Hvis du vil køre 1366(1360)x768 over VGA til dit nye LG TV (forudsat det understøtter denne opløsning over VGA) - og du ikke default kan vælge denne opløsning på din PC - skal du bruge softwaren Powerstrip til at tilføje opløsningen på din PC.

http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 01:06
[QUOTE=spawn]

Hej Bjarke

Hvis du vil køre 1366(1360)x768 over VGA til dit nye LG TV (forudsat det understøtter denne opløsning over VGA) - og du ikke default kan vælge denne opløsning på din PC - skal du bruge softwaren Powerstrip til at tilføje opløsningen på din PC.

http://entechtaiwan.net/util/ps.sht[/QUOTE]

Hej SPawn

Takker, jeg har før brugt Powerstrip... og har også prøvet det i denne omgang. Men jeg kan hverken få det til at virke på min bærbare med Intel baseret Onboard. eller på min stationære med ATI agp kort.

Så jeg lidt lost om jeg overhovedet kan gøre noget ved det.. For det må da kun være et spørgsmål om den rigtige INF fil eller driver til skærmen? 

Til top
Anders Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2007 kl. 12:01

hej Bjarke..!!

Det er lg 321c41 til 4999 i elgiganten jeg snakkede om  

har købt et magen til, og overvejer også det med Vga. men der er jo kun en vga udgang på de fleste grafik kort hvis man ellers kører stationær computer som jeg gør.

Der findes dog en Dvi udgang ved ikke om man kan få et kabel der kører Dvi til Vga uden tab og om grafikkortet sender på begge stik samtidig.

men klart vga styre, bare for at slippe for at trække nye kabler da de ligger i listerne og ikke ved om der er er plads til et vga kabel

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu