recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - VHS til DVD: Macrovision??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVHS til DVD: Macrovision??

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
DrCoop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: VHS til DVD: Macrovision??
    Sendt: 01-November-2004 kl. 14:40

Hejsa

Et spørgsmål til dem der har prøvet at kopiere sine gamle originale VHS film over på DVD.

Er der problemer med MacroVision i sådan en kopiering?? Jeg kan huske at i gamel dage, hvis man prøvede at kopiere original VHS til VHS fik et meget ubrugligt billede, netop pågrund af Macrovision kodningen på VHS båndet?

Driller denne kodning også ved VHS til DVD???

 

/Michael

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2004 kl. 14:52

Hej Michael

Ja, hvis der er macrovision i signalet, så nægter DVD optageren at optage det.

  • VHS videoer har ofte macrovision beskyttelse.
  • DVD film har normalt macrovision og CGMS beskyttelse.

Så for en fejlfri kopiering VHS til DVD/HDD kræver det noget som kan rense signalet for macrovision.

For en kopiering DVD til DVD/HDD kræver det noget som kan rense signalet for både macrovision og CGMS.

Videostabilizer kan benyttes til at rense et signal for macrovision. DVDirect modellen kan benyttes til at rense for både macrovision og CGMS, denne er der dog måneders leveringstid på. Derudover findes der andre løsninger, f.eks. Smart Leads hvor det hele er bygget ind i selve scart-kablet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
DrCoop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2004 kl. 15:14

Hmm... Det kunne jeg jo have sagt mig selv (verden er jo ikke blevet nemmere at leve i, selvom man er blevet ældre )

Men under alle omstændigheder, så tak for svaret og hjælpen!

 

/Michael

Til top
Jens Jørgen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2004 kl. 11:38
Der udover kan man jo lave det hele via computer (hvis man har dvd brænder) hvor programmerne kan hentes via www.doom9.org men det er "kun" dvd til dvd osv.
Til top
jdahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2004 kl. 23:37

Vil det sige hvis jeg skal have alle mine vhs-bånd over på dvd, så skal jeg hen og investere i en videoStabilizer til knap kr. 600. Og det er den samme jeg skal bruge hvis jeg vil overspille en dvd til VHS? (I tilfælde af knægten vil se en film på hans eget fjernsyn og vhs-maskine)

Jeg går udfra det er samme problematik på alle maskinerne?

Mvh
John



Redigeret af jdahl
Til top
clausewitz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1115
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 00:04

Den eksterne model fra DVDirect modellen  er betydeligt dyrere end Smart Leads og der er vel ikke rigtigt noget lettere end et SCART-kabel. Hvad får man mere ved DVDirect modellen  udover en klodset kasse - er billedkvaliteten bedre?

Claus

Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 08:57

Eller denne (hvis man kan lodde selv) :

http://www.velleman.be/common/product.Aspx?lan=1&id=3480 80

Der koster kr. 299 hos www.helmholt.dk. (kan også købes hos andre velassorterede elektonikforretninger i DK - se liste på www.velleman.be (menuen "Where to Buy").

Har testet den med VHS > DVD og DVD > DVD og det virker.

Den har mulighed for at for at anvende composite eller S-Video som signal (ikke RGB).

Den er nok billigste løsning i forhold til de andre i denne tråd.

mvh

Henrik
Til top
Anders M Olsson Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Eller denne (hvis man kan lodde selv) :

http://www.velleman.be/common/product.Aspx?lan=1&id=3480 80

Der koster kr. 299 hos www.helmholt.dk. (kan også købes hos andre velassorterede elektonikforretninger i DK - se liste på www.velleman.be (menuen "Where to Buy").

Har testet den med VHS > DVD og DVD > DVD og det virker.

Den har mulighed for at for at anvende composite eller S-Video som signal (ikke RGB).

Den er nok billigste løsning i forhold til de andre i denne tråd.


Ja, jag har nu själv testat Vellemans enhet, och jag är helt övertygad om att det är en av de bästa, för att inte säga den bästa och mest prisvärda lösningen.

Smartcables har nackdelen att de ska strömförsörjas från en av apparaterna, och det är inte alla VHS- eller DVD-spelare som kan leverera tillräckligt mycket ström via Scart-kontakten. Jag har tidigare använt en smartcable från Techtronics, men har nu gått ifrån den eftersom den i vissa fall inte producerade en godtagbar kopia.

Man måste inte kunna löda själv. Vellemans produkt "Video Signal Cleaner" kan antingen köpas som byggsats K8036 (299 DKK hos Helmholt), eller som färdigbyggd modul VM106 (415 DKK hos Helmholt). De är identiska till funktionen. Båda finns även att köpa från lager hos många andra återförsäljare.

De fungerar att kopiera i båda riktningar mellan DVD och VHS, eller från DVD till DVD eller VHS till VHS.


Redigeret af Anders M Olsson
Til top
DrCoop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 16:43
Hej igen

Jeg har fået købt min DVD brænder, og er også selv igang med at kopiere mine gamle VHS over på DVD.

Jeg kan fortælle jer at jeg endnu ikke her stødt på nogle problemer, med et ustabilt billede... Jeg har vel kopieret 5 originale VHS'er over, og det samme antal af mine amle optage bånd...

Jeg benytter almindeligt composit out fra VHS'en over til brænderen. No problems till now... (7-9-13 )

Det er en Sony GRX-300 brænder jeg har...

/michael

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 20:04

Hej Henrik

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

[Velleman]Den er nok billigste løsning i forhold til de andre i denne tråd.

Hvis man er til samlesæt, og godt kan finde ud af at bruge en løs strømforsyning mv. men ikke er så meget til det med at lodde - så kan DV Direct modellen også fås i en "intern udgave" til ca. 400 kr.

Det man får ekstra i den store model, er en færdig boks med en lille smart switchmode strømforsyning. SCART ind- og udgange osv. monteret og klar til brug.

Den lille model, som kun er et monteret print, koster ca. 400 kr, og den store model alt incl. ca. 800 kr.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Jensen2635 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2004
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 20:34

Hej med jer!

Jeg har nu siddet og studeret jeres forum lidt og kan se at det mest går på dvd-optagere.

Jeg har et problem med copyguard ( måske macrovision ) med min måde at lave VHS til DVD.

Jeg sidder med et Canopus MVR-1000 redigeringskort i min PC. Jeg havde hørt at hvis jeg brugte et sådan kort og så min video, så var alle mine problemer med VHS bånd slut. Video'en sidder som afspiller og er forbundet med jack-stick ned i kortet på min PC. Med dette skal jeg så lave et image, så jeg efterfølgende kan brænde det med min dvd-brænder og Nero6.

Mit problem er så følgende: efter afspilning på video og optagelse af redigeringskort på ca. 2 min, popper en dialogboks op og siger " Copyguard is effective"

Kan dette skyldes Macrovision og kan en Stabilizer afhjælpe dette problem??

Skal lige siges at det originale VHS film jeg prøver at kopiere!

Jeg håber at nogen kan hjælpe!!

Mvh Jensen



Redigeret af Jensen2635
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2004 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Henrik

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

[Velleman]Den er nok billigste løsning i forhold til de andre i denne tråd.

Det man får ekstra i den store model, er en færdig boks med en lille smart switchmode strømforsyning. SCART ind- og udgange osv. monteret og klar til brug.

  /Lars

Tror at scartstikkene på den kun viderefører composite. Det er sikkert samme model som saml-selv-modellen og der er ikke scart RGB understøttelse.

Så Velleman er stadig den billigste og med understøttelse af flest/bedste signalvej (S-Video).

Og som en anden skrev kan den også købes færdigsamlet til 415 - en beskeden merpris.

Har selv samlet en, og den medfølgende emballage kan fint bruges om kasse til den. Herudover skal der bare bruges en almindelig strømforsyning f.eks. af "stikkontakt" typen, som vi vel alle har en masse liggende og flyde af. Ellers kan de købes for små penge i Harald Nyborg eller lignende.

mvh

Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu