recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udkig efter 32" LCD - Sony KDL-32D3000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUdkig efter 32" LCD - Sony KDL-32D3000

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Ravnholdt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Oktober-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 578
Direkte link til dette indlæg Emne: Udkig efter 32" LCD - Sony KDL-32D3000
    Sendt: 06-Juni-2007 kl. 22:05

Hej

Jeg er på udkig efter et nyt fladskærmstv med digital tuner, som maks. må koste 10.000 kr. Størrelsen skal være 32 tommer. Tv'et skal benyttes som alm. fjernsyn over fællesantennen samt afspilning af dvd'er.

Hvad er jeres forslag og jeres erfaringer?

Til oplysning kan jeg fortælle, at jeg netop returneret et Sony KDL-32V2500 til den internetforhandler, hvor jeg havde købt det, da det var defekt. Læs evt. mere i følgende tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24611& PN=1 med titlen: Ang. problem med indkøbt Sony KDL-32V2500

Det tv jeg i øjeblikket hælder mest til er Philips 32PF9641D, hvad er jeres evt. erfaringer med dette?

Med venlig hilsen

Peter R. N. 

Redigeret af Ravnholdt - 28-Juni-2007 kl. 14:54
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 10:59

Et Toshiba C3030 plus en ISF-kalibrering. Der er _omfattende_ justeringsmuligheder på sådan en fætter, har man ikke set det kalibreret, vil jeg påstå at man ikke har nogen idé om hvor godt det kan være. Jeg mener helt oprigtigt at det vil være bedre end at købe et 10.000,-s tv uden kalibrering.

Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 11:28

hej!

Et Panasonic 32" lxd70-har set den i 26"-og den er rigtig god(også langt bedre end den Sony du har prøvet)......efter indstilling

Kan købes inden for budgettet.

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 07-Juni-2007 kl. 11:29
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juli-2004
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 13:20
Hvis du er villig til at hæve dit budget med et par hundrede kroner, kan du erhverve dig et Philips 32PF9731

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=236850

Bemærk det ikke er denne model som havde de mange problemer som blev meget omtalt i dette forum.

Redigeret af THX2K - 07-Juni-2007 kl. 13:22
Til top
scout Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Juni-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 15:05

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Et Toshiba C3030 plus en ISF-kalibrering.

De er ikke særligt imponeret over Toshibaen herinde

http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-32C3030D/

Og De har endda kalibreret det såvidt jeg kan læse

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af scout scout skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Et Toshiba C3030 plus en ISF-kalibrering.

De er ikke særligt imponeret over Toshibaen herinde

http://www.hdtvtest.co.uk/Toshiba-32C3030D/

Og De har endda kalibreret det såvidt jeg kan læse

Det er ikke en særlig brugbar test efter min mening. For det første, så har de i flere tests, blandt andet denne, efter min mening bevist at de ikke har styr på farve-kalibrering, slet ikke på dét niveau som Toshiba'en giver mulighed for. De skriver specifikt: "It's still not clear to me what brightness does, and so we left it at default.". Så kan de jo heller ikke ligefrem tillade sig at sige at de har kalibreret tv'et! Der sker noget lignende i deres Pioneer-anmeldelse. En kalibrering er ikke en fast størrelse, resultatet afhænger af hvor dygtig ham der laver kalibreringen er. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at de tv kan levere bedre billedkvalitet end de når frem til.

For det andet, så er deres "usual standards", som de skriver om, markedets absolute top-tv, og denne test er den første de har lavet af et rimeligt billigt tv, og den første test af 32" tv i det hele taget. Det skal man lige have med i overvejelsen, når man læser kritikken - det er ikke i forhold til andre tv i prisklassen, men i forhold til det absolut bedste. Et Toshiba er på ingen måde det bedste på markedet, det har jeg heller aldrig påstået.

Så længe vi taler om mellemklassen, så vil det altid være en kraftig diskussionssag hvilket tv der er bedst, da der er store kompromisser på alle tv. Det er langt nemmere at forholde sig til hvad det absolut bedste tv er. Jeg er personligt meget uenig i f.eks. HDTVtest's shoot-out, hvor der bare bliver uddelt nogle point, og så lægger man pointene sammen til sidst og dén der har fået flest point vinder. Sådan kan man efter min mening ikke bedømme et tv. Man kan godt udspecificere de enkelte detaljer, men i sidste ende er bedømmelsen af billedkvaliteten en samlet vurdering: Fungerer det, eller fungerer det ikke. Det er groft sagt bedre at have et tv der er fornuftigt over hele linien, end et tv der er vildt godt på nogle punkter, men falder fuldstændigt igennem på bare ét punkt. Sidstnævnte vil oftest få flest point i sådan en sammenligning, men det betyder ikke at det er dét tv jeg helst vil kigge på. Jeg kan godt lide Toshiba'erne, fordi de med en ordentlig indstilling har et billede der "fungerer". Ja, der er masser af ting man kan brokke sig over hvis man vil, men i sidste ende er det til at holde ud at kigge på. Men nej, det er ikke et enestående tv - det får man altså ikke for 10.000,- som markedet er i dag.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 13:01

Hej

Jeg var som tidligere skrevet på udkig efter et nyt fladskærmstv med digital tuner, som maks. måtte koste 10.000 kr. Størrelsen skulle være 32 tommer.

Jeg gik lidt over budgettet og købte et helt nyt Sony KDL-32D3000 til 10.879 kr. hos Midt-data A/S. Jeg købte tv'et hos Midt-data, da forretninen ligger forholdsvis tæt på min bolig, hvis der skulle blive noget galt med tv'et. Derudover har jeg læst mig til, at de skal have en okay service.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Redigeret af Ravnholdt - 28-Juni-2007 kl. 13:01
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 13:18

Hej!

Hvornår får du det?

Er spændt på at høre din mening om det...også i forhold til v2500(fik du overhovedet billede på den?)

lrev

Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 14:43

Hej igen

Jeg fik Sony KDL-32D3000'eren i går aftes, og jeg er indtil videre meget tilfreds med købet. Det analoge billede ved alm. tv er stort set lige så godt som mit gamle Sony CRT fjernsyn. Sort-niveauet er også meget godt. Jeg har desuden testet med DVD-afspilning, og her var billedet også meget overbevisende. Bemærk dog at min DVD-afspiller/-optager er en ældre Sony RDR-GX210S, hvorfor jeg endnu ikke har set, hvad tv'et kan præstere i high definition.

Som en sidenote kan jeg fortælle, at jeg aldrig fik KDL-32V2500'eren op at køre, hvorfor jeg også sendte den tilbage igen. Derfor kan jeg desværre heller ikke rigtigt sammenligne de to fjernsyn.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Til top
Anderscash Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Januar-2007
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 15:21

Hej Ravnholdt

Har du tilfældigvis TDC-kabel tv?? Hvis ja, har du så knaldet et selector kort i den nye Sony ?? Går selv og pønser på 40"-modellen, som jeg dog aldrig har set Live.

Har til gengæld set 32 tommeren og var meget imponeret over det digitale SD signal, men med 3,5 meter til skæmen bliver denne desværre lige lille nok...

Redigeret af Anderscash - 28-Juni-2007 kl. 15:22
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2007 kl. 15:36

Hej Anderscash

Jeg har, desværre for dig (kan man sige), Hjørring Antenneselskab, som vist stadigvæk kører med det analoge signal.

Med venlig hilsen

Peter R. N.

Redigeret af Ravnholdt - 28-Juni-2007 kl. 15:36
Til top
Breddam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2006
Sted: 4140 Borup
Point: 2171
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2007 kl. 14:54
Hej,

Håber den nye Sony er bedre end mit v2500 til analog modtagelse!
Den analoge modtagelse er skammeligt dårlig ift DVB-T-modtagelsen.

Venligst
Søren
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu