Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mumitrolddk
Bruger
Oprettet: 05-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
|
Emne: MP3/MCE Sendt: 05-Juni-2007 kl. 08:57 |
Hej alle
Hvad er forskellen på at bruge MCE til at rippe sine cd'er til mp3 i forhold til at bruge et standalone program til det (som fx CDex)?
Er der noget man skal være opmærksom på mht. "licenser", hvis man ripper via MCE?
De mp3'er jeg laver skal bruges på alle mine tre pc'er (ved ikke om det gør nogen ændring).
|
 |
Vilddyr
Bruger
Oprettet: 26-Januar-2007
Point: 53
|
Sendt: 05-Juni-2007 kl. 23:02 |
Jeg vil anbefale dig at bruge Exact Audio Copy, hvis du skal rippe
CD'er. Det giver dig en rigtig god kvalitet i dine filer. Jeg ved ikke
hvor god Media Player er, men det er ikke det program, der anbefales
generelt, det er typisk EAC eller CDex.
Du kunne overveje at rippe til et tabsfrit format, som fx FLAC, så har du musikken i bedste kvalitet.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 06-Juni-2007 kl. 00:32 |
MediaPlayer (ver 10 og 11) kan fint rippe i LosLess (tabsfrit) og det er MediaPlayer der udfører det "beskidte" arbejde i baggrunden for MCE
Bruger du MediaPlayer (MCE) er du sikker på at du kan afspille på alle dine PC.er og andet udstyr der kan sfspille WMA filer, Jeg vil bestemt ikke anbefale at benytte andre (sikkert meget fine) formater, det ville være at invitere sig selv på øretæver!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Vilddyr
Bruger
|
Sendt: 07-Juni-2007 kl. 00:10 |
Jeg ville så ALDRIG vælge at rippe til WMA - det må da være at invitere på øretæver...
Et rip er ikke bare et rip. Der er stor forskel på, hvor god kvalitet de forkellige rippere leverer. Derfor er det også en god ide at bruge fx CDex eller EAC.
|
 |
MCenterFreak
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
|
Sendt: 07-Juni-2007 kl. 00:24 |
Hmm?
Er vi ude i en HIFI entusiast der kan høre pengesedlerne knitre i kunstnerens baglomme under optagelsen?
Spøg til side:
Hvorfor skulle det være øretævernes holdeplads at bruge Lossless WMA???
En (GOD) teknisk (ikke relegion) forklaring må være på sin plads!
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
 |
Vilddyr
Bruger
|
Sendt: 07-Juni-2007 kl. 00:36 |
Haha... Nej, bare rolig, jeg er bare almindelig entusiast.  Så vidt jeg ved, så er WMA et proprietært MS-format? Og så kan jeg ikke se, hvorfor det skulle være øretævernes holdeplads at bruge et andet format end WMA?
|
 |
BeLLe
Super bruger
Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
|
Sendt: 07-Juni-2007 kl. 08:24 |
Et af problemerne ved at rippe i WMA frem for mp3 er at langt fra alle mp3 afspillere kan afspille WMA
|
 |
Binnerup
Guld medlem
Oprettet: 26-September-2005
Point: 1137
|
Sendt: 07-Juni-2007 kl. 09:19 |
Det er et eller andet sted en ligegyldig diskution ud fra det oprindelige spørgsmål.
Hvis du i din Media Player sætter den til at rippe i et andet format end WMV i indstillinger, så følger Media Center denne.
Så du kan sætte den til MP3 i forskellige bitrates, WMA i dens forskellige bitrates, osv.
Mvh
Brian
|
|
 |