|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Messi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() Sendt: 05-Juni-2007 kl. 19:27 |
Danske cd/dvd forhandlere lader til at vælge hd-formatet for os. Næsten uanset hvor man går hen er der kun blu-ray på hylderne. Og i få tilfælde kun enkelte hd-dvds. Eksempel vis har Blockbuster i Ålborg(vesterbro) hele 30 stk. blu-ray titler på en hylde gemt omme bagved disken ( .....smart.... ), men ikke en eneste hd-dvd.
Der findes rigeligt med gode hd-dvd udgivelser til at de burde have en plads på hylderne ved siden af blu-ray. STRAM OP!!!!!!!!! |
|
Panasonic 42" plasma
Apple TV Toshiba XE1 Denon AVR 3806 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1 |
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Messi Blockbuster har valgt blu-ray. Alle deres butikker har dem (ikke kun i DK) Det kan ikke hidse mig op. Det betyder jo bare de ikke får del i salget af HD DVD film, og går glip af en portion kunder på den konto. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Messi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 23-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 75 |
![]() |
Ja, de går glip af nogl kunder, eller også drager kunderne den konklusion at de hellere må skaffe sig en blu-ray afspiller frem for en hd-dvd-afspiller, da der jo ikke er noget udvalg af disse i butikken. Går man ind i Stereo Studio i Ålborg, er tendensen den samme. 15 stk. blu-ray titler mod 3 hd-dvd. Nu har de dog kun 1 stk hd-dvd tilbage da jeg har købt to af dem(corps bride og the departed). Jeg er ikke fanatisk tilhænger af hd-dvd. Jeg synes faktisk at blu-ray har det bedste potenttiale. Men pt kan jeg få en hd-dvd i usa for 110 kr. modsat en blu-ray herhjemme til 250/300kr. Jeg har ikke lyst til at bestille en blu-ray afspiller fra udlandet for at få filmene billigere, men det er jo næsten den eneste løsning pga regionskode på blu-ray disks. |
|
Panasonic 42" plasma
Apple TV Toshiba XE1 Denon AVR 3806 http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25131&PN=1 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Som jeg altid har sagt, så er den eneste rigtige løsning, hvis man er seriøs og gerne vil se alle udgivelserne (samtidig med at filmene koster det halve), at købe en japansk eller amerikansk Blu-ray afspiller eller PS3.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja - og som jeg sagde, synes jeg ikke det er fedt at købe sådan en maskine i udlandet... hvad gør du hvis der sker noget med den? Hvis noget i den går i stykker eller ikke virker??
|
|
Panasonic 42" plasma
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Heldigvis er en stor del af filmene regionsfrie.
I øvrigt, hvis den går i stykker, kan du sende den tilbage. Det er godt nok lidt dyrere, men hvorfor stole mindre på f.eks. en canadisk forhandler end en eller anden netforhandler herhjemme? De koster også ca. det halve, så der er "lidt at løbe på". |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
![]() |
Tja, måske har de vurderet at antallet af HD DVD kunder er så lille at det ikke kan betale sig at have et varelager. Nu sælger Blockbuster jo selv en Blu-ray afspiller, så det er også mere logisk at de også sælger "software" til den. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Ja, men langt fra alle. Når Fox udgiver Aliens, så bliver den ikke regionsfri, og den kommer sikkert i USA et halvt år før herovre. Til den halve pris. Jeg er meget, meget glad for, at jeg ikke skal krydse fingre for at en udgivelse er regionsfri, når jeg kigger på hvad jeg gerne vil ha'. Og ofte vides det jo ikke i lang tid; den der blu-ray-side med regionsinformation opdateres jo ikke nødvendigvis indenfor uger af hvornår en titel bliver udgivet. |
|
![]() |
|
![]() |
Lige præcis Fox udgiver for det meste deres titler samme dag i hele verden. Derfor er deres valg af regionskode endnu mere underlig end andres. |
|
![]() |
|
![]() |
Men den vil jo stadig koste det halve fra Axel Music
![]() |
|
![]() |
|
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
Ja det med Blockbuster og Blu-Ray er rigtigt, men nu skal du nok hjælpe mig lidt, for du ved helt sikkert mere om det end jeg gør og jeg har en teori. Jeg sad omme ved en kammerat en aften og surfede lidt på hans Xbox, hvor vi bl.a. hentede et par trailers til film og kiggede lidt på de ting Microsoft har linet op til mediecenter. Kan Blockbusters "modvilje" til HD-DVD have noget at gøre med den interaktive "lejeplads" som Microsoft har skabt og er ved at skabe på nettet, hvor man sagtens kunne forstille sig at fremtiden ville byde på, at folk kan sidde hjemme i deres stue og via afspilleren eller mediecenter kunne leje film direkte hos producenterne, altså ingen HD-DVD i butikker alligevel, i hvert fald ikke om nogle år. Det kan heller ikke bringe mit pis i kog, hvis Blockbuster fravælger HD-DVD, for som du skriver, de begrænser blot deres kundegrundlag og fred være med det, så der går nok heller ikke længe før der kommer en Blockbuster-buster. |
|
![]() |
|
![]() |
Kundegrundlaget til HD DVD er jo UNÆGTELIGT noget mindre end til Blu-ray. Der er solgt tusindvis af PS3'ere, og man sørger selvfølgelig for at smide de actionfyldte film ud først, som henvender sig til konsolbrugere. HD DVD-afspillere er derimod dårligt nok officielt kommet til landet. Drevet til X360 findes selvfølgelig, men man hører ligesom ikke historier om at de RIVES ned fra hylderne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |