Hej Alle!
Som lovet, har I her mit indtryk af Planet Earth, Complete Series
Tech:1080p, 16:9, DD-surround, 4 x HD-DVD (30),
550 min. Undertekst Eng.
Fortæller: Sir David Attenborough
Jeg har et Samsung R72 40" og et X-Box 360 add-on. Denon stereo, så det er på ingen måde high end..
Nå, ud af æsken var jeg nødt til at lave en up-date fra X-Box live, da skiven ellers ikke ville spille, jeg nåede lige at se BBC-HD logo før alt gik i sort! Bare lige til dem med X-BOX360, i med skiven og på live, så er I kørende på 30 sek. Der ligger en update klar!
Jeg har nået at se 2 episoder, From Pole to Pole og Mountains.
Første er FPtP:
En intro til serien hvor man starter i rummet, med nogen helt fantastiske billeder ned mod jorden. Jeg må indrømme at jeg var ved at rulle ned på gulvet, det var åndeløst smukt!!
Vi springer til Nord Polen hvor vi følger en Isbjørne mor med unger (ikke Knut), 2 uger gamle, der kommer ud af sit vinter hi! Ufattelige optagelser, man føler at man kan tælle hvert sne fnug (hvis man havde tid).
Næste sekvens handler om en flok Caribou (ligner Rensdyr) på 3 millioner stk. Ufattelige luftbilleder af disse flokke.. Igen, ufatteligt flot, man føler man svæver lige over dem!!
Vi springer til Japan, hvor foråret også er kommet, og træerne springer ud, meget meget flotte farver, og med fare for at lyde "tøset" smukt!
Vi får derefter en lektion i klima, med nogen meget fascinerende billeder af sky-formationer og mere fra rummet, det ser altså bare rigtigt godt ud i HD!!!
Den meget kendte scene med "A Great White Shark" der pludselige kommer fra dybet og snupper en af de sæler vi følger i en sekvens, er optaget med 40 billeder i sekundet, har jeg hørt, det ser skræmmende, men samtidig imponerende ud... Man ser hver en dråbe der bliver slynget op i luften af dette kæmpe rovdyr.... Fascinerende!
Vi slutter dette afsnit på Syd Polen, hvor Pingviner (er de ikke bare allevegne?) forsøger at opdrage deres unger i -70c, men foråret er også på vej til dem....
Lyn gennemgang af første afsnit på disk 1. De næste to er Mountains (igen utrolige luftoptagelser) og Fresh Water (som at have et 40" akvarium med allemulige og umulige kryb og fisk i stuen, great).. De er simpelthen også bare flotte..
WOW!!!
Absolut anbefalelsesværdig titel, hvis man er til smukke billeder, en god historie og ikke mindst drama.
Musikken er tilpas afdæmpet og får aldrig overtaget. Ellers må en der har det rette udstyr, bedømme surround lyden.
Eneste ankepunkt er enkelte steder hvor jeg synes at der lidt "hakker" ved panoreringer, men det er måske mit tv der viser sine begrænsninger.
Håber I kan bruge det!
Bedste hilsner
Redigeret af Pede8000 - 02-Maj-2007 kl. 21:06