recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forvirring omkring garanti fra Tyskland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForvirring omkring garanti fra Tyskland

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mummifar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-November-2006
Status: Offline
Point: 152
Direkte link til dette indlæg Emne: Forvirring omkring garanti fra Tyskland
    Sendt: 13-Juni-2007 kl. 18:33
Ringede den anden dag til Panasonic og spurgte til garantien på TV fra Tyskland, og fik oplyst at et TV fra Tyskland ikke var garantidækker her i Danmark. I en anden tråd fik jeg af vide at et "Pan-European Guarantee Card" ville sikre mig garantien.

Men hvad er det korrekte? Andre der har talt med Panasonic om dette emne, evt. fået samme/andre svar?
Til top
papman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 19:34

Hej mummifar

Du skal i hvert fald sørge for at være i besiddelse af et korrekt udfyldt "Pan European Guarantee Card".

Jeg købte selv et Panasonic digitalt videokamera i Tyskland via nettet. Det gik i stykker og Panasonic i Danmark oplyste, at de kun ville opfylde garantien, hvis jeg havde et korrekt udfyldt "Pan European Guarantee Card." Det uudfyldte kort fulgte med i pakken, da jeg købte kameraet. Jeg sendte det tilbage til forhandleren i Tyskland med snail mail og efter nogen ventetid (fire uger) kom det udfyldt tilbage og herefter var der ikke nogen problemer med at få kameraet repareret på et autoriseret Panasonic servicecenter i Danmark.

Mon ikke det samme gælder TV. Jeg vil tro, at Panasonic i Danmark vil få særdeles svært ved at afvise en garantireparation,  hvis du er i besiddelse af et udfyldt "Pan European Guarantee Card".

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 19:39

Hej mummifar

Hvis Panasonic siger de ikke dækker, og du iøvrigt ikke kan finde noget på skrift om at de gør, så må det jo være udgangspunktet fremover. Altså at varen skal retur til Tyskland for reparation.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af papman papman skrev:

Jeg vil tro, at Panasonic i Danmark vil få særdeles svært ved at afvise en garantireparation,  hvis du er i besiddelse af et udfyldt "Pan European Guarantee Card".

Det har du nok ret i - fandt denne tekst hos Panasonic i Tyskland:

Europaweite Garantie

Bereits seit 1983 gibt die Firma Panasonic dem Endgebraucher für Produkte der Konsumerelektronik eine europaweit gültige Garantie. Jedem dieser Panasonic- und Technics-Produkte liegt eine spezielle Garantiekarte bei, in der die Garantiebedingungen in 13 Sprachen aufgeführt sind. Findet der Endgebraucher einen anfänglichen Mangel an einem Gerät, erhält er, egal in welchem europäischen Land er sich aufhält, eine kostenlose Reparatur - vorausgesetzt er kann eine gültige Garantiekarte und einen Kaufbeleg vorweisen und macht den Mangel innerhalb der Garantiezeit geltend. Die Anschriften der ansässigen Verkaufsgesellschaften oder der zuständigen Vertretungen können dem "Product Service Guide", der dem Produkt beiliegt, entnommen werden.

Link

/Lars

Redigeret af Lars - 13-Juni-2007 kl. 20:10
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Hølmkjær Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 22:07

Hvordan fungerer det så hvis man har parrallelimporteret?

Jeg hentede mit 42PX71 i Tape Connection i går og lagde mærke til at der fulgte et Pan European Guarantee Card med.

Hvem skal jeg så sende det til?

Panasonic TH 42PX71
Denon DVD-1920
Logitech Z-5450
Sony CDP-XE270
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2007 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Hølmkjær Hølmkjær skrev:

Hvordan fungerer det så hvis man har parrallelimporteret?

Jeg hentede mit 42PX71 i Tape Connection i går og lagde mærke til at der fulgte et Pan European Guarantee Card med.

Hvem skal jeg så sende det til?

Er det købt i Danmark, så er det altid forhandleren man skal tage fat i.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej mummifar

Hvis Panasonic siger de ikke dækker, og du iøvrigt ikke kan finde noget på skrift om at de gør, så må det jo være udgangspunktet fremover. Altså at varen skal retur til Tyskland for reparation.

/Lars

Selvfølgelig kan de ikke afvise en rep.,hvis kortet er udfyldt:Hvorfor i alverden skulle man ellers udstede noget med navnet "Pan European guarantee"på....hvis det kun gjaldt i eks.vis Tyskland??

lrev

Redigeret af lrev på jobbet - 14-Juni-2007 kl. 11:52
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu