recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FloppyDTV v.s Technotrend budget 1500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFloppyDTV v.s Technotrend budget 1500

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gormack Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2007
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Emne: FloppyDTV v.s Technotrend budget 1500
    Sendt: 14-Juni-2007 kl. 12:52

Jeg er i gang med at samle mig en HTPC, og har kigget på Ken_Ts hjemmeside og fået en del god inspiration.

Jeg søger at bygge en HTPC til brug med TDC's kabel-TV og jeg har forstået at der så skal være om en DVB-c tuner (som afløser Selector?)

Min proces er dog strandet på TV-tuneren. Jeg synes at FloppyDTVen er ret dyr til 1900,- kr (inkl. alt) og har derfor kigget på technotrend budget 1500HD, som kan fås til ca. 700,- (eksl. CAM).

Systemet vil være som følger:

Amd X2 4200+

Noctua NH-U9 CPU køler

Antec fusion kabinet

Asus M2A (HDMI) motherboard

Kingston PC2 5300 2 GB ram

Western digital harddisk 500 GB

Trådløs netværkskort

LiteOn CH18A1H

Uden tv-tuner koster systemet i nabolaget af 4200,- kr. Defor synes jeg at en udgift på 1900,- kr er meget i forhold til det øvrige setup.

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 13:19

Et Technotrend C1500 virker udmærket til TDC-kabel.

Der er en mulighed for at køre MCE med et særligt plugin...

Men ellers vil det betyde at de eneste program, der kan bruges er DVBviewer. Undertekster er så også løst.

MediaPortal har ikke support af CA-interface for dette kort...

Vær også opmærksom på at EPG-data ikke kan hentes automatisk fra TDC-kabel. Det er nødvendigt at hente disse data via nettet med et særligt program...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Gormack Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Et Technotrend C1500 virker udmærket til TDC-kabel.

Der er en mulighed for at køre MCE med et særligt plugin...

Men ellers vil det betyde at de eneste program, der kan bruges er DVBviewer. Undertekster er så også løst.

MediaPortal har ikke support af CA-interface for dette kort...

Vær også opmærksom på at EPG-data ikke kan hentes automatisk fra TDC-kabel. Det er nødvendigt at hente disse data via nettet med et særligt program...

Software siden har jeg slet ikke beskæftiget mig med, men jeg havde ikke indtryk at windows MCE reelt var at foretrække fremfor XP.

MediaPortal har jeg læst lidt om, men hvad er CA-interface? Er det, det samme som CAM?

Mvh

Morten 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 14:37

Det er ligegyldigt om man vælger windows xp eller MCE, men i MCE er indbygget mediecenterprogrammet eHome...

Hvis du ser listen over MediaPortals supported DVB-C TV-kort, er der en kolonne som common interface.

http://wiki.team-mediaportal.com/Supported_TVCard_DVBc

Technotrend C1500 kan forbindes et Ca-interface  med et fladkabel

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p52_Technotrend -Budget-PCI-CI--f-r-Budget-Nova-Serie-.html

I dette modul sættes så Viacess Cam-modul.

Den udgave af produktet, du øjensynlig henviser til er en pakke bestående af TV-kortet og et ca-interface. Her mangler så kun et CAM-modulet, for at køre...

Den særlige HD-udgave må dække over at der medleveres MPEG4-dekoder i software, men det har jeg ikke fuldstændig check på.

Hvis du skal køre DVBviewer skal man bruge MPEG4-codecs til HDTV, spørgsmålet er om de medleveret er egnet eller man skal have fat i purevideo, powerdvd eller intervideo codecs. 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Gormack Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 15:46

OK nu er jeg røget helt af dansen.

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p280_Technotren d-Budget-C-1500HD-High-Definition--W.html

Ovenstående er det kort jeg havde i tankerne. Hvis jeg forstår dig ret skal jeg udover dette både investerer i

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p52_Technotrend -Budget-PCI-CI--f-r-Budget-Nova-Serie-.html

og efterfølgende et

Viaccess CAM modul

og i det skal jeg indsætte det kort jeg "lejer" hos TDC.

Fandens jungle

Mvh

Morten

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 16:18

En løsning med technotrend budget C1500 serien vil består af

1) TV-kortet som kan modtage ukodet kanaler

2) Ca-interface som forbindes med et fladkabel til TV-kortet. Altså der  kræves i alt 2 PCI-slot. CA-interface er dog dummy (uden forbindelser).

3) I Ca-interface indsættes et Viacess CAM

4) I Viacces-cam indsættes det smartcard som du lejer hos TDC

Regnede med det var denne du havde set på:

http://www.dvbshop.net/product_info.php/info/p289_Technotren d-Budget-C-1500HD-High-Definition-inkl--CI-Interface.html

Det ser ud til at være en "kombi-pakke"...

Bemærk forøvrigt som noget nyt er det blevet muligt at optage flere kanaler samtidigt, når de befinder som inden for samme Mux (frekvens). Det gælder både Mediaportal og DVBviewer... Det nedsætter behovet for en dobbelt-tuner løsning...

Redigeret af avh - 14-Juni-2007 kl. 16:23
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu