recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medion EPC2 HTPC PROBLEM
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedion EPC2 HTPC PROBLEM

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
chod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Medion EPC2 HTPC PROBLEM
    Sendt: 14-Juni-2007 kl. 16:25

Haløj.

Jeg har anskaffet mig en Medion htpc som var preinstaleret med XP Media center. Efter knap en måneds brug gik den fulstændig død og jeg sendte den straks til rep. Mens den var til rep fandt jeg via via Medions hjemmeside ud af at jeg kunne få Vista gratis. Den modtog jeg samme tid som HTPC,en kom tilbage. Da jeg startede den op virkede alt normalt, men da jeg skulle til at se en film fra harddisken konfliktede den og kom med en meddelese om at "Grafikkort og  Media centererts driver ikke virkede" Jeg ringede til supporten og han guidede mig til nogle sider hvor jeg downloadede nogle drivere. Efter en time sad jeg stadig med en maskine der ikke virkede. Han råede mig så til at instalere Vistaen istedet (Home Premium 32bit).

Det har jeg nu gjort, men nu går den kold når jeg åbner Mediacenteret og trykker på programguiden for at se tv.

Der sidder to tunere der hedder Lifeview flyDVB-Tuner.

Nogen der kan hjælpe mig, for ellers ryger den sgu på gaden

8

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2007 kl. 16:42

Kørte systemet med MCE 2005 før OK?

Hvorfor skulle du lige skifte til Vista?

Det er en almindelig PC og ikke et stykke forbruger-elektronik. Det er ligesom at holde enhver anden PC kørende. Hold dig til det der er stabilt og virker...

Det har virket OK med de drivers der fandtes til MCE 2005, hvorfor så ikke køre videre med dem?

Den hårde vej er starte med ominstallere helt forfra med  windows og samtidigt have nøje hold på, hvilke drivers der duer til grafik-kort og TV-kort...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
G-Man Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 20:55

Hej,

Har selv haft nøjagtigt de samme problemer med min epc2. Det virker som om at de Vista driver der findes på nettet til Lifeview kortene ikke rigtigt virker. Har efterspurt nye driver hos Medion support, men har ikke hørt noget endnu.

Jeg vender tilbage hvis jeg får det til at virke

/Søren G
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2007 kl. 23:28

Nu har i haft boksen fra juni måned 2007

Jeg ville gå til forhandleren og klage. I skal huske at sige at fejlen var der fra starten. Så har forhandleren mulighed for at rette fejlen, udskifte produktet eller give pengene tilbage.

I skal dog huske at reklamationen kun er juridisk gyldig hvis udstyret er i en stand som den var leveret fra fabrikken. I kan derfor ikke klage over at Vista ikke fungerer, hvis i har købt den med Win XP.

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu