recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydindstilling på Pio 507xd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLydindstilling på Pio 507xd

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Madsen9900 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Emne: Lydindstilling på Pio 507xd
    Sendt: 15-Juni-2007 kl. 20:08

God aften de herrer...

Har lige fået min Pio hjem, og fået den så flot op på væggen, men der er jo ingen højtalere... Der har jeg så en reciever som kan tage lyd ind igennem HDMI, men hvordan (hvis altså jeg kan) får jeg mit Pio til at sende lyd fra alm. Tv ud gennem HDMI'en ?

På forhånd takker

Og et lille stemnings billede...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 21:13

Jamen tillykke med opstillingen...

Såvidt jeg er orienteret tror jeg ikke du skal regne med at få lyden ud via HDMI, ifølge denne side er der kun følgende output muligheder "1 x optical, 1 x RCA Audio, 1 x subwoofer, 1 x headphone" så tror bedste bud er via optisk kabel eller alm audio stik (rød/hvid).

Jeg kører selv lyden fra min Pioneer ud via optisk kabel til min surround receiver

Mvh

René
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 21:49

Hmm... har lige koblet et jack bag i til headphone, og så over i aux in på min reciever, men keine lyd

har jeg mon fået en mandags model mere...

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Madsen9900 Madsen9900 skrev:

Hmm... har lige koblet et jack bag i til headphone, og så over i aux in på min reciever, men keine lyd

har du været inde i lydopsætningen og indstille hvilken lyd du vil have ud af jackstikket? den kan vist tage sub lyden ud den samme vej.. måske det er derfor.. alternativ skal du skrue op....

Dog vil jeg anbefale dig at tage lyden ud enten via optisk kabel eller de alm lydkabler (rød/hvid) det er nemlig kun dem som er beregnet til at sende lyden over i en receiver... det er jackstikket nok ikke egnet til.

Mvh

René
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

har du været inde i lydopsætningen og indstille hvilken lyd du vil have ud af jackstikket? den kan vist tage sub lyden ud den samme vej.. måske det er derfor.. alternativ skal du skrue op....

Dog vil jeg anbefale dig at tage lyden ud enten via optisk kabel eller de alm lydkabler (rød/hvid) det er nemlig kun dem som er beregnet til at sende lyden over i en receiver... det er jackstikket nok ikke egnet til.

PINLIGT

har været træt eller noget... det var ikke Phones stikket jeg havde gang i. Det her snakker vi ikke mere om, hehe

Lyden er der, og spiller ganske fint

Men imorgen ryger jeg ned og finder med et optisk kabel, da det må være det bedste.

Det er med disse her stik det skal være, ikke sandt ?

http://www.av-cables.dk/optisk_digital/optisk_toslink_toslin k_kabel/high_quality_optisk_digital_audio_kabel_5_m_804_da.h tml

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2007 kl. 22:08

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

PINLIGT

har været træt eller noget... det var ikke Phones stikket jeg havde gang i. Det her snakker vi ikke mere om, hehe

Lyden er der, og spiller ganske fint

Men imorgen ryger jeg ned og finder med et optisk kabel, da det må være det bedste.

Det er med disse her stik det skal være, ikke sandt ?

http://www.av-cables.dk/optisk_digital/optisk_toslink_toslin k_kabel/high_quality_optisk_digital_audio_kabel_5_m_804_da.h tml

hehe jamen det er jo hvad der kan ske

Hvad der er bedst er der nok delte meninger om... jeg vil dog mene at det nok er de få der kan høre forskel... om du vælger det ene eller det andet det er vist hip som hap (phonostik contra optisk kabel vel og mærke)

Jeg selv er udmærket tilfreds med den optiske kabel  

ps og jo det er den type kabel som du har linket til.. kig evt på tvet så ved du hvordan det ser ud.

Redigeret af rhsin - 15-Juni-2007 kl. 22:10
Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 00:09
Hvis den digitale tuner understøtter AC3 kodning = Dolby Digital (må fremgå af menuen), vil du få mest ud af den digitale forbindelse, altså det optiske kabel. Af danske stationer er det dog kun TV2 der sender film med den kodning
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 10:38

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis den digitale tuner understøtter AC3 kodning = Dolby Digital (må fremgå af menuen), vil du få mest ud af den digitale forbindelse, altså det optiske kabel. Af danske stationer er det dog kun TV2 der sender film med den kodning

Hvis man kører gennem en ekstern receiver syntes jeg faktisk det er rarest at køre PCM på lyden, hvis man kører Dolby oplever jeg at når man zapper fra TV2 til DR syntes jeg altid at jeg skal skrue op, for så at skulle skrue ned igen når jeg zapper tilbage til TV2, står den derimod på PCM så er lydstyrken stortset ens uanset kanal.. også sammenlignet med analoge kanaler (som iøvrigt matcher dr lydstyrkemæssigt). og jeg syntes ikke min receiver har problemer med kanalseperationen på lyden den dekoder surrounden fint på PCM... men det kunne da være næste gang jeg skal se en god film på tv2 at jeg skal skifte lidt mellem PCM & Dolby for at se om man overhovedet kan køre forskel for er lyden bedre på Dolby er det nok at foretrække selvom det er træls at skulle skrue op/ned når man zapper til eller fra TV2

Mvh

René
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2007 kl. 16:47
Selvom jeg har haft min externe DVB-T tuner i et år er jeg faktisk først for nylig blevet klar over eksistensen af AC3. Jeg har, som du siger, kørt uden om  netop pga. lydstyrkeforskellen. Der sker det at de gode surroundrecievere kompenserer for det manglende kodede signal og sender 2x stereo ud i højttalerne og deler fint frekvensen til tale og sender til center. Men hvis du lytter rigtigt efter, så er der forskel. Prøv at se en film med action og helikoptere på TV2 (DR sender ikke AC3). Der er forskellen meget tydelig.

Redigeret af Kampus - 16-Juni-2007 kl. 17:04
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu